Di pagi hari yang indah ,burung berkicauan memecahkan suasana sunyi pagi hari.Semua murid telah pun berkumpul di dewan. Bagi mendengar ulasan para guru dan sedikit peringatan yang penting untuk semua pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Carmella High... Bukan Camela Cabello eah. Aku hempuk kau kang
Geng aku pula masih tekun mendengar setiap baik butir bicara yang keluar daripada bibir munggil guru wanita di atas pentas itu,kecuali Iera dan Mina yang masih bersandar satu sama lain untuk aktiviti yang tergendala mereka berdua .Apa lagi ? semestinya tidur.
Namun aku pelik ,melihat Mina yang sedikit memucat dan Iera pula yang tertidur tadi pantas memeluk Mina bagaikan menyalurkan sedikit kekuatan kepada Mina. Otak aku ini menganalisis perkara negative namun pantas aku gelengkan kepala.
Setelah beberapa minit masa berlalu , barulah sesetengah guru berhenti daripada berbicara. Lalu di sambung pula sepatah dua kata daripada pengawas yang bertugas bagi menyampaikan beberapa perkara yang harus di ketahui oleh para pelajar.
“ Mina kau sihat tak hari ni? .Sebab aku rasa hari ni kau yang bertugas kan?”.
Kata ku dengan prihatin. Sedang mulut ku ini giat untuk bertanyakan beberapa soalan ke Mina, muncul pula si Momo dan Tzuyu menarik ku jauh ke depan dan menjawab pertanyaan ku yang diajukan kepada Mina sebentar tadi.
“ Kau tak tahu ke Eunchan? hot news ni tau!”. Kata Tzuyu dan Momo serentak.
“ Apa yang hot news nya ni?macam-macam la korang berdua ni”.
“ Kau biar betul Eunchan, takkan la kau tak tahu pasal ni?”
Aku ternganga dengan kata Tzuyu itu , apa yang aku tidak tahu? hermm pelik sungguh rasanya. Muka Iera yang sedikit gusar akan keadaan Mina yang sedikit memucat itu.Menambahkan lagi kekusutan di kepala ku, lalu tanpa di suruh Momo dan Tzuyu terus menyambung kata mereka.
“ Mina hampir kena cabul malam tadi kau tau tak! , tapi kami semua tak tahu siapa punya angkara. Sebab tu la cikgu semua tengah buat sport- check besar-besaran kat dorm and satu asrama ni untuk hari ni”.
Kata Tzuyu dengan nada bisikkan takut mungkin jika di dengari oleh Mina. Momo yang diam beberapa minit tadi mula bersuara .
“ Ye , betul tu . Kami takut, kau tau bila kami dengar cerita ni daripada mulut Mina. Mujur Iera dengan Tao ada malam tadi tidur lambat . Nasib juga la Tao teman Iera buat ulangkaji malam tu dekat bilik Iera dengan Mina ,terkejut dia orang .Bila dia orang keluar sekejap pastu masuk bilik air and keluar balik masuk bilik, Mina dah kena tindih dengan badan sasa seseorang. apa lagi ,terus Tao bukak langkah wushu dia tu. Mujur Tao pro ,nak tangkap tapi tak sempat . Puas jugak Iera and Tao tarik kaki orang tu keluar daripada tingkap bilik. Tapi hampa sebab dia orang terkejut bila Mina menjerit kuat so terlepas la lelaki tu , sebab Iera dengan Tao pentingkan Mina masa tu”.
“Ouh macam tu.... Eh kejap! Macam mana pulak si Tao tu boleh masuk bilik perempuan,dah jadi Sejat ke jantan tu??” kata ku terkejut
"Sajat Eunchan, Sajat. Bukan sejat.. Tu susu"
"Abaikan itu orang, now aku nak tau macam mana Tao boleh sesat?"
“mana laa kami tau wey, kau pon tau Tao tu dua alam hahahhahah” kata Tzuyu
Aku pula sudah ternganga besar. Apakah?? ,siapa yang sanggup buat Mina macam itu. Kata hatiku terhenti saat mendengar suara jeritan daripada Iera.
“ Mina!!! bangun Mina, cikgu tolong . Mina pengsan!!”. Teriak Iera lalu berpusu-pusu pelajar dan para guru membantu Mina yang sudah terbaring lemah itu.
YOU ARE READING
The Novel
FanfictionApa akan jadi bila orang yang kau agungkan dalam senaskah buku menjadi realiti?.Disebabkan satu novel, kau bagaikan berada dalam dunia kau sendiri , malah kau juga mencari lelaki spesis yang sama, seperti di novel itu iaitu ,selaku watak utama yang...