'Zoë mulder, kun je even blijven?'
'J-ja'
Gespannen blijf ik bij de deur staan en vermijd ik oogcontact. Waarom? Waarom moet ik dit nou weer hebben. Dit is te toevallig. Zijn stem haalt me uit mijn gedachten.
'Zoë...'
'Mr...'
'Moretti' zegt hij
'Mr. Moretti, het spijt me van laatst. Ik uhm had even een discussie en ik had even niet in de gaten wat er allemaal gebeurde en ik uhhh'
'Zoë. Je hoeft je niet te verontschuldigen voor wat er is gebeurd. Ik snap best dat je van slag was en-'
'Hoe bedoelt u. Hoezo snapt u dat?' Zeg ik een beetje bot. Hij nam mij mee naar zijn huis. Deels mijn schuld maar ja. Oke het is gewoon mijn schuld.
'Ik denk dat het het beste is om dit gewoon te vergeten' zeg ik. Emotieloos. Ook al wil ik het niet vergeten. En ga ik het niet vergeten.
'Ja, daarvoor ben je ook hier.' Zegt hij bijna geïrriteerd.
'Dat begreep ik ook wel maar ik dacht laat ik het nog maar even duidelijk maken' zeg ik een beetje boos. Hij hoeft niet zo stom te doen.
'Ik wil gewoon dat je begrijpt dat ik je docent ben nu en dat er niks tussen ons kan gebeuren'
WAT? Is hij serieus? Hij denkt gelijk dat ik het bed met hem wil in duiken of zo! Pff wat een loser.
'Voor zover ik weet ben ik de gene die het appartement heeft verlaten terwijl u nog andere dingen in gedachte had.'
'Ja, ik wou je tasje terug geven weet je nog? Die ik je gister helemaal in de winkel heb komen brengen'
'Pff...dus dat was de enige reden? Je hebt me in de eerste instantie ook mee genomen naar je huis.' Zeg ik echt woedend, wie denkt hij dat hij is?
Hij merkt dat ik geïrriteerd word en hij grijnst.
'Volgens mij heb ik je niet geforceerd.' Zegt hij met een stomme grijns
'Ik wil niks met u te maken hebben hoor. U hoeft nou niet dom te spelen want we weten allebei dat we seks zouden hebben gehad als IK niet weg was gegaan'
En met die woorden verlaat ik het lokaal.
Ik gooi de deur dicht met een klap en loop snel naar de wc.
Ik zie in de spiegel dat ik rood ben van woede en ik gooi wat water op mijn gezicht. Zodra ik weer een beetje ben afgekoeld loop ik de wc's uit.
Ik haal diep adem en zoek voor mijn vrienden in de aula. Ze zwaaien zodra ze me zien en ik loop naar ze toe.
'Heey meid' zegt Sophie
'Hey' zeg ik een beetje afwezig
'Wat vind je van Zack?' Zegt Mara
'Zack als in de beste vriend van Brad?' Zeg ik verbaasd dat ze hier gelijk over begint
'Nee Zack uit je hol' zegt Daphne ( Daphne heeft altijd een humeur en heeft meestal een kater. Ze is een beetje impulsief en zegt zonder na te denken)
'Ha. Grappig' zeg ik ongeïnteresseerd in Daphnes humeur.
'Ja ik vind hem wel knap'
'Mara ben je serieus?'
'Ja je moet hem niet bekijken als de vriend van Brad maar als gewoon Zack'
'Nou, gewoon Zack is een klootzak'
'Jeetje waarom ben jij ineens zo humeurig' zegt Sophie
'Dat is mijn taak!' Zegt Daphne lollig
'Ik vind hem geweldig bij je passen' zeg ik sarcastisch tegen Mara
'Nou aan jou heb ik ook niks' zegt Mara boos
'Oke. Nou ik ga een broodje halen.' Zegt Sophie
'Ik loop mee!' Zegt Daphne ineens helemaal happy
'Sorry Mara... ik bedoelde het niet zo...'
'Je moet gewoon is een keer Brad loslaten'
'Ja je was gister vrij duidelijk bij de Albert Heijn' zeg ik snauwend
Zonder dat ze me aankijkt loopt ze weg naar Sophie en Daphne die een beetje raar en boos tegelijk naar mij kijken. Nu voel ik me schuldig. Ugh.
Zodra ik zie dat m'n vrienden niet terug komen wacht ik 5 minuten en loop dan ook maar naar de les. Frans. Vandaag kan niet veel beter wordenThanks voor het lezen jongens x
K had geen inspiratie maar de volgende word weer leuk!
JE LEEST
MY LOVE
RomanceJe ontmoet een knappe jongen op het feestje van je ex. Jullie praten en je eindigt bij zijn huis. Twee dagen later zie je hem weer. In het klaslokaal, als jullie nieuwe docent.