"Weh harini makan kat kantin jom" kata Heyla tiba ii kepada rakan ii ksayangannya yang sedang berjalan menuju ke surau.
"Eh, asal lak? Bukan selalu, taknak ke? Kau yang beria ia taknak pergi kantin" balas Fiya.
"Tah, MOOD" Balas Heyla pendek
"Okay" balas mereka semua.
Jadi hasrat mereka untuk ke surau, dibatalkan.
Mereka semua menuju ke kantin yang tak berapa jauhnya.
"Weh, duduk situ lah" kata Zerena sambil memuncungkan bibirnya yang tunjuk ke arah meja kosong.
Mereka semua bergerak ke arah meja kosong itu. Semua pelajar di situ hanya melihat kumpulan mereka.
Mungkin agak terkejut kerana tak pernah ii mereka makan di kantin.
"Aku beli makanan dulu lah" kata Heyla.
"Nak ikut!" Jerit zerena kecil sambil mengangkat tangan.
Usai membeli makanan, mereka terus pergi ke meja yang mereka pilih untuk duduk.
Tiba ii, datang sekumpulan lelaki yang agak terkenal di dekolah itu datang ke arah sebelah meja makan Heyla.
Mereka diketuai oleh, RIFQI.
Ada pelajar perempuan yang memanggil ii nama Rifqi, ada yang menjerit kecil. Macam ii. Ye la, dah lah anak dato', hensem pulak tu. Apa kurang dada bidangnya? Hemph!😏
'Aduh mamat ni, bukan selalu dia rehat dekat kelas ke? Asal datang kantin pulak ni. Benci betullah' ngomel Heyla.
"Tu, JODOH kau" kata Najhah, sengaja menekan kan perkataan JODOH.
"Tu bukan jodoh, tu bodoh. Bangang, aku nak makan pun tak senang" balas Heyla
"HAHAHHAHA" Semua kawan ii Heyla ketawa berdekah.
"Hai" sapa Rifqi setelah duduk di meja sebelah Heyla.
"Hm" itu sahaja jawapan dari Heyla. Malas hendak layan.
Heyla bangun dari duduk, dan terus pergi ke belakang surau dengan pantas diikuti rakan ii nya.
Rifqi apa lagi? Kejar si Heyla.
"Asal lari?" Tanya Rifqi.
"Mana ada lari, orang jalan kan? Buta dah?" Balas Heyla.
"Loyar buruk?, hm?"
"Apa kau nak?"
"KAU". Walaupun jawapan Rifqi pendek, namun, ianya membuatkan hati Heyla berbunga ii💐🍃. Acewah🤮
"Nampak ni?" Tanya Heyla sambil tunjuk penumbuk di hadapan muka Rifqi.
"Eleh, sekecil kecil tapak tangan, nyiru aku tadahkan" kata Rifqi dengan penuh emosi.
"Apa kau merepek ni?🙄"
"Pick up line lah, tak cair ke?"
"ACIK LU, PICK UP LINE!" jerit Heyla.
"TU PANTUN GILA!" Sampuk Zerena.
"HANAT KAU! TU LAGU LA!" Balas Hannah pula.
"OTAK SEMUA KAT LUTUT, Lu main acik gua pulak! Lu siapa nak mention ii acik gua?! "
"Haih, betullah mak aku kata, jangan dilayan sangat orang gila, inilah jadinya"
"Gilakan kau takpe kan?"
"Ewahhhh!" Jerit semua kawan Heyla.
Kringgg!!
Tiba ii bunyi loceng yang menandakan waktu rehat tamat pun berbunyi.