Mijn naam is Zoë mulder ik ben 17 jaar oud.
Ik woon in Arnhem met mijn moeder ( Annika 40) en kleine zusje Mia (14)
Mijn vader heeft het gezin verlaten toen ik drie was. Hij voelde zich niet verantwoordelijk voor ons en was nogal een feestbeest. Mijn moeder heeft het niet graag over hem dus ik weet niet veel van hem. Mijn moeder had het erg moeilijk toen hij weg ging als alleenstaande moeder van een pasgeboren baby en een peuter. We zijn niet rijk. Mijn moeder werkt zich helemaal kapot met haar fulltime baan in het ziekenhuis, we zien haar daardoor ook niet vaak. Omdat ze best vroeg moeder werd hebben we wel een goede band. Ze is meer mijn bff dan mijn moeder!
Mijn Uiterlijk:
Ik heb donker bruin haar tot ongeveer mijn ellebogen, groene ogen en volle lippen. Ik ben 1,65'Dankjewel' ' fijne dag!' Zeg ik tegen de barista bij mijn favoriete cafeetje. Zodra ik mijn frappucino op heb stap ik op mijn fiets. Zodra ik thuiskom ren ik gelijk naar boven naar mijn kamer. Als ik vrije tijd heb (zoals nu) kijk ik een aflevering ( Of tien :) van mijn favoriete serie The Vampire Diaries met een bak Ben&Jerry's. Ik kom een paar keer per dag mijn nest uit om naar de wc te gaan of om iets te eten te pakken. Natuurlijk is het niet altijd zo'n feest. Er is ook nog zoiets als school. Aka hel. Ik ben niet echt het populaire type. Ik bedoel ik heb wel vrienden, maar ik kan ze op 1 hand tellen. Ik snap ook nooit waarom mensen het nodig vinden om met de nieuwste mode mee te gaan. De Gucci kleren. Fila schoenen etc. Dat zijn de meeste populaire meiden bij me op school. Ze zijn aardig hoor, bitchy maar pesten niemand. Gewoon kut opmerkingen. Ik loop rond als een zwerver maar ik voel me er comfortabel in. Ik heb vaak mijn afgetrapte witte Converse aan die niet zo wit meer zijn met een spijkerbroek en een wit shirt en vest. Niks speciaals maar ook als we rijk waren zou ik niet gezien willen worden in Gucci kleren met een Chanel tasje. Niet dat daar iets mis mee is maar merken hebben mij persoonlijk nooit zo geboeid. Ik koop iets omdat ik het mooi vind niet omdat in de mode is.
Ik kijk naar mijn telefoon en zie dat ik gebeld word door Sophie, 1 van mijn vriendinnen
'Hallo?'
'Zoë! Ik heb goed nieuws en slecht nieuws'
'Uhhh oke eerst het goede nieuws.'
'We zijn uitgenodigd voor Brad's feestje! Omg ik kan het niet geloven!'
'Echt?'
' Ja, ik lieg niet over zulke belangrijke dingen.'
'Heeft hij het gevraagd aan je? Vroeg hij naar mij?'
Ja ik weet wat je denkt, O ze vind die Brad leuk en hij is waarschijnlijk super populair maar hij gaat haar nooit zien staan. Juist en onjuist. Brad is mijn ex. We hebben twee jaar een relatie gehad. nadat ik hem heb betrapt in bed met 1 van mijn ex-vriendinnen Lisa. Ik heb ik het uitgemaakt. Nee, ik vind hem niet leuk en nee, ik ga niet terug naar die relatie.
' Nee, hij vroeg niet naar je. Hij nodigde me uit en zei dat ik een paar vrienden mee kon nemen'
'O'
'Je vind hem niet nog steeds leuk toch? Je bent niet vergeten dat je hem hebt betrapt samen met Lisa?'
'Nee! Tuurlijk niet... maar...-'
'Oke, nou in ieder geval...'
Ik raak in gedachten. Ik vind hem niet leuk maar ik blijf nog wel aan hem denken. Niet op een verliefde manier maar gewoon een beetje... tja ik weet het eigenlijk niet. Hij doet duidelijk alsof hij me haat. Terwijl HIJ vreemd is gegaan. In het begin dacht ik zelfs dat het mijn schuld was! Hij vraagt niet naar me, kijkt niet naar me helemaal niks...'
'Hallo? Yooo word wakker ik vroeg je wat. Heb je me gehoord?'
'Ja, je had het over uhh...'
'Dat dacht ik al.'
'Ik vroeg of je ook het slechte nieuws wou horen.'
'Sure'
' ik heb niets om aan te trekken! Ik MOET naar de stad en jij gaat mee!'
' ik heb geen geld.'
'Ik schiet het wel voor'
' je weet dat ik d-'
' je gaat mee ik betaal en punt uit. 13:30 achter de hema'
'Ja maar-'
Ze heeft opgehangen...
Ik heb nog een uurtje om me klaar te maken
'ZOË'
'Ja?'
'Kom naar beneden'
'Wat is er mam?' ' ik hoorde dat je naar de stad gaat. Ik geef je 50 euro ja?' 'Mam je weet dat dat niet nodig is'
'Geen discussie'
'weet je het zeker?'
' ja lieffie'
'Dankjewel!'
Ik geef haar een knuffel en ren naar boven.
*AVOND*
FEESTik loop samen met Sophie naar binnen en loop gelijk naar de drank en chips
' ik ben trots op je!'
Sophie speelt alsof ze emotioneel word en doet alsof ze een traan wegveegt
'Nooit op een lege maag drinken'
Ze is altijd zo overdreven
Ik kijk haar raar aan en ga verder met het vullen van mijn bakje met paprika chips. Ik hoor iemand schreeuwen en draai me om.
Ik sta te kijken naar Brad. En hij naar mij bijna verbaast dat ik ben gekomen. Hij kijkt snel weg en begint verder te schreeuwen tegen 1 van zijn vrienden Zack, die ik een beetje geïrriteerd zie kijken.
' waarom zijn hier zoveel mensen? Er zijn hier mensen van boven de 25! We hadden afgesproken dat jij een berichtje zou doen naar een paar mensen van school en ik op school mensen aan zou spreken!'
'Ja hoe moest ik nou weten dat er zoveel mensen kwamen?' Zegt Zack nog geïrriteerder
Ik besef me nu pas dat er inderdaad veel mensen zijn die ouder zijn. Waarschijnlijk studenten. Er zijn rond de 150 mensen denk ik. Tja het past wel in Brad zijn grote huis.
Brad loopt boos mijn kant op en net als ik denk dat hij wilt stoppen voor me loopt hij langs me. Naar Lisa. Ja, die Lisa. Rijk, designer kleding meer make-up dan goed voor haar is en waarschijnlijk al een beetje plastische chirurgie.
Ik voel me... een beetje verdrietig. Ik weet nog steeds niet waarom hij is vreemdgegaan. Ik weet dat ik lelijk ben en niet rijk maar ik heb een leuk karakter. Hij heeft mij altijd vertelt hoeveel hij van mij houd. Dat ik het knapste meisje ooit ben en gek genoeg liet hij me dat geloven. Ik besluit om zo te vragen naar de avond dat hij vreemdging. Zodra Lisa klaar is met hem aflebberen en weg loopt stap ik op hem af. Hij kijkt een beetje verbaasd maar past het snel aan naar afschuw.
'Zoë.'
'Brad.'
'Wat wil je?' Zegt hij boos.
'Waarom ben je vreemdgegaan?' Zeg ik direct. 'Ik weet dat ik lelijk ben enzo maar-'
'Je wou geen seks. En je doet altijd zo veilig. Neemt geen risico's dus ik weet dat het nooit zou gebeuren'
' ik heb dingen voor jou opgeofferd maar jij wou niet hetzelfde doen' zegt hij nog killer
Ik kijk verbaasd naar hem
'Je bent vreemdgegaan omdat ik geen seks met je wou?'
'Jup. En als je het niet erg vind ga ik mijn vriendin zoeken'
'Wacht.'
Ik pak zijn arm en hij loopt terug en zucht.
'Wat?' Zegt hij nu nog bozer
'Waarom doe je zo...boos. Als je seks wou kon je het zeggen en misschien-'
'Aan misschien heb ik niks. Het was ja of nee. En ik ken jou. Misschien is een nee.'
Hij draait zich om en loopt weg
'Blijkbaar niet' zeg ik zacht.
Ik voel de tranen opkomen. Ik wil zo snel mogelijk weg en loop de woonkamer uit.
Ik let niet op en bots keihard tegen iemand aan en verlies mijn evenwicht. Ik verwachtte dat ik op de grond zou vallen maar ik sta nog. Ik doe mijn ogen open en zie een lange jongen. Hij is niet van mijn leeftijd. Ik voel zijn armen om me heen terwijl ik naar hem kijk. Zijn donker groene ogen glimmen een beetje. Ik bestudeer hem een beetje en schat hem zo'n 22. Hij is best lang.. zeker ander halve kop groter. Ik moet echt omhoog kijken. Ik ben 1.65 en ik vind jongens die langer zijn...zeer aantrekkelijk ;)
Ik besef dat ik hem te lang heb aangestaard en zeg:
'Sorry...ik lette niet op'
Er komt een kleine grijns op zijn gezicht
'Ik merk het' zegt hij
Ik zie Lisa Brad weer zoenen en ik voel de tranen weer opkomen door de situatie van net. De jongen merkt het.
'Gaat het?' zegt hij bezorgd
Ik voel de tranen over mijn wangen rollen en ik ren weg naar buiten. Ik kan hier niet meer zijn. Het is te veel. Zodra ik de hoek om ren zie ik een park. Het park waar Brad en ik altijd gingen picknicken. Ik voel me echt kut en ik ga op een bankje zitten. Het is donker en ik zie niet verder dan een paar meter door de slecht verlichte paadjes.
Er komt iemand naast me zitten. Het is de jongen van net. Ik schrik en schuif naar de andere kant van het bankje. Ik veeg mijn tranen snel weg en verzin iets om te zeggen
'Wat doe je hier?'
Het klinkt botter dan dat ik wou.
'Sorry ik bedoelde het niet zo'
Ik speel een beetje met de stof van mijn nieuwe jurkje. Ik durf hem niet aan te kijken.
'Het spijt me van net' zegt hij 'Heb ik iets verkeerd gedaan?'
Ik kijk hem een beetje vragend aan.
'Nee' zeg ik schor
'Ik voelde me een beetje misselijk en wou wat frisse lucht' lieg ik
'Dus als je misselijk bent huil je. Dat is... apart'
'Ik ben Jake' hij steekt zijn hand uit
'Ik ben Zoë' en ik schud zijn hand
We kijken elkaar aan en ik besef me dat we nog steeds elkaars hand vasthouden.
Hij komt dichterbij, en dichterbij. Wat doet hij?! Omg wil hij me zoenen?
Wil ik dat? Ja! Nee?
Voordat ik het weet zijn zijn lippen op de mijne. Het voelt fijn. Ik voel me.. kalm.
Hij weet precies wat hij doet. Ik stop en hij kijkt me aan
'Sorry Zoë, dat was niet mijn bedoeling.'
'Maakt niet uit.' Waarom bied hij nou zijn excuses aan? Ik wil iets terug zeggen maar voordat ik het weet hoor ik mijn telefoon afgaan. Ik kijk naar Jake
'Neem maar op' zegt hij
Ik loop weg en neem op.
'Hallo?'
' Zoë waar de fuck ben je?'
Ik loop al tien minuten deze godverdomme villa af te zoeken. Dronken!' Dat is te merken. Ze praat super hard en heeft de hik.
'S-sorry' zeg ik maar niet wetende wat ik anders zou moeten zeggen. Ik wil niet terug naar het feest na wat er net gebeurde maar ik ken haar en ze wil naar huis. Ze heeft waarschijnlijk met meerdere jongens geflirt en is dronken dus ze heeft eigenlijk al een leuke avond voor haar doen gehad.
'Waar ben je dan?'
'In het park'
'Waarom?'
'Maakt niet uit.' Zeg ik zuchtend.
Ik zie Jake even vragend naar me kijken. Ik bloos en kijk maar naar de grond en schop zachtjes wat stenen aan de kant als afleiding.
'Ok, maar kom je weer? Ik wil naar huis. Dit feest is saai'
'Ja is goed. Ik kom er aan' ik wist het.
Ik hang op en kijk naar Jake.
'Ik moet gaan'
'Jammer' zegt hij
Ik draai me om en loop terug. Als ik aankom bij Brad zijn huis zie ik Sophie praten met een jongen. Ze ziet me en gebaard me om naar haar toe te komen.
'Hey Zoë.' zegt de jongen
'Uhmm wie ben jij?'
'Ik zit achter je tijdens scheikunde.'
'O..' shit, ik ken hem nog steeds niet..!
'Ik ben Max' zegt hij nadat hij merkt dat ik hem nog steeds niet herken.
Sophie ziet hoe awkward ik het vind en begint te praten
'Dus...Max en ik gaan uhh naar zijn huis, als je begrijpt wat ik bedoel'
'Oke. Maar hoe kom ik dan thuis?'
'Uhm' zegt Sophie
'Ik breng haar wel thuis'
Ik draai me om en zie Jake leunend tegen zijn auto
'Oeee wie is dat?' fluistert Sophie in mijn oor. Ik rol met mijn ogen
'Weet je het zeker?' Zeg ik en ik kijk hem vragend aan
'Ja' zegt hij zelfverzekerd
Ik weet niet waarom ik in de auto wil bij hem. Ik ken hem niet. Hij kan een pedo zijn! Of een loverboy. Maar voor ik het weet zit ik al bij hem in de auto.
'Heb je nog plannen voor vanavond? Vraagt hij gefocust op de weg.
'Nee. Mijn moeder denkt dat ik bij mijn vriendin slaap. En het is pas elf uur. Ik ga denk ik gewoon een paar rondjes lopen'
'Hoe weet je wanneer ze slaapt?'
'Ze is mijn moeder. Ik weet alles.'
'Heb je een goede band met je moeder?'
'Ja. Dat is normaal toch?'
'Niet bij iedereen.' Ik zie hem een beetje somber kijken en besluit niet verder te vragen
'Je kan wel bij mij een biertje drinken of zo.'
Ik denk na. Knappe jongen. Bier=dronken
Dronken+ wildvreemde jongen=mogelijke verkrachting
Dronken= huisarrest
Huisarrest= niet de ski trip met school over een week
Knappe jongen. Ski trip. Hmmm
JE LEEST
MY LOVE
RomanceJe ontmoet een knappe jongen op het feestje van je ex. Jullie praten en je eindigt bij zijn huis. Twee dagen later zie je hem weer. In het klaslokaal, als jullie nieuwe docent.