P.O.V. Sophie
Ik word wakker door iemand die mijn gordijnen opentrekt waardoor de felle zon naar binnen schijnt, diegene doet me raam open waardoor ik de mooie vogeltjes hoor fluiten. Ik rek me uit en doe me ogen verder open. ''Goeiemorgen lieverd'' Glimlacht me moeder terwijl ze een kus op me wang geeft ''Ik moet nu werken, jij red je wel he?'' Ik knik en zeg ook nog tegen me moeder en Lars goeiemorgen. Ik kijk op me telefoon hoelaat het is 7:13. Nog genoeg tijd om me klaar te maken! Ik pak me witte jurkje met allstars en wat schone ondergoed. Ik doe me haren in een knot en stap een warme douche in.
Nadat ik me heb gedoucht doe ik wat makeup op en doe ik me haren in een staart met wat losse plukjes. Vandaag de echte school dag. Ik stuur een appje naar me vrienden toe. Ik: Ben echt zenuwachtig, help meeee Mellie<33: Het komt goedschat. Jerry<3:Ik mis je <3 veel succes op school xx ik: Dankjulliewell!!Ik mis jullie ook :) Ik sluit me whatsapp af als ik zie dat het al 7:50. Ik pak me tas en me jas en stap op de scooter. Aangekomen op school zet ik me scooter in de rek voor scooters. Alle mensen rennen gauw naar binnen en ook zie ik paar groepjes een joint roken voor de school. Wtf? Als ik de gang inloop kijk ik naar me rooster voor welke kluis ik heb 329. Ik loop naar me kluis toe maar al gauw zie ik paar mensen voor me kluis staan waarvan sommige mij arrogant en raar aankijken ''Mag ik erbij?'' Vraag ik aan 1 van de meiden die voor me kluis staat, ze is echt super slank en draagt een roze navelshirtje met een kort wit spijkerrokje. Ze heeft lang donkerblond stijl haar met zwarte plukjes. ''En wie ben jij?'' Vraagt ze op een arrogante manier waarna ze me top tot teen bekijkt.
''Sophie, ik ben een nieuwe leerling'' ''Aha'' Ze knikt en laat me erbij ''Ik ben Jennifer'' ''Dit is Maurice'' En ze wijst naar een jongen naast haar met een pet op, zwarte korte broek tot aan de knieën en een rood witte basketball shirt. Ik knik. Daarna wijst ze naar een meisje naast Maurice. Ze heeft een lichtblauw kort broekje aan, en een rode t-shirt en ze heeft haar roodbruine haren in een staart. ''Dat is Chelsea'' Chelsea zwaait naar me ''Ik ben Sophie'' Iedereen knikt. ''Bij wie zit jij in de les Sophie'' Vraagt Jennifer aan me. Ik kijk op me rooster en zie dat ik de eerste uur les heb van Mrs. Rose. ''Mrs Rose'' ''Ohh die aardige mevrouw!'' Lacht ze terwijl ze Chelsea aankijkt die ook lacht. Jennifer geeft Jeroen en Chelsea een knuffel en dan gaan ze naar hun eigen les. ''Ik heb ook les van Mrs Rose'' Glimlacht Jennifer. We lopen naar haar les toe en gaan op onze plek zitten.
Mrs. Rose komt naar binnen gelopen en kijkt of de hele klas er is. ''Ik zie ook dat we een nieuw meisje hier hebben'' Terwijl ze gebaard dat ik naar voor moet komen lopen doe ik dat ook ''Ik ben Sophie Allison.'' ''Je mag me Sophie noemen maar ook Ally'' Glimlach ik. Gelijk krijg ik al een opmerking van een jongen ook achterin de klas ''Ally is best knally'' Roept hij ''STIL!'' Roept Mrs.Rose en ik ga weer naar me eigen plek toe naast Jennifer. ''Wie is dat'' Fluister ik zachtjes naar Jennifer waarop ze kijkt naar de jongen. ''Dat is Jayden trek je niks aan van hem hij houd ervan om met meiden hun gevoelens te spelen'' Fluistert ze ook terug. Ik knik en luister weer aandachtig naar de les. Totdat ik een papiertje op me krijg, ik open het papiertje Je bent echt een hele mooie sophie X ik kijk door de klas en zie Jayden naar me grijnzen. Ik richt me aandacht weer op Mrs. Rose en negeer het van Jayden.
Na een saaie uur les te hebben hebben we eindelijk pauze. ''Kom je naast ons zitten?'' Vraagt Jennifer ''Weet ik niet, er is hier ook een Madeline die ik vandaag ook wou zien'' ''We kennen haar wel ze is ons bestiee'' Glimlacht ze en loopt weg naar de tafel in de aula. En daar zie ik dus Chelsea, Jeroen, En Madeline zitten en nog paar. ''Hey Ally!'' Glimlacht Madeline en klopt naast haar plek. Ik ga ook zitten ''Die andere zijn Maurice, Lisanne me zus, en haar vriendinnen Joyce en Eva'' Vertelt Jennifer terwijl ze haar koekje opeet. Ik knik en stel me ook voor aan de anderen. Zo begin ik ook aan me eten. Als het op is vraagt Jennifer of we naar buiten gaan ''Wat daar doen?'' ''Sigaretje roken en genieten van de zon'' Lacht Madeline, ik maak een o vorm met me mond en loop met hun mee naar buiten. We gaan zitten onder een boom op een picknick deken. ''Rook je ook?'' Vraagt Jennifer en de anderen terwijl hun een sigaretje opsteken. ''Nee'' ''Wil je proberen?'' En wilt me een brandende sigaret aangeven wat ik dus ook aanneem, ik neem een hijsje en zit gelijk te hoesten. Ze lachen ''En?'' ''Is wel even wennen'' Lach ik ''Wil je? of niet meer?'' Ik neem een sigaret aan en steek hem aan. Een keer proberen is niet erg toch? denk ik bij mezelf, ik word uit me gedachten gehaald door Madeline ''Eerste keer hier is anders dan in Amsterdam!'' '''Valt mee, hoe weet je dat?'' ''Wat'' ''Dat ik in Amsterdam woonde'' Lach ik en neem nog een hijsje van me sigaret. ''Je informatie in de computer''
Als de bel gaat lopen we weer naar binnen, en gaat iedereen weer naar hun eigen les. Dit keer heb ik les met Maurice. We lopen de les binnen en wacht tot de klas langzaam aan vol stroomt. We praten nog een beetje over ons zelf en luisteren dan aandachtig naar de les als onze mentor binnen gelopen komt. En ook daar stel ik mezelf voor aan de klas.
Zodra de lessen zijn afgelopen en het is 5 uur wil ik naar me kluisje toelopen totdat ik op me schouder werd getikt. Ik draai me om en zie Jayden voor me neus staan. ''Hey Ally Knally'' Grapt Jayden, ik kijk hem raar aan ''Wat is er Jayden?'' ''Je weet me naam al, mooi'' Grijnst hij. Ik draai me weer om en stop me boeken in me kluis. Hij draait me weer om ''Je bent echt knap schat'' Fluistert hij in me oren. Ik bloos, oke ik zeg het eerlijk hij is ook knap, maar als ik van Jennifer moet horen dat hij met meiden hun gevoelens speelt hoeft het voor mij niet. Opeens zoent hij me en duwt me tegen de kluisjes aan. ''Wtf doe je gast?'' Roep ik en duw hem weg. Ik doe gauw me kluisje op slot en loop weg. Hij rent achter me aan en pakt me vast bij me arm en sleurt me mee naar een rookhok. Wtf gebeurd er hier?
Ik probeer me nog los te maken maar het lukt niet. Hij duwt me tegen een muurtje en zoent me weer volop. Ik duw hem van me af maar hij grijpt me bij de keel ''You're mine babe'' Grijnst hij en zet zijn hand op me mond. Hij probeert aan me te zitten en dat doet hij ook. Ik duw hem weer van me af met volle kracht en zodra ik los kom ren ik snel weg naar me scooter. Ik doe me scooter van slot en rij zo snel mogelijk weg. ''WACHT NOU EVEN SOPHIE'' Hoor ik hem nog schreeuwen maar ik ben al weg. Gelukkig. wat een rotzak!
JE LEEST
~My Past Tense~
AdventureHallo hoi hey doei. Dit ben ik.. Een verlegen meisje die houdt van avontuur gek doen en lang leve de lol! Sophie Allison Clarkson. Noem me maar gewoon Sophie of Ally. Ik heb een hele leuk groep met vrienden en vriendinnen waar ik wel elke weekend...