Heize PoV
Skip Rehat
Aku dengan cepat lari ke kantin dengan bekal makanan aku. Aku terus ke arah meja makan yang Bts duduk.
Heize: "Yoo!!" *duduk sebelah jungkook*
Bts: "Yooo Heizee!!"
Aku pun buka bekal makanan yang aku bawak and... Diorang terus pandang aku macam aku ni alien..
Heize: *pandang bts* "Ape?"
Hope: "Kitorang nak tengok kau bawak apa..."
Jimin: "Sebab Jin hyung kata noona masak sedap.."
V: "Kitorang nak rasa bolehh??"
Aku pun terus tengok bekal makanan aku... Aku buat ddeokbokki harini... Xpe kot kalau diorang nak rasa...
Heize: *hulur bekal kat bts* "Nahh!! Makan laa!!"
Diorang ni pun terus makan macam setahun tak makan... And terus diorang stop... And lap mulut masing2... Rasa kan... Confirm seke-
Heize: *ambik bekal* "Habis...."
Siriess aku rasa nak nangis... Aku pun terus tutup bekal tu dan pergi dari situ.. Aku nak beli makanan pun tak ada duit....so.... ? Balik kelas jelah...
Aku pun terus masuk kelas, nampak lak mayat hidup tu tengah padam papan putih.. Rajin lak dia ni.
Heize: "Oii!! Rajinnya kau!!"
Suga: *pandang heize* "Lantak aku la... Kau asal kat sini? Sekarang waktu rehat an?" *duduk tempat*
Heize: "Dah makan dah... Diorang tu makan bekal aku.... Tau la sedapp..." *letak kepala atas meja*
Suga: "So.. Kau tak makan? Tak beli kat kantin ke?"
Heize: "Tak pun.. Aku tak bawak duit harini... Sebab aku bawak bekal kan..."
Suga: "Kalau macam tu ambik ni" *bagi duit kat heize*
Heize: "Ape ni? Aku tak nak la..."
Suga: "Aku ikhlas nak belanja kau... And... Tolong aku belikan sandwich sardin... " *bagi lagi duit*
Aku terus duduk tegak dan pandang mayat hidup ni
Heize: "Betul nii??!"
Budak mayat ni angguk je... Aku terus tersenyum... Aku bangun dan terus lari ke kantin.
Yuhuuuu!!! Ada orang belanjaa!!
Jin PoV
Kitorang terus pandang sesama sendiri bila Heize pergi macam tu je...
Kook: "Hyung, dia merajuk ke?"
V: "I don't know... Mungkin?"
Kook: "Habis la jin hyung... Melepaslah nak jadi yeochin hyung..."
Jin: *muka merah* "Mwoya??!? Yah, aku pun tak hingin la nak dia jadi yeochin akuu!!"
??: "Haa?? Tak hingin siapa jadi yeochin kau??"
Jin: "Si Heize tu laa!! Dah la huduh, perangai macam lelaki! Apa ah!?"
Kook: "H...hyung... Stop..."
Jin: "Mwooo??!!"
Heize: "So Kau benci aku?? Okay... Aku tak nak kacau kau dah...."
Mak Aiii... Aku tak perasan dooooo!!! Alaaaa!!! Dia dah lariiii!!! Aku terus duduk...
Jimin: "Hyung.... Sabar...."
Aku nampak dia beli sandwich dan terus lari keluar kantin... Tapi kenapa dia beli dua?
Jin: "Yah.. Aku nak pergi tandas jap.."
Aku pun terus ikut Heize senyap2 ke... Kelas? Aku pun jenguk kat tingkap.. Wahhhttt... Kenapa dia dengan mayat hidup tuuuuu!!! Siap belikan makanan lagi....
Suga PoV
Aku terus pandang budak tu masuk kelas, laju betul budak ni lari.. Wait, asal dia nangis? Dia terus duduk and makan. Aku pun join dia sambil tengok muka dia.
Suga: "Wei, asal kau nangis?"
Heize: *terkejut* *lap air mata* "M...ma..mana adaa.. A..aku... Mata aku masuk habuk tadii!"
Suga: "Ye ke?"
Heize: "Yee... Tapi kan... Aku nak tanya kau boleh?"
Suga: *makan* "tanya apa?"
Heize: "Kenapa kau sekarang tak rapat dengan bts?"
Suga: *pandang heize* "So.. Kau dah tau? Ada la sebabnya..."
Heize: *pandang suga* "Yah!! Aku tanya kannn!!"
Suga: "Nanti2 la aku cakap... Tu.. Ada sos kat mulut kau.."
Heize: "Haa? Mane??"
Heize PoV
Aku cepat2 lap2 kat mulut... Tapi tak ada pun... Tiba2 mayat hidup ni tarik muka aku dekat dengan diaa!! Ahhh!! Oemjii!! Oemjiii!!! Aku terus tutup mata... Takut dooo...
Suga: "Yah, kau ingat aku nak kiss kau eh?" *bisik*
Aku terus bukak mata and nampak dia tengah kisss akuuuu!!! Huaaaaaaaa!!! My first kissssssss!!! Aku terus tolak dia sampai jatuh..
Heize: "Apa kau bu-"
Jin: "Apa kau buat ni mayat hiduupppp!!!"
Mak aii jin toncet ni... Tiba2 je masuk.. Kacau drama aku jelah... Tiba2 dia tumbuk muka mayat hidup tu... Mayat tu pun balas balik... Mak aiii.... Serious niihhh!!
Heize: "Korang!! Stop boleh takkk!!!!??"
To Be Continued
Sorry lambat update... Sebab busy sikit... Hehe, Btw enjoy this story k... Vote and comment tooo... Hehe... Annyeong... ^¥^
YOU ARE READING
A Poor Girl Meet A CEO Kingka
FanfictionSeorang budak perempuan pelajar Sekolah tahun akhir, Heize Rayyan. Ye, itu nama yang diberi oleh arwah ibunya. Heize kini tinggal bersama ayahnya yang kaki botol. Heize mempunyai keluarga yang miskin, dia sering didera oleh ayahnya sendiri. Dia dit...