1 jam sebelum Ara dan Chaera tiba di hospital...
Jihoon masuk ke dalam bilik Seolhyun berada
"Seolhyun" panggilnya dengan lembut
"Keluar" Seolhyun langsung tidak berpaling ke arah Jihoon. Matanya tertumpu ke luar tingkap
"Seolhyun, aku..."
"Get out"
"No. Aku hantar kau ke hospital ni. Kau patut berterima kasih tau tak"
"Aku tak suruh pun kau jadi superhero. Datang selamatkan aku, bawa aku pergi hospital bagai"
Jihoon diam seribu bahasa
"Get out Jihoon"
Tanpa Seolhyun sedar, Jihoon berjalan semakin dekat dengannya dan kemudian memeluknya dengan erat sekali
"Apa yang kau fikir kau..."
"I'm sorry. I'm so sorry Kim Seolhyun. Aku tak tahu kenapa dengan aku tapi aku rasa aku dah jatuh cinta dengan kau"
Seolhyun betul² terkejut dengan luahan daripada Jihoon itu.
"Maaf sebab aku tinggalkan kau. Aku sepatutnya bersyukur dekat kau sebab kau sanggup tolong aku walaupun aku bersikap macam ni. Aku tak tahu nak buat apa. Apa yang Jihyo buat dekat kau memang melampau, aku takkan maafkan dia tapi tolong la maafkan aku. Aku merayu dekat kau. Jangan la benci aku"
"Jihoon.. Aku tak pernah cakap yang aku bencikan kau. Aku tak pernah anggap kau menyusahkan, aku tolong kau sebab kau perlukan pertolongan kan. Nak tau sesuatu tak?"
"Apa?" Jihoon meleraikan sedikit pelukannya dan memandang tepat ke dalam mata Seolhyun
"Aku dah lama jatuh cinta dengan kau tapi aku tak rasa kau suka aku jadi aku biarkan jela perasaan aku tu. Lagipon kau boleh nampak masa depan so aku taknak kau terlalu fikirkan pasal aku"
"Cakap pasal kuasa yang aku ada tu kan, aku dah tak boleh tengok masa depan orang lain lagi"
"Kenapa pula?"
"Sebab semalam aku ada terdengar Ara dan Chaera bercakap dekat taman lepas tu aku cuba untuk tengok masa depan kau tapi aku tak nampak apa² pon"
"Tapi macam mana boleh jadi macam tu?"
"True love"
Jihoon tersenyum lebar kepada Seolhyun manakala Seolhyun bingung dengan kata² Jihoon
"True love?"
.
.
.
.
.
.
.
TO BE CONTINUE...
YOU ARE READING
𝑶𝒖𝒓 𝑭𝒖𝒕𝒖𝒓𝒆 ➸ 𝑷𝒂𝒓𝒌 𝑱𝒊𝒉𝒐𝒐𝒏
RomancePark Jihoon seorang budak lelaki yang dapat melihat masa hadapan. Tiada sesiapa yang tahu tentang kuasa luar biasa yang dia miliki. Akan tetapi pada suatu hari, dia telah menyelamatkan seorang gadis dan membuatkan gadis itu berasa curiga dan ingin m...