Dah malam tu,Jimin nak gi kedai dekat dengan universiti tu sebab nak beli something.Kyungmin nak ikut but Jimin tak kasi.
Kyungmin pun duk lar terperuk dalam bilik tu.Kyungmin tak risau Jimin pergi sebab ada Felix dan Kimie temankan kekasih dia tu.
Kyungmin pun tetiba ada niat nak bersihkan bilik dia yang dah macam rumah terbiar je.Dia pun kemas dan buang segala sampah.And waktu dia nak simpan almari Jimin,dia terjumpa satu gambar.Dia pun tengok lar gambar tu.Ada dua orang kanak kanak muka macam kembar.Nak sama just sorang ada taik lalat kat bahagian bawah mata bahagian kanan.Sorang lagi tak de.Yang pasti yang ada taik lalat tu,Jimin.
Kyungmin : Hmm ni maybe adik beradik dia kot.
Kyungmin pun pusing lar gambar tu.Ada tertulis sesuatu kat situ dalam tulisan korea.Kyungmin pun bukak lar google translate.And type perkataan tu terjemah dalam chinese.
Maka terkejut beruk budak Kyungmin.
Kyungmin : Ming Jimin dan Minhyeun.What the hell? Apa yang dah jadi ni? Apa hubungan budak Jimin dengan Minhyeun ni?
Kyungmin menggigil kerana takut dan pelik melanda dirinya.Dia dalam keadaan bingung.Dia teringat balik tentang mimpi yang Minhyeun suruh dia jaga Jimin baik baik.And dia lihat kat gambar tadi.
Kyungmin : Apa hubungan mereka ni?
Tak lama tu,Jimin pun balik lar dengan bawa snack.Dia beli snack rupanya.
Jimin : Hei Kyungmin.. Kau ni dah kenapa rajin benor nak kemas bilik nih?
Kyungmin masih tidak memberi reaksi anything.
Jimin : Kau okey tak ni? Ke kau demam sebab tu tetiba rajin nih?
Kyungmin : Jimin,intro pasal diri kau and keluarga kau..I mean adik beradik kau.
Jimin : Adik beradik aku? For what?
Kyungmin : Ye..saja nak tanya
Jimin : Ish..ye lar..Aku anak tunggal..
Kyungmin : Dah tu nih *tunjuk gambar tadi
Jimin : Ouh tu gambar aku dengan abang aku.
Kyungmin : Kau kata kau anak tunggal.
Jimin : Sebenarnya,aku ada abang but aku dipisahkan dengan abang aku tu.Dah lama dah..So,now aku ada plan nak cari balik dia tu.
Kyungmin : Siapa nama abang kau?
Jimin : MinhyeunKyungmin macam dah kena petir dah.Dia terkejut.Tak sangka budak depan dia tu adik kepada kekasih lamanya dulu.
Jimin : Kenapa kau tanya pasal adik beradik aku ni? Nah makan nih..sedap..aku ketagih gila ngan keropok potato ni..
Kyungmin : Boleh tak kau cerita life kau time dulu mula mula kau lahir and sampai sekarang..
Jimin : Kau gila nak suruh aku cerita dari mula aku lahir..mana lar aku ingat.Kau ingat aku ni ada pasang memory card ke dalam kepala aku ni?
Kyungmin : Ish..cerita macam mana kau boleh berpisah dengan abang kau.
Jimin : Mak aku cerita,dulu,abang aku time tu umur tak silap dalam 3 tahun and aku baru lahir.Mak aku ni ada masalah sikit dengan bapak aku.Bapak aku tuduh mak aku curang dengan dia.And yang paling sakit hati bila aku dengar yang mak aku kata bapak aku cakap aku bukan anak dia.Aku ni anak orang lain dia kata sebab mak aku dulu ada kerja sebagai SU kat syarikat besor ni and boss dia baik gila.Bapak aku pun ingat aku ni anak boss tu.Mak aku dah sakit hati dan tak tahan lagi.Dia pun bercerai dengan bapak aku.Aku dengan abang aku dipisahkan.Aku dengan mak aku and abang aku dengan bapak aku.Actually,kitorang ni memang adik beradik betul and aku ni anak bapak aku but semuanya dah terlambat sebab time aku dah check DNA,bapak aku dah kahwin lain dah and pasal nama aku tetiba ada Ming ni sebab time tu nak buat nama aku,mama aku dah kahwin ngan bapak tiri aku tu.Selepas semua tu berlaku,kitorang hanya berjumpa sampai umur aku 3 tahun and abang aku 6 tahun.Lepas tu,sampai sekarang tak dapat nak berjumpa.Aku nak sangat jumpa dia.Aku nak hidup dengan dia.Aku rindu dia..rindu sangatKyungmin dah sebak.Dia tak tahu sama ada dia nak bagi tahu atau tidak yang abang Jimin tu dah tak de.
Kyungmin : Jimin..
Jimin : Emm
Kyungmin : Kalau aku bagi tahu benda ni,kau jangan sedih tau.Kyungmin tahu walaupun dia cakap jangan sedih.Jimin mesti sedih jugak.Sebab Kyungmin yang kekasih dia tu pun dah sedih.Apa lagi adik dia yang dah lama nak jumpa dia.Yang dah lama tunggu dia.
Kyungmin : Jimin,abang kau dah...dah..
Jimin : Dah apa?
Kyungmin : Abang kau dah lama tak de dekat dunia ni.
Jimin : Apa?!! Apa maksud kau?
Kyungmin : Minhyeun dah lama meninggal dunia.
Jimin : Kau jangan nak main main..
Kyungmin : Aku serius.
Jimin : Macam mana kau boleh tahu pasal abang aku nih?
Kyungmin : Actually,abang kau tu,adik beradik tiri aku,lepas bapak kau cerai dengan mak kau,bapak kau tu kahwin dengan mak aku.Thats why lar aku kenal abang kau.Jimin dah tak boleh nak bercakap.Dia sebak terlampau amat.Air mata Jimin mula mengalir jatuh di pipi dan mendarat di lantai.Kyungmin pun memeluk Jimin untuk menenangkan budak tu.Budak Jimin dah mula lemah.
Jimin ni ada satu macam tabiat gitu.Dia ni kalau dah sedih sangat,dia boleh pengsan.Spesies macam abang dia,Minhyeun.But tak de lar sampai tahap Minhyeun.Jimin just akan sakit kepala je and pengsan tu jer..
Jimin : Hyeun..hyeun..waeyo? Jinjja..waeyo? Hyeun..bogoshipeoyo..hyeun.. (Hyeun..hyeun..kenapa? Seriuosly..kenapa? Hyeun..rindu..hyeun)
* menangisKyungmin mengusap usap belakang badan Jimin.For the first time dia tengok Jimin menangis.Dia menangis sampai pucat muka muka.Tu kalau pakai mascara,mampus habis cair lar keluar air mata hitam..hahaha..perempuan..
Kyungmin : Dah lar tu,Jimin.Aku tahu susah untuk kau terima semua ni.
Jimin : Tapi..aku dah lama cari dia.Aku dah lama tunggu dia.Aku rindu dia. Aku sayang dia.
Kyungmin : Tak pe..Nanti holiday minggu depan.Aku bawak kau gi lawat kubur Minhyeun.Jimin hanya mengangguk.Dia dah lemah longlai..Dah memang tak boleh nak berdiri.Letih sangat hati dia waktu tu.Sakit kepala.
Kyungmin : Jimin..dah lar tu..Nanti kau sakit macam mana? Dah tidur.
Jimin pun terlelap ke dalam alam mimpi.Kyungmin hanya meratap sedih dengan Jimin.Dia juga sedih dengan pemergian Minhyeun. Kenapa kau tinggalkan kami berdua macam ni?
Kyungmin pun meletakkan Jimin di atas katil dan menyelimutinya.Kyungmin ambik tisu basah.Dia pun lap muka Jimin yang penuh dengan air mata.
Kyungmin : Aku janji..aku akan jaga kau sampai bila bila.Minhyeun,aku akan jaga adik kau dan berikan dia kehidupan yang bahagia.
Pada waktu yang sama,Krys sedang berada di hadapan pintu bilik Kyungmin.Bilik asrama dekat universiti tu memang tak kalis bunyi.Bunyi yang tak kuat sangat pun akan kedengaran sampai bilik sebelah.
So,Krys dah dengar semua perbualan Kyungmin dan Jimin.Dia pun dah mula merancang sesuatu untuk membalas dendam pada Kyungmin dengan menggunakan Jimin sebagai umpannya.Krys evil smile sorang diri macam orang terencat akal.
~ BERSAMBUNG ~
YOU ARE READING
SIBLING 2
Romance[COMPLETE] Kisah ini mengisahkan seorang lelaki bernama Kyungmin yang amat sedih dengan pemergian kekasih hatinya yang bernama Minhyeun.Dia amat berpegang kepada janjinya bahawa dia tidak akan bersama orang lain dan akan setia pada yang satu.Akan te...