Chapter '1

24 2 0
                                    

                                       

                                                                 P.O.V. Sophie

''Ja hey hallo'' Word er in me oor geschreeuwd terwijl ik nog lekker in me warme bedje lig. Ik word rustig wakker en gelijk sla ik de persoon van me af ''Rot kut kind'' roep ik als ik zie dat het me broertje is. Ja ik heb een irritant broertje van 10. En ik ben 16. ''SUKKELTJEE PUKKELTJE NANANA'' Schreeuwt me broertje waarna hij wegrent. Ik stap uit bed en kijk even op me telefoon hoe laat het is. 9.34 is het. Oke nog een halfuurtje om me om klaar te maken, weekend is net weer voorbij dus ik moet weer zoals gewoonlijk om half 11 klaar staan bij de trein station. Ja het is niet te doen om met de bus te gaan en vooral niet op de fiets naar school!. ''MAAK JE JE NOG KLAAR OF BLIJF JE IN BED LIGGEN?'' Schreeuwt me moeder naar boven. ''IK KOM AL MAM!!!''roep ik terug. Ik zucht ''Wat is het leven ook toch moeilijk'' waar ik al snel een reactie terug op krijg van me broertje Lars ''je maakt het zelf moeilijk zeurpiettie'' Ik smijt de deur dicht en pak wat schone ondergoed en me school uniform. Elke maandag is het uniform dag dus het moet wel.. Ik loop naar de douche en laat de douch lekker warm worden. Ik borstel me haren even en doe het in een knotje. Ik draai de deur op slot en stap lekker in de warme douch met een leuk liedje op. Als ik klaar ben met alles loop ik naar beneden en maak ik mezelf een broodje met aardbeienjam. Die eet ik voor nu op met een lekker glas framboos sap. Ik maak mezelf een paar crackertjes met kaas en tomaatjes, en doe een fles water in me tas. Ook doe ik me boeken erin, ik zet me tas op de stoel naast me en eet me broodjes verder op terwijl ik door Instagram scroll. het is nu 10.23 dus doe ik me jas aan en me sjaal om, ik zeg gedag tegen me broertje en me moeder geef ik een kus op de wang ''Hoelaat ben je vrij lieverd?'' Vraagt me moeder terwijl ik snel me tas oppak ''5 Uur'' En ik zet de glas en de bord weg ''Tot straks'' Roep ik en ik loop de deur uit naar de treinstation.

Een halfuur later kom ik aangelopen op de schoolplein en zie ik me vrienden al staan bij de deur  ''Heey schatjes'' Zeg ik terwijl ik ze allemaal 1 knuffel geef. ''Hoe was het afgelopen zaterdag?'' Vraagt Melissa aan me. ''Ja wel leuk alleen jammer dat je zo vroeg weg moest'' We hadden zaterdagavond een feestje bij me huis zoals altijd alleen Melissa moest weg omdat ze zelf een verjaardagsfeest had om 9 uur. En Melissa is me beste vriendin ''Ik weet maar 't moest godverdomme'' Grinnikt Mel. Ja we noemen haar Mel. Ik lach en loop samen met hun naar binnen. ''We hebben samen les he Ally'' Lacht Thomas, ik knik en zeg me vrienden gedag en loop samen met Thomas de muziekles in. Ik leg me jas over de stoel en laat me sjaal om. Ik zet me tas tussen me benen in en wacht tot de anderen er ook zijn. Ik praat nog eventjes bij over het weekend met Thomas als de mentor er aan komt ''Zo kinderen vandaag gaan we het hebben over de welbekende instrument de gitaar'' Ik zucht. Muziekles was vroeger me favoriete les maar nu niet meer. Maar met Thomas is het altijd wel gezellig als je bij hem in de les zit. Thomas is echt een grappenmaker en met hem kun je altijd wel lachen en als het op serieuze dingen aankomt kan hij echt een luisterend oor voor je zijn. En Melissa  me beste vriendin, dat is gewoon zoals Thomas een gestoorde gek. Ze hebben ook een relatie met elkaar omdat ze gewoon samen 1 puzzelstuk zijn. I love it! <3. En dan heb je Danielle, ze is een goede vriendin van me maar ze is best een bitchie als je haar opfockt. En dan heb je Jeroen mijn beste vriend! Met hem kun je alles delen zonder dat het in de wereld komt. Hij geeft je de juiste advies als je hem om raad vraagt. Hij is een soort van broer voor me geworden, hij is altijd zo beschermt en hij komt altijd wel naar me toe zelfs voor een pen als ik dat ben vergeten bij zijn huis!. Jeroen en ik zijn 2 handen op 1 buik. We delen echt alles met elkaar , we weten bijna alles van elkaar, en we houden zoveel van elkaar dat we bijna ook elke dag bij elkaar zijn. En als we niet bij elkaar zijn dan appen we wel. We zijn niet verliefd op elkaar ook nog nooit geworden. Maar we zijn gewoon broer en zus en dat klikt zo erg goed tussen ons waar ik echt ontzettend blij mee ben. Zelfs zo'n band heb ik niet tussen mijn moeder en ik of Mel. Maarja. Jeroen, Thomas, Melissa, Danielle en ik. zijn goede vrienden van elkaar. En als je ons uit elkaar haalt heb je grote problemen met ons! Ik word uit me gedachten gehaald door Thomas die me aanstoot ''Wat is je gedachtensalien nou weer'' Ik lach en fluister weer ''Me unicornverslaving met oreos'' En kijk verliefd naar boven alsof het me alles is. Unicorns en Oreos.. Daar hou ik toch zoveel van! Thomas lacht en luistert weer aandachtig naar de mentor. Ik kijk even op me mobiel bijna pauze.. Yess!!. 

-------------------------------------------------------------------

Dit was de eerste hoofdstuk van me boek. Hoop dat jullie het wat aan vinden

Ik probeer vanaf nu wel elke dag een chapter te plaatsen. 

Comment vote follow Plss <3 LoveYouu.

Ciao Adios. 

~My Past Tense~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu