Ochobot's POV
Hari ini kami akan pulang ke Pulau Rintis dan bermulalah kerja aku sebagai pembantu Tok Aba..Haih..(Dia bukan sedang mengeluh tau)Aku menuju ke arah bilik BoBoiBoy untuk mengejutkan dia.Alangkah terkejutnya apabila dia melayang masuk ke dalam bilik tersebut.
Normal POV
Tujuh orang budak bumi sedang berbaring di atas katil tersebut dengan gaya tidur yang terlentang,yang normal,yang arrogant,yang bergantung,yang memeluk kaki dan yang baring di atas 'katil' air buatan sendiri pun ada.Gerangngan manusia yang tidur sebegitu rupa adalah...
Ochobot:BOBOIBOY!
Yaya,Ying dan Fang segera masuk ke dalam bYilik tersebut selepas mendengar jeritan Ochobot.
Yaya:Kenapa ni,Ocho-Eh?
Y,Y,F:BOBOIBOY?
BoBoiBoy Tanah:*segera bangun*Hah...apa....apa jadi ni?#mamai(Dia masih tak sedar yang dia ada manusia lain di sebelahnya.)
BoBoiBoy Api:Huaaarghhh,kenapa kaki aku rasa panas ni?*ternampak seseorang berbaju warna biru sedang bergelut di kakinya...*
Api:WAAAARGH,APA BENDA NI?
Angin:Mmmm....*peluk ketat lagi*
Gopal pun turut memasuki bilik tersebut.
Gopal:Eh,apesal korang Tak habis-habis jerit ni..Ehhhh??
Dalam keadaan mamai,Tanah tiba-tiba terpegang sesuatu yang 'berbulu'.
Tanah:hmm?Apa benda ni?
Dia meraba-raba objek berbulu itu dan satu suara telah keluar.
Petir:ISH,SIAPA YANG SENTUH SENTUH KEPALA AKU NI??!!!!!
Mendengar teriakan itu,semua BoBoiBoy terbangun....kecuali Air -_-
Cahaya:*pandang Petir*Ehh,kenapa muka kau sebijik dengan aku?Kau ni cermin ke?Tapi aku rasa aku nampak jauh lagi hensemlah...
Fang:Ceh,perasan betul.
Gopal:Dey,korang sedar tak yang korang ni dah pecah tujuh?
Semua BoBoiBoy memandang Gopal dengan muka blurrr,tanda sedang memproses soalan....kecuali Air yang masih berbaring di atas air...
BoBoiBoy(again except Air):PECAH TUJUH!?
Ying:Iiih,kalau ye pun janganlah cakap benda yang sama serentak,seram tau!
BoBoiBoy(except dat calm boi):Hehehe,sorry...Ehh?Janganlah ikut apa yang aku cakap!Bukan,kau yang berhenti bercakap!Ish,dah!Berhenti! Berhenti aku kata!
Gopal:Betullah,Ying.Serammm.
Ochobot:Ehh,dahlah tu bergaduh!Bersiap dulu,lepas tu aku check kenapa boleh terjadi macam ni!
Tanah:Okay...
Ochobot berjalan-eh...melayang keluar dari bilik BoBoiBoy diikuti oleh Yaya,Ying,Gopal dan Fang...(Api:tapi diorang berjalan...*A/N*:diamlah kau... pergi main jauh-jauh..Shuh..Shuh...)
Sebaik sahaja mereka keluar dari bilik, BoBoiBoy memandang satu sama lain.
Daun:CAHAYA!LAMA TAK JUMPA!!!
Cahaya:Ishh,lama apa benda?Baru je beberapa hari yang lalu kita ambik gambar kan?
(Sumber:Instagram BoBoiBoy)
Air:Tepi sikit aku nak mandi dulu!
Api:Kau yang last bangun,kau lah yang last mandi!
Angin: Daripada korang gaduh kat sini,bagus aku mandi dulu.
Api, Air:TUNGGU DULU!
Petir:*Cuba untuk masuk senyap²*
A,A,A:Where do you think you're going,huh?💢💢💢
Petir:Hadehh...
Tanah:TEPI!!!BIAR AKU TENTUKAN SIAPA MANDI DULU!
Angin:Hah,biar Tanah yang tentukan! Mesti adil punya!
Tanah:Ahem....AKU MANDI DULU!HAHAHA*lari masuk dalam bilik mandi*
Air& Api:HOII,MANA ACI!?
Tanah:Aci kat India!!!!
Akhirnya,mereka semua terpaksa mandi ikut giliran tanpa menyedari yang mereka semua sebenarnya adalah orang yang sama.(Jadi tak salahlah diorang mandi sama² hohoho~)
--------------------------------------------
Hi~okay, episod kali ini tersangatlah bosan...Huhuhu...
Yang cerita tentang diaorang berebut nak mandi tu Author saja je tambah Hehehe....abaikan kalau tak suka.
YOU ARE READING
BoBoiBoy : Elemental Chaos (Discontinued)
Fiksi PenggemarApa yang terjadi selepas BoBoiBoy pengsan selama 5 hari? Ya,dia berada di markas Tempur-A. Tetapi,dia terpaksa pulang ke bumi sebab sekolah dah nak mula. Sesuatu telah berlaku yang menyebabkan BoBoiBoy berpecah 7. • • • Apakah yang akan terjadi sele...