Bab 5

9 1 0
                                    


"pertemuan kali kedua yang ajar aku, apa itu makna sesebuah rasa"

_no one pov_

banggggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!

pintu bilik rawatan di dibuka secara kasar oleh jihyo kemudian tangan itu menjalar ke pinggang Eunchan, dengan riak nada yang ketakutan dia memeluk gadis itu kuat..sambil air mata nya tidak putus-putus turun mengalir deras..

"Eunchannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn"

wajah rakannya dipandang sayu...sedar tentang kesilapannya yang buruk laku pada malam semalam...

"aku minta maaf, aku janji tak keluar malam lagi, sebab kan aku...kau terpaksa kena denda duduk dekat padang dari malam semalam sampai kau pengsan dekat padang tu. Teruk ke miss Wendy denda kau Eunchan sampai kau demam macam ni sekali? Aku betul-betul tak sengaja....patutnya aku yang kena sebab aku yang ajak kau..tapi....sobs sobs"

acap kali hingus nya disedut lalu dihembus pada kain yang berada dalam beg nya itu..

"blah lah Jihyo, aku penat..aku rasa tak ada mood nak layan siapa-siapa. Kau keluarlah, aku nk tidur ni.. kau ada class kan pagi ni. Dah pergi blah sana"

balas Eunchan dengan nada kepenatan dan kesejukkan. Tipu, siapa saja tidak penat berdiri dipadang sekolah dari jam 4 pagi sehingga pukul 7 pagi...tapi yang pelik nya Eunchan langsung tidak berbicara ibarat sudah hilang suara.. sehingga menyebabkn dia terpaksa berdiri lama kerana membatu seperti patung cendana.

_flashhbackkk!!!!!!!!!!!!_

_Eunchan pov_

"aku hantar stmpai sini saja...ni asrama kau kan..jaga diri....banyak lagi hal yang perlu aku selesaikan"

balas lelaki yang menyelamatkan aku di lorong kecil sebentar tadi, tanpa sebarang ucapan aku terus keluar dari kereta mewahnya itu...entah kenapa kata-kata dan sentuhan dia menyebabkn aku kaku..ye kaku dengan segala ketakutan yang melanda..

"apa maksud dia tadi..."

kata-kata ku terhenti disaat cahaya terang disuluh tepat di wajah ku..

"auww"

terus tanganku menutup mata..menghalang cahaya lampu suluh yang di acu tepat oleh pengawal keselamatan sekolah aku itu, menerobos ke retina mata ..

"kamu buat apa keluar pagi-pagi buta ni? keluar tanpa izin..beri alasan kamu sekarang.."

aku membatu...lama juga pengawal keselamatan itu menunggu bicara aku, sehingga la pengawal itu memanggil rakannya supaya memanggil guru yang bertugas..siapa lagi kalau bukan miss Wendy... aaaaaa masak aku..

kemudian muncul miss Wendy bersama dengan pengawal tadi memecah suasana..

"Eunchan!!!!!!, kemana kamu pergi pagi-pagi ni? Eunchan..hey...Eunchan saya tanya awak ni.....Eunchan?"

puas ditanya..aku masih kaku..lalu kerana kegeraman aku didenda berdiri dipadang..dan bagai lembu dicucuk hidung aku mengikut setiap arahan yang dia lemparkan sedangkan itu bukan sifat aku. Apa yang berlegar-legar dalam fikiran aku hanya lah kata-kata lelaki misteri tadi. Tanpa aku sedar... sudah lama aku berdiri. Cuaca pun sudah mula bertukar ganti..tetapi kata-kata lelaki tadi masih tersimpan kemas dek akal dan juga hati..

"sekali wajah kau dia sudah kenal pasti..kau target dia...apa yang boleh pisahkan kau dengan dia hanya mati! pandang aku....aku akan jaga kau. Kau keutamaan aku sekarang"

dan selepas itu dunia aku kelam..

bukkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

_stop pov_







kringgggggggggggggggggggggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

"dah rehat rupanya..bapak lama aku membuta..." baru satu kaki aku lunjurkn untuk turun ke bawah pantas pintu bilik rawatan itu dibuka kemudian kaki aku dinaikkan semula di atas katil...

"weyh-weyh, asal kau ni duh. Aku risau weyh!kau demam ni.. kau okay tak? aigoo my little princess"

kemudian kepala aku ditekup kemas supaya berada dalam pelukannya dan entah kenapa aku tak menolak... Tapi aku balas kemudian tangisan aku pecah juga setelah lama aku tahan sejak semalam..

"chh--annnyeollll tolong aa--kuuu. Akuuu tak--uttt. Huwaaa"

balasku teresak esak...

"wey Eunchan....berhenti nangis, aku ada...shuu aku ade..."

pujuk nya bagaikn aku seorang anak kecil...terima kasih chanyeol, kau lah sahabat aku dunia akhirat..terima kasih sebab sudi jadi semangat aku..

beberapa minit kemudian..

k aku tarik balik kata-kata aku tadi...disebabkan babun nii

"weyy Eunchan... argh bodohlah, aku patutnya suruh Sehun dengan Chen rakam tadi...gempak kut kau nangis, bukan selalu..hahhahhahhaha "

ucapnya sambil tangan tak berhenti-henti mengaul bubur MCD tu...

"diam la hanat, dasar cipanzi. Nyesal aku balas nangis tadi.." balasku dengan geram, baru sahaja mulut Chanyeol mahu membalas.. muncul pula rakan-rakanku yang lain..yaisshhhh

"memang serabut lah bilik ni kejap lagi " kata ku sambil memicit-micit dahi..

tiba-tiba

"I can't belive..when Eunchan masuk sini..."

"ohhhhhh~~~~~~~~~~"

"siapa buat kau, biar aku jumpa nanti,aku settle, ajak member..."

"ohhh~~~~~~~~~~~"

"biar dia tahu siapa aku..."

"ahhhhh!!!~~~~~~~~~~~"

"jangan ganggu Eunchan kerana dia milik ku..."

"ahhhh~~~"

Sel-sel otak tersekat di skala enam ke apa mamat dua ekor ni?, sejak bila diorang pandai nyanyi...pakej joget pula tu.. yang babunnya pehal Sehun join sama....

"kau buat apa setan..."

"chill bruhh ....lawat member aku lah apa lagi..oyehhhh!!!!!!"

jerit Chen dengan kuat lalu wajah cute dilemparkn pada aku..

"sedap tak suara aku? aku ingat nak buat kejutan dekat awek aku. Dia tak pernah dengar lagi.."

kata Chen kemudian dipandang Sehun..dan High5 kat situ...

aku dan Chanyeol pula buat muka
kau-pehal-setan?-minta- mampos- ke?

"chill la Eunchan...aku bawak makanan fav kau nii" balas Sehun pula sambil digoyang-goyangkan plastik putih tu...

" Aiskrim Magnem, sedap-sedap.. makanlah emmmmm" balasnya lagi sambil membuka plastik aiskrim itu...

ya tuhan...kenapa aku ade kawan macam haiwan zoo...

berapa minit selepas itu baru lah tiga ekor babun tu keluar.. aman hidup aku,ye lah sebab loceng rehat dah bunyi...dan terima kasih dekat sir Suho sebab bagi kebenaran dekat aku untuk keluar.

Emm kadang-kadang aku takut juga dengan cikgu aku ni, entah-entah betul cakap si Tzuyu tu...aishhh Eunchan! Tak baik buruk sangka..

dengan langkah cepat.. Aku mula keluar dari bilik rawatan kemudian baru berapa langkah aku berjalan...langkah aku terhenti setelah aku menghidu minyak wangi lelaki semalam bila aku mula melepasi pejabat, ya bilik rawatan sebelah pejabat..lol dan aku mula membayangkan raut wajahya..

"macam mana lah eah muka dia? Aku patut bukak mask dia semalam..."


dan tanpa Eunchan sedari...wangian itu sememangnya milik lelaki itu..

Selamat datang ke dunia, dunia ciptaan yang sememangnya dicipta bagi memusnahkan kunci kejahatan yang sudah bertahun-tahun lamanya


tbc

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 19, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The NovelWhere stories live. Discover now