"KRINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Loceng sudah berbunyi tanda perhimpunan sudah tamat.Aku melihat kesemua riak wajah rakan-rakan ku. Macam-macam kes yang mengejutkan berlaku pada pagi ini seakan-akan menampar hati kami tujuh sahabat.
" Guyss aku percaya Mina akan sembuh ,elok la kalau dia cuti dalam beberapa hari ni kan. kesian aku tengok dia ".
"Ye jugak kata kau tu, arghhhh tapi kan , aku still tak puas hati la .Siapa yang sanggup buat bestie kita macam gitu. Kalau aku dapat orang tu, memang mati aku kerjakan dia dengan aku punya langkah silat aku ni". Kata si Jihyo , iaitu si gadis yang hebat dalam ilmu silat.
" Macam-macam kes. Aku tak pernah lagi dengar benda gini jadi kat Asrama ni tau!, but beb kau perasan tak?" .Kata Tzuyu dengan ayat yang sengaja di gantungkan ,bagi kami semua menati jawapan nya itu .
"Perasan apa?". Jawab kami dengan serentak!
" Okay chill, aku nak cakap yang kau orang semua perasan tak. Semenjak masuk sir Suho tu kan,macam- macam jadi kat sekolah kita ni. Okay in fact aku nak cakap yang semua ni , ada kena mengena dengan dia. Aku pasti gila-gila. Aku bukan nak burukkan dia but .... yaa just see that ,apa yang aku cakap serupa cam apa yang aku fikirkan.Mengikut kata hati aku juga. Seratus-peratus aku yakin, memang ni kerja dia,kata hati aku tak pernah silap".
" Kau biar betul Tzuyu, tak baik tau memfitnah orang, kau tau kan dosa orang memfitnah lebih besar daripada orang yang membunuh. Kau tak takut ke dengan hukum tuhan Tzuyu?".
Kata Sana yang sedikit berbaur amaran kepada Tzuyu , beberapa saat selepas itu sana menyambungkan semula kata-katanya.
" Jangan disebabkan sir Suho tu pernah suka kau dahulu ,kau anggarkan dia yang bersalah dalam hal ini".
Aku hanya mampu menghulurkan simpati setiap kali menatap wajah duka Tzuyu , selepas mendengar ayat yang meluncur daripada mulut Sana yang aku rasakan sedikit keras. Mata ku ini berarah pula pada yang lain, yang lain pula lebih kerap menjadi pendengar dan pemerhati yang setia menonton sinetron murahan ini.
" Kau cakap mudah la Sana sebab kau tak pernah kena macam mana aku dengan Mina pernah kena,kau Nampak dia mintak maaf kat aku terus kau analisis yang dia dah berubah. Kau just dah dimanipulasikan oleh dia je la Sana, in fact kau tak tau apa yang jadi lepas tu".
Kata yang keluar daripada mulut Tzuyu itu membuatkan ramai yang terdiam.Ada juga nada kecewa pada ayat Tzuyu yang dilontarkan kepada Sana tadi. Dengan hati yang bengkak ,Tzuyu terus berlalu pergi meninggalakn kami yang membisu sejak dari awal lagi pergaduhan ini berlaku.
" Aku rasa pergaduhan telah punnnn berlaku so............. ermmmmmmm ??? someone tak nak leraikan? ,how about you Sana?".
Kata Jihyo dengan sedikit bernada teguran kepada Sana. Terlihat sana bagaikan dicengkam rasa bersalah ,tanpa kami sedari sana sudah mengejar Tzuyu yang sudah jauh ke hadapan memujuk barangkali.Kami pula meneruskan perjalanan ke kelas semula, kejadian sebentar tadi kami lupakan seperti angin yang mencium pipi kami dan terus menuju ke arah yang lain pula. Kerana kami patut risaukan perkara yang lebih besar untuk masa depan hidup kami yaaa iaitu Peperiksaan untuk kemasukan kolej
********************************************************************************************************************di kelas 5 ERIS
" Momo, weyyy !!!!! , pengetua nak pindah dah laa.Arghhhh sedihnya aku.Lepas ni tak dapat la aku jumpa dia lagi huarghhh sedihnya". Kata si Jihyo dengan begitu kehampaan.
"EEEE fake gila kau yoyo..ingat aku tak tau yang kau memang dari dulu lagi tak suka ke pengetua botak kita tu.." ketawa ku dengan kuat
"otak kau taik...kau ingat aku macam kau? kau jangan sampai aku bocorkan rahsia kau " kata Jihyo dengan muka yang sengaja di siniskan
"tak payah setan!"
" haaaa tau takut" kata si Jihyo lalu berlalu pergi sambil berjalan lagak seorang diva
" apa rahsia kau ha!!"
kata satu suara yg tiba-tiba muncul dari belakang,yang menyebabkan aku nyaris-nyaris terjatuh
"yahhhh Chen!!! kau kalau sekali tak jerit tak sah!! sakit telinga aku!!"
kata ku dengan geram,sambil mendengus geram
"datang bulan ke perempuan tu"
kata seseorang di sebelah chen dengan mata yang kuyu
"die datang bulan? biar betul kau Sehun...hahahahahhahhahaha dia bukan ke jantan haahahahhahaah"
"datang dah tenuk berok nii !!! kau pahal Chanyeol....aku perempuan laaa hanat!kau pulak Sehun asal? nak gaduh!!"
kata ku yg sudah hilang sabar ...sumpah geram nak mati. Aku tengok Sehun dah geleng-geleng kepala.Bibir dia kau tak payah cakap laa,dah tercebik-cebik. Kemudian Sehun pergi ke Iera lalu memeluk Iera dengan tangisan."oiiii !!!!!!!!!!!!!! otak kau peluk awek aku!!!" kata Chen dengan kuat lalu mengejar dan tinggal lah aku dengan Chan aka si yoda
"cengeng ,jantan ke betina ,aku tak tau laa mamat ni"
"kau Eunchan jangan laa garang sangat, kesian budak tu" kata Chanyeol sambil minum air "tapi kan Eunchan....aku dengar pengetua kita nak pindah betul ke?"
" iya laaa kot...kenapanya kalau orang tua tu nak pindah" kata aku dengan wajah yg berkerut.
"yang kau ni asal muka macam baru lepas makan lemon, senyum laaa sikit ,eh.....tak payah laa kau senyum menakutkan.hahahahahahahha" sumpah jantan ni macam kena rasuk bila ketawa
"tapi kan Eunchan aku ada laaa dengar-dengar gossip jugak yang pengetua baru kita tuuu..... ehh kau sini laa sikit" kata Chanyeol separuh berbisik dan memanggil aku supaya dekat dengannya...
"apa?" kata ku sementara kaki aku menghampiri Chanyeol dan saat itu juga Chanyeol meletakkan bibirnya ke telinga aku
" dia handsome...and muda..merecik hawau...kita try nak?"
dan secara refleks tangan aku mengetuk kepala dia....padan muka ....
"auwwwww"
"padan muka....kau nak jadi gay ke..."
" helemek aku gurau jelaa..."
"kalau dia handsome pon..aku tak hingin laa nak dekat"
kata aku ,yang mahu berjalan ke meja duduk ku di bahagian depan....namun terbantut bila..."tapi kan Eunchan...aku dengar...nama dia ZHANG YIXING bukan nama tu nama watak novel yang kau angan-angan kan tu ke??"
teriak Chanyeol dengan kuat..sampai semua budak kelas form 5 keluar...babun dia tak boleh pekik kuat lagi ke!!!!!!!!! dan yang paling shit!!!!!!!!!!!!!!!" omaigooddd"
" siapa weyyy ?????"
"Eunchan suka siapa!!!! "
"wuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu"
dan banyak lgi.........maka aku pon..
" yahhhhhhhhh!!!!!!!!!!! Park Chanyeol!!!!!!!!!!!!!!!"
jerit aku dan mengejar dia dengan laju.....dan lepas tu aku tak tau apa jadi dengan kelas aku..hahahhahahah
" siapa yang jerit tadi??kalah highnote aku..." kata Chen separuh terkejut.
tbc
YOU ARE READING
The Novel
FanfictionApa akan jadi bila orang yang kau agungkan dalam senaskah buku menjadi realiti?.Disebabkan satu novel, kau bagaikan berada dalam dunia kau sendiri , malah kau juga mencari lelaki spesis yang sama, seperti di novel itu iaitu ,selaku watak utama yang...