Chapter '5

9 1 0
                                    

                                                                    P.O.V Sophie

Vandaag gaat het gebeuren, de nieuwe dag voor mij van een nieuwe start van me leven. Ik ga vandaag opnieuw naar een school in New York. Ik hoop dat de mensen daar een beetje aardig zijn, en ik hoop ook dat ik snel andere vrienden maak daar. Ik heb gehoord dat het niet echt zo'n school is als waar ik heb opgezeten, maar het zal vast goed komen. Ik stap uit me bed en kijk hoelaat het is. Ik moet vandaag om 12 uur bij de school zijn, voor een gesprek van hoe en wat. Het is nu 10:33 ik kleed me snel om en poets me tanden, hier hebben hun geen uniform dag. Gelukkig ! Ik doe een lichtblauwe kort broekje aan en daarop een gele shirt zonder mouwen. Ik trek me zwarte vans aan. Ik loop naar beneden en merk pas dat me vader er niet is. ''Nee duhh hij is aan het werken'' Grinnik ik fluisterend tegen mezelf. 

Ik maak mezelf een broodje met chocopasta en een glas jus d'orange. Ik app nog even met Melissa en Jeroen van hoe het nu gaat enzo. Als het 11:47 wat het al gauw is, doe ik me jas aan en stap ik in de auto met me moeder naar me nieuwe school. Aangekomen op school lijkt het alsof het een gevangenis is. Ik doe me mond open van verbazing. ''Wat is er?'' Vraagt me moeder beetje lachend. Ik schud van nee niks en ze knikt. ''Ik wacht in de auto'' Ik geef me moeder een kus op de wang en ze loopt naar de auto. Ik zie al heel veel mensen snel bijna rennend de school in gaan waarvan paar mij raar aankijken. 

Ik loop de school in en al snel word ik raar aangekeken door mensen. Ik loop een beetje rechtdoor en zie al gauw een balie staan. Ik loop er naar toe ''Wat kan ik voor je doen?'' vraagt een oudere vrouw aan me met een bril. ''Ik ben hier net nieuw op school ik kom voor een gesprek'' Ze knikt ''Wat is je naam?'' ''Sophie Clarkson'' Ze knikt weer ''Sophie Allison Clarkson?'' Ik knik ook en ze kijkt door haar computer. ''Je kan met Madeline meelopen'' En ze wijst naar een meisje met lang blond krullend haar, zwarte gescheurde skinnyjeans en een wit shirtje. Ik knik en krijg me rooster mee en een sleutel, ik denk voor me locker. Ik loop naar het meisje toe ''Hey'' Ze draait zich om en kijkt best arrogant naar me ''Wat moet je?'' Zegt ze echt op een bitchie toon. ''Ik moest van die mevrouw achter de balie naar jou toe voor een rondleiding'' Ze knikt ''Sorry, ik heet Madeline'' ''Sophie'' Ze knikt ''Loop maar mee'' Ik loop achter haar aan ''Je hebt de kluisjes wel al gezien denk ik'' Ik knik ''De toiletten zijn hier rechts onder de trap'' ''De lessen van Mr. Jones Mr.Williams   Mrs.Rose en Mrs. Smith zitten aan de linker deur als je de gangpad uitloopt.'' Ik knik ''En de rest kan je niet volgen want jij zit nog maar in de 1ste denk ik?'' ''Ja, dankjewel'' Ze glimlacht ''Verder nog iets?'' ''Ja waar is de park?'' Ze wenkt dat ik mee moet lopen en ik volg haar naar een grote mooie aula, daar achter zit er een mooie grote park. 

Ik sta met mond open ''Wauw wat is het hier mooi'' Ze glimlacht ''We hebben nu pauze, heb jij verder ook nog les of?'' ''Nee niet echt ik had hier een gesprek'' ''Morgen moet je dan hier om 8 uur zijn volgens je rooster'' Zegt ze terwijl ze door me rooster kijkt. ''Wil je me nummer? heb je alvast 1 vriendin erbij'' Glimlacht ze. ''Ja isgoed leuk!'' Ik geef haar me mobiel en ze tikt haar nummer in. Ze stuurt vanaf mij mobiel naar haar een appje. ''Zo weet je dat ik het ben'' Ik knik en ze geeft me een knuffel. ''Tot morgen Sophie!'' Glimlacht ze ''Tot morgen'' Glimlach ik terug en ze loopt naar haar vrienden toe buiten. Madeline lijkt me best een druk meisje, maar wel aardig en behulpzaam. Ik loop weer naar buiten toe naar me moeder die in de auto zit. ''Was het leuk dat uurtje?'' ''Ja best wel, ik heb nu al 1 vriendin Madeline.'' ''Oh wat fijn lieverd.'' Ik knik en we rijden weer terug naar huis. Dat was een uurtje op me nieuwe school. 

Thuis aangekomen zie ik me broertje niet ''Waar is Lars?'' Vraag ik terwijl ik me jas ophang. ''School hij zit op een school hier 20 min vandaan'' Ik maak een o vorm met me lippen en pak een koekje en wat drinken. Ik app nog met Jeroen hoe me schoolrondleiding ging en bel nog even met hem. Als het weer etenstijd is zitten Lars en me moeder aan de kookeiland. ''waar is papa?'' ''Werken, hij moet nu ook 's avonds werken.'' ''Ohh..'' Zeg ik wat sipjes. dat is dus ook veranderd. Ik ga ook aan de kookeiland zitten en begin te eten aan me lasagne. ''Hoe was jullie dag?'' Vraagt me moeder. ''LEUK!!''Schreeuwt me broertje en we lachen. ''Ja ging'' Zeg ik terwijl ik een slokje neem van me drinken. Me moeder knikt en eet ook verder.  Als het eten op is ruimen we onze borden op en ga ik op de bank zitten en kijk wat TV. 

Al snel is het al 20:00 en ga ik naar me slaapkamer om die even verder in te richten. Nadat me slaapkamer echt helemaal ingericht is. Laat ik me bad vol lopen, ik doe een bruisbal erin en ga in het bad zitten met me laptop op een houten plank op de rand van de bad, ik start Netflix op en ga verder kijken met me serie Riverdale. Een uur later sluit ik me laptop af en droog mezelf ook af. Ik doe me pyjama aan en ga nog even naar beneden om TV te kijken. Me moeder pakt wat chips voor Lars en mij. ''Chippiess'' Zegt Lars blij terwijl hij als een kind van 5 in zijn handen klapt. Me moeder en ik lachen en zeggen sukkel tegen hem. 

Als ik tv heb uitgekeken zeg ik welterusten en loop ik naar boven, ik poets me tanden nog even en doe me haren in een knot, Ik ga in me bed liggen en ga nog even appen. Ik stuur papa een welterusten berichtje en Jeroen en Melissa ook. Ik leg me mobiel aan de lader en al snel val ik in een diepe slaap. Op naar morgen..

---------------------------------------------------------------




~My Past Tense~Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu