*Ollie's perspektiv*
''Wow, Joey you have never told us that you have hot cousins!'' Sa RyRy direkt när vi hade kommit till Joey's rum för att byta från våra blöta kläder.
Joey slog hårt till Ryan på axeln och kastade sedan ut mjukisbyxor och t-shirts till oss alla som vi snabbt tog på oss.
''Too bad that no one of you guys can have them. They both have boyfriends.'' Sa Joey och efter det gick vi ut till Leo, Charlie och Joey's snygga kusiner som jag fortfarande inte kunde namnen på.
''Wow this was amazing'' Ubrast Jordi efter en tugga. Jag himlade med ögonen. Det var som om han aldrig hade smakat pannkakor i hela sitt liv vilket verkade sjukt konstigt. Visst det var gott men inget märkvärdigt. Jag hade inte varit så aktiv under samtalet och hade studerat alla blickar som Jordi gav Cheslie. Sa inte Joey nyss att hon hade pojkvän!? Idiot.
Lyon var bland de pratgladaste personer jag hade träffat och kom alltid på något nytt att babbla om. Så det blev aldrig någon pinsam eller skön tystnad i rummet. Helst hade jag velat gått och hämtat silvertejpen och tejpat ihop hennes mun så det kunde bli lite tyst.
''So what are we doing today?'' Frågade Andy helt plötsligt. Jag kollade ut på vädret och konstaterade att idag skulle vara en bra att gå till stranden. Dels för att det skulle vara mycket snygga tjejer där och för att jag älskade att bada.
''Maybe go to the beach?'' Frågade jag. Alla vände sina blickar emot mig eftersom att det var första gången jag pratade under hela frukosten.
''What? I'm human I can talk.'' Jag himlade med ögonen. Det var väl inte konstigt att jag pratade?
''Yes, I would really like to go to the beach.'' Sa Lyon och log mot mig.
20 minuter senare satt vi uppdelade i 2 bilar och åkte mot stranden. Den här dagen kanske inte skulle bli så dålig ändå.
*Lyon's perspektiv*
När vi hade kommit till stranden såg Ollie äntligen lite glad ut. Han hoppade ur bilen snabbt, tog sin väska och letade upp första bästa plats på den proppade stranden. Vi andra gick lungt efter och när vi hade kommit fram till Ollie och hans handduk hade han redan tagit av sig till badbyxor.
Han var väldigt vältränad och hade två snygga tatueringar en på var sida lite nedanför axlarna. En av de var en text som stog på kineska eller japanska och sedan ett stort X på andra sidan. Han sprang ner mot vattnet och hoppade snabbt i. Leo och Charlie var inte långt efter ner i vattnet och skvätte runt. Vi andra tog det lugnt och la iordning våra kläder. Jag, Joeyoch Chelise la oss ner på handukarna medans Ryan, Andy och Jordi sprang ned till vattnet de också.
''When did you make these?'' Frågade Joey och pekade på mina tatueringar.
''Like 3 months ago when I turned nineteen.'' Svarade jag och nickade.
Nere vid naveln på höger sida hade jag en text där det stod ''Fall Down Seven Times. Stand Up Eight.'' Den andra var en fjäder som gick från byxlinningen till mitten av mina revben på vänster sida.
Jag hade alltid älskat tatueringar och när jag hade flyttat hemifrån hade tagit modet att göra 2st. Jag funderade först på att göra en sleeve men jag hittade inte tillräckligt många snygga motiv så då började jag med 2 som betydde väldigt mycket för mig. Jag hade bokat tid att tatuera mig ännu en gång när vi skulle komma hem.
Jag skrek till när jag fick kallt vatten på mig och satte mig raskt upp. Framför mig stod Ollie och log.
''You looked so hot so I thought that you needed to cool down a little bit'' Han flinade lite åt sin dåliga ''raggnings-replik'' även att han inte raggade på mig.
Jag sprang ned mot det kalla vattnet med Ollie tätt bakom mig. När jag nådde så mina tår blev blöta backade. Det var väldigt kallt och jag ville inte bada då som den badkruka jag var..
Ett par muskulösa armar lyfte upp mig i brudposition och sprang ut i vattnet med mig i famnet. När han hade kommit ut en bit släppte han ned mig i vattnet.
''Ollie'' Tjöt jag när jag kom upp från vattnet. Han låg på sin handduk och solade. Han satte upp sina solglasögon på huvudet.
''What is it Lyon?''
''Do you want a hug?'' Frågade jag och lutade mig framåt. Precis innan jag han krama honom drog han sig bakåt och sprang iväg.
Jag jagade honom runt stranden innan jag äntligen var ikapp honom och hoppade upp på hans rygg. Han var definitivt inte beredd vilket slutade med att vi båda låg på stranden och skrattade åt varandra.
''It's too bad that you have a boyfriend'' Muttrade han och jag kollade o förstående på honom.
''Yeah it's fun. Because the only boyfriend I have is the gym.'' Sa jag.
''But Joey told us that you both had boyfriends when RyRy told him that you were hot..'' Han skulle precis fortsätta innan han höll på att avslöja allt och satte båda sina händer över munnen. ''Don't say to Ryan that I tolt you that. He'll kill me if he knew.''
''If I knew what?'' Bakom oss stod RyRy.
''Ollie told me that..'' Ollie gav mig en dödshotande blick men för att reta honom fortstatte jag ''That you think me and Cheslie are hot.''
''Ollie you promised that you'd never tell him'' Tjöt han och började jaga runt honom.
Killarna var verkligen lättsamma av sig. Ingen av de var tråkiga eller tysta när man väl lärde känna de.
-----------
Kände bara för att lägga upp 2 kapitel idag då jag verkligen är pigg! Var på gymmet förut och svettades ut all negativ energi. Lyssnade på Overload hela passet vilket gjorde det mycket bättre!
Nu är jag superglad igen och har massor med energi att skriva och göra roliga saker! Vet inte hur mycket inlägg det blir denna vecka då jag har DM i friidrott på tisdag. Sedan onsdag har jag träning och kommer hem halv 10. Lördag, Söndag är det Sveriges Största Lagtävling för 99-00 så då kommer jag inte ha någon tid att uppdatera då jag sover över på tävlingen antingen fredag-söndag eller lördag-söndag!
Kommer säkert kunna skriva lite i skolan haha.. Typ det jag gör i skolan!
Tatueringarna Lyon har är mina favvos! älskar tatueringar av olika slag haha
Kommentera och dela gärna vidare novellen så blir jag superglad! Kram!