Episod 1 (Part 3)

2.1K 126 18
                                    

BoBoiBoy:Macam mana, Ochobot?

Ochobot:Hmm...memang ada robot kecil yang masuk dalam jam kau ni,tapi aku pun tak pasti robot apa...

Fang:Kalau macam tu,kau boleh keluarkan ke?

Ochobot:Aku boleh keluarkan,tapi mungkin mengambil masa sedikit.

BoBoiBoy hanya merenung jam kuasanya.

Gopal:Alah,tak payahlah nak risau...Jam kuasa kau tu akan selamat punyalah...

Fang:Oii,kau ingat ni manusia ke nak selamat²?Ada robot kecil je pun masuk,bukan ape.

Gopal:*Dalam suara yang rendah*ceh,macam je dia tu manusia.

Fang:APA KAU KATA!?💢💢💢

Gopal:Arrrgh!!!

Gopal berlari keluar dari bilik.....(Hmm entahlah,Author pun tak tau bilik apa 😅)

Fang:OII,MANA KAU NAK PERGI,HAH?

Fang pun keluar dari bilik tersebut untuk mengejar Gopal yang dah lari entah ke mana.

BoBoiBoy dan Ochobot hanya mampu memandang dan ketawa.

BoBoiBoy:Hehehe,terbaik..👍

~~~

BoBoiBoy berjalan keluar dari bilik untuk berjumpa dengan Gopal setelah siap berkemas untuk bersedia pulang ke Pulau Rintis.

BoBoiBoy:*dalam hati*Hmm,mana satu bilik Gopal dan Fang ni?

Dia berjalan dan tiba-tiba terdengar satu suara.

Dia dapati suara itu datang dari Laksamana Tarung dalam satu bilik berdekatan.BoBoiBoy mengintai dari celah-celah pintu bilik tersebut.

Laksamana:Kamu perlu lindungi BoBoiBoy dan juga jam kuasa dia.Selepas Kapten Vargoba ditumpaskan,sudah tentu satu galaksi akan tahu tentang kehebatan jam kuasa kamu semua dan akan merampas jam-jam kuasa kamu.

Fang:Erk,tapi kenapa Laksamana kata lindungi BoBoiBoy je?

Laksamana:Kerana jam kuasa yang mereka sangat idamkan ialah jam kuasa elemental.Tetapi kamu juga perlulah melindungi satu sama lain.

BoBoiBoy:*dalam hati*Hmm?Apa benda diaorang cakapkan ni?Gopal,Yaya dan Ying pun ada kat dalam.Kot ye pun,ajaklah aku sekali berbincang...

Tanpa dia sedari, pintu bilik tersebut tiba-tiba terbuka.

BoBoiBoy:Adeh!

BoBoiBoy:Kenapa pintu ni tiba-tiba je ter-

Gopal:Arh,BoBoiBoy apa kau buat kat sini?

BoBoiBoy:Ohh,Aku...aku....Aduh... habislah..apa aku nak jawab ni?

Yaya:BoBoiBoy?

BoBoiBoy:Ohh,Aku cari duit syiling aku tadi,tak jumpa-jumpa,Hehehe......

Gopal:Oh,Kalau macam tu...jom,kita pergi makan...Perut aku dah menyanyi-nyanyi ni.Aku lapar.

Fang:Haah',aku pun!

BoBoiBoy:Oh ye?Lagu apa?

Gopal:Lagu....naaaaaasi lemaaaak tambah sambal sotoong...

BoBoiBoy:Hahahahaha,Lagu apa macam tu?*ketawa*

G,F,Y&Y:*Fuhh,nasib baik*

-----------------------------------

BoBoiBoy's POV

Aku hanya merenung siling bilik itu dengan pandangan kosong.Kemudian,beralih ke arah jam kuasa aku.'Hmm,harap-harap robot kecil tu boleh dikeluarkan...'Tetapi,sedang dia bermonolog,jam kuasanya tiba-tiba 'glitching'.

'Eh,kenapa ni?'kemudiam jam tersebut menjadi normal semula.'Pelik...Takpelah'Aku hanya membiarkan perkara yang telah berlaku itu dan cuba untuk melelapkan mata... Perlahan-lahan mataku tertutup dan masuk ke alam mimpi.....

--------------------------------------

Akan tetapi,malam itu tidak berakhir begitu sahaja...Tepat pukul 2 pagi,jam kuasa BoBoiBoy mula 'glitching' sekali lagi.Tetapi kali ini dengan lebih kuat.BoBoiBoy yang sedang dibuai mimpi itu langsung tidak sedar.

Tiba-tiba satu cahaya menyelubungi BoBoiBoy..dan.....BOOM(Ni hanyalah sound effect)








Haaaaaah,macam mana episod kali ni?Bestnya tak?
N

ak mati tangan Author menulis 😅😂

Tak best?
Baiklah, Author pergi dulu....bye...




























































Relexlah,gurau je...
Takpe,takpe,masa awal² memang tak best....
Tunggu dulu ye?Sabar²...

Sebenarnya,sa-Author(masih menyesuaikan diri guna perkataan Author)tengah berusaha untuk update selalu,maklumlah dah habis cuti 😫😫😫

Jadi,masa cuti ni Author sebok sikit😥.

Tapi,sa-Author(lantaklah)janji akan update weekly

MARK MY WORDS.

okay,rasanya,tu jelah yang saya nak sampaikan!

Roger and out!Peace y'all!

BoBoiBoy : Elemental Chaos (Discontinued)Where stories live. Discover now