Chapter 17

357 41 3
                                    

Jihoon melepaskan tangannya sebaik sahaja tiada mata memandang mereka

"Kenapa?"

"Aku tau kau nak buat perempuan lain cemburu dengan kau. Kat sini dah takde siapa so stop touching me"

Jihyo melepaskan nafas dengan kasar

Geramnya aku dengan perangai Jihoon ni. Cubala jadi sweet sikit. Jadi memang betul la dia ada something dengan Seolhyun. Aku sebarkan baru tahu. Sabar Jihyo sabar. Buat masa sekarang simpan dulu gambar tu

"Ni kan rumah kau?"

"Ya. Thanks teman saya balik"

Chup

"Bye Jihoon my baby"

Wait did she just kiss me? At my cheek? Gross!

Jihoon menggosok pipinya secara agak kasar. Jihoon pusing kearah belakang untuk pulang ke rumah "Argh!"

"So sweet~ She just kissing you"

"Haha so funny"

Jihoon berjalan pergi. "Jihoon wait" Seolhyun pegang lengan Jihoon "Aku gurau je la" Jihoon menjeling kearahnya "Apa kau nak?"

"Aku nak cakap sikit dengan kau"

"Pasal apa?"

"Pasal kau dengan Jihyo la"

"Kau dah ada plan ke?"

"Bukan. Pasal plan tu aku still tengah fikir. Aku nak cakap pasal perangai kau terhadap Jihyo" Jihoon mengerutkan dahinya "Perangai aku?"

"Yes. Perangai kau. Dengar sini kalau kau nak balas dendam pada dia, kau kena buat baik pada dia"

"Untuk apa aku buat macam tu?"

"Cuba kau fikir eh. Sekarang kau perangai macam ni dengan dia tiba² suatu hari kau baik dengan dia sebab masa tu kau nak jalankan plan kau. Aku pasti 100% dia akan syak something and your plan will fail"

"So kau nak aku pura² baik dengan dia sebab tak nak bagi dia syak anything?"

"That right"

"Fine. Disebabkan kau tolong aku, aku ikut cakap kau. I will try to be kind to her"

"Good boy" Seolhyun menggosok kepala Jihoon dan rambutnya menjadi sedikit kusut "Aku balik dulu. Bye!"

"Bye"

--

Hmm aku nak buat apa eh? Macam mana nak pisahkan Jihoon daripada Jihyo? Ish! Serabutnya!

Seolhyun menggaru-garu kepalanya dan rambutnya sedikit serabai

Nanti²lah aku fikir. Now aku nak balik rumah, nak mandi, nak makan and nak tido!

--

"Appa!"

"Bwo? Appa baru balik dari luar negara tapi.. Tapi kamu. Kamu!! Memekak je kerja"

"Jihoon, bagi la Encik Park--"

"Kau diam! Aku tak bercakap dengan kau and kau takde kena mengena dalam hidup aku dan appa aku. Faham?!"

Dush

Jihoon menerima satu tumbukan daripada ayahnya tepat di pipi. Jihoon menyentuh bibirnya

Darah

"Tsh. Jihoon faham sekarang. Perempuan ni perempuan simpanan appa. Betul tak?"

"Kamu patut jaga percakapan kamu. Dia bakal menjadi omma kamu. Appa takkan benarkan kamu bercakap kasar dengan omma kamu"

"Omma? Omma? Hahaha Yah omma Jihoon dah lama meninggal dan tiada siapa pon dapat gantikan tempat omma. Appa nak kahwin dengan dia, kahwinlah tapi Jihoon takkan sesekali panggil perempuan ni omma"

Jihoon melangkah keluar dari rumah
.
.
.
.
.
.
.
TO BE CONTINUE...

𝑶𝒖𝒓 𝑭𝒖𝒕𝒖𝒓𝒆 ➸ 𝑷𝒂𝒓𝒌 𝑱𝒊𝒉𝒐𝒐𝒏Where stories live. Discover now