*Ollie's perspektiv*
Vi 9 var ihopträngda i Joey's och Leo's soffor. Även att sofforna var ganska stora fick vi knappt plats då Andy hade tagit upp en halv soffa. Jag satt brevid Ryan och Chelise som båda var helt inslukade i filmen. Jag kollade lite halft medans jag höll på med mobilen. Precis när jag ska lägga ner mobilen får jag ett inkommande samtal. Ringsignalen får både Ryan och Chelise att hoppa till samt ge mig varsin tjurig blick innan jag går ut i köket.
''Hi mum'' Svarade jag
''Where are you? It's nearly 2 in the morning! Please tell me you aren't on a party!'' Blabblade hon på.
''No mum I'm not at a party. I'm watching movies at Joey's.'' Sa jag och hörde hur hon pustade ut.
''Okay but you're better be home tomorrow. Your grandma and grandpa are coming tomorrow.'' Sa hon exalterat. Morfar och mormor var de bästa i min släkt. De var alltid så vänliga och mer lättsamma än vad min mamma var.
''Okay bye mum, love you.'' Sa jag och lade på. Jag tog fram ett glas och drack lite vatten innan jag vände mig om för att gå mot vardagsrummet. Det som jag inte var beredd på var att Lyon stod mot dörrkarmen.
*Lyon's perspektiv*
Ollie hade varit borta väldigt länge så jag bestämde mig för att kolla vad han gjorde.
''Okay bye mum, love you'' var det sista jag hörde av samtalet och log.
Han verkade vara så snäll mot allt och alla vilket gjorde att jag smälte inombords. Jag ställde mig vid dörrkarmen och kollade när han fyllde på sitt glas med vatten. Helt plötsligt hoppade han till och glaset for ner i golvet och gick i tusen bitar.
Efter bara några sekunder var alla ute i köket och efter chocken så började jag att skratta. Han vart seriöst väldigt rädd bara för att jag stod där. Alla kollade på mig.
''I stood here and when he turned around he first didn't see me and then he dropped the glass when he saw me'' Försökte jag att förklara. Eftersom att min engelska var lite krasslig eftersom jag bodde i Italien gjorde inte saker lättare.
De andra nickade och gick ut från köket tillbaka till filmen. Jag och Ollie fick städa upp alla och sedan gick vi också in till filmen. Alla hade dock somnat så jag bestämde mig för att sova i gästrummet jag skulle bo i och Ollie skulle sova i Joey's rum. Vi gick upp för trappan tillsammans och han gav mig en kram innan jag gick in till mitt rum.
Han var allt bra den där Ollie.
---------
Ok detta var det sämsta kapitlet ever men se det typ som mellan kapitel! Har inte haft så mycket tid att skriva och detta fick bli som det blev.
Helgen var super med massor av snygga killar osv. Jag kastade pers i spjut och är nu bara 1 cm från Sverigelistan.. Haha hade hoppats att jag skulle komma på den men 1cm gjorde så att jag inte gjorde det. Av typ 75 amälda blev jag 5:a i spjut i hela tävlingen vilket jag blev skitnöjd över då jag bara har tränat spjut ordentligt denna säsongen.
OBS! NI SOM INTE HAR KOLLAT PÅ OVERLOADS AUDITION PÅ XFACTOR GÖR DET NU! ÄVEN ATT DET ÄR EN KORT SNUTT DE FICK VARA MED PÅ VAR DE BÄST!
Haha sorry för caps men det är grymt viktigt att ni kollar på killarna enligt mig!
kram