20:00
Bandet börjar spela och introt visas på den stora skärmen. Massa skrik hörs från höger och vänster.Martinus hoppar upp först och alla börjar skrika. Efter några sekunder hoppar Marcus också upp och alla börjar skrika igen. Dom springer ner från det stora M:et och börjar sjunga på elektrisk.
Efter de har dansat sin lilla dans till elektrisk så går Martinus förbi långsidan på vår sida och det ser verkligen ut som han letar efter någon. Hans blick fastnar i min och han ställer sig och sjunger
"Du e elektrisk
Du gir meg støt når jeg tenker på deg
Du er fantastisk, har e sjangs hvis e smiler mot de?"
Han har fortfarande ögonkontakt med mig och jag sjunger lika glatt jag. Den sista meningen "har e sjangs hvis e smiler mot de?"
så pekar han på mig.
Låter lite töntigt och säga det så men han gjorde ju det.Ett leende placeras väldigt fort på mina läppar.
"Okay nå er det tid for first kiss, og vi vil gjerne ha en jente på scenen"
Mitt hjärta börjar slå hårdare, inte bara för att jag vet att Martinus kommer peka på mig utan för jag har en otrolig scenskräck.
Martinus går ut scenen och vänder sig ännu en gång åt vårt håll.
"Vil du bli med?"
"Ja?"
Lägger Marcus till.Vakten framför mig lyfter upp mig över staketet och lutar sig fram för att säga något.
"Går det bra, hur mår du?"
"Jag mår bra"
Han pekar på trappan och jag går upp för trappan. Först möts jag av Marcus som sträcker ut armarna. Jag kramar om honom. Sen går jag fram till Martinus som har ett stort leende på läpparna. Det känns som att vi står såhär i evigheter.
"Hei Stella"
Martinus viskar försiktigt i kramen så inte det ska höras i micken."Heej"
Även ifall jag är ett år äldre än killarna är jag fortfarande ett huvud kortare än de. Den svider ju lite.
"Her?"
Marcus pekar på den svarta stolen som jag sätter mig på.Fan vad mycket människor. Mitt hjärta slår snabbare och jag känner hur ångesten kryper upp inom mig.
Jag vänder min blick mot Matilda, Thea, Emma och Natalie och dom står med stora leenden på läpparna.Marcus och Martinus trycker upp båda mickarna i mitt ansikte. Snällt eller hur.
"Skal vi ha et lite intervju da?"
Säger Marcus medans Martinus börjar skratta."Hva heter du?"
"Stella"
"Hvor gammel er du?"
"17"
"Da får du øvelseskjøring"
Lägger Marcus till väldigt stolt."Er du bra?"
Lägger han till."Näe hahah"
Jag lägger min hand lite för ansiktet när jag rodnar. Det känns som att hela globen står och skrattar åt diskussionen vi just nu har."Marcus, du burde ikke si noe. Du er heller ikke så bra"
Nu kan inte heller jag sluta skratta och Marcus knuffar lätt till Martinus på axeln vilken får Martinus att skratta ännu mer."hahah vil du synge first kiss med oss?"
"Aa"
Marcus börjar sjunga på första meningen.
"I was thinking about how you look
With the moon lighting up your eyes
You're in my head and my heart and I know it's right"Medans Martinus håller om mig bakifrån. Ska jag vara helt ärlig försvann alla min ångest och det kändes bara som att det vi två just nu. Alla andra runt om kring bara försvann.
"Føler du bra Stella?"
Undrar Martinus, jag nickar.
Medans Marcus står längre fram på scenen fortfarande sjunger sin del.Martinus börjar på sin del.
"And if could feel your lips tonight
I think I wanna do this every night"Sen går Martinus längre ut på scenen och sjunger refrängen tillsammans med Marcus.
Ensam sitter jag och sjunger så fint jag kan tills Marcus kommer och har sin ena arm runt mig."syng"
Viskar han i mitt öra och jag skakar lätt på huvudet."syng med Martinus"
Marcus sätter micken framför mig och jag börjar sjunga refrängen tillsammans med Martinus.Martinus värkar höra i sitt öra när Marcus sjunger och det gör att han hör hur jag sjunger. Martinus slutar plötsligt sjunga och det gör mig sjukt nervös så jag stänger fort min mun, jag känner hur mitt ansikte blir rött igen. Alla börjar skrika och mitt hjärta går i 110.
Marcus tar snabbt över och Martinus går tillbaka till mig igen.
"Stella du er veldig flink til å synge"
Nu har Martinus sin arm runt mig och min blick vänder till Martinus och jag ler automatiskt och han besvarar leendet. Det känns som att tiden stannar när våra blickar möts. Martinus tar tag i min hand och börjar sjunga till mig. Vafan gör den killen med mig."Been dreaming of you for so long
So I really had you to write you this song
And I've been known to put my worst right out
But you make me go silent now
What can I say?"Sen slutar dom sjunga och bandet spelar bara.
"skal vi ta et bilde?"
Jag nickar åt Marcus och jag ger min mobil till Martinus som ska ta bilden. Alla fans börjar skrika och när bilden är tagen så vänder sig Martinus om och sträcker fram armarna för en kram."vi høres på snap"
"Det gör vi"
Fnissar jag som svar till honom lika tyst som han sa det.Jag släpper kramen och jag får en kram av Marcus.
"Ha det bra"
Säger Marcus på den bästa svenskan han kan så alla börjar skrika.Deras två dansare, Ebba och Ella, möter upp mig och vi går bakom scenen.
"Er alt bra?"
Säger Isak allvarligt till mig när jag kommer bakom."Jaja"
"Hva bra, jeg hjelper deg tilbake til ditt sted nå"
Vi börjar gå runt kanten av scenen och fortsätter mot min plats. Vi går förbi några skrikande tjejer eller aa alla skriker.
Matilda möter min blick och hon börjar skrika "OMG" flera gånger.
Eftersom att Matilda och Thea var snabba med att ta min plats när vakterna lyfte upp mig så är min plats kvar.
"Okay back off!"
Skriker Isak åt tjejerna bakom. Ingen lyssnar och kollar fortfarande på Marcus och Martinus."Jeg sa back off!!!!"
Skriker han högre, den här gången börjar dom backa.Isak lyfter tillbaka mig och frågar ännu en gång om det är okej.
"OMG STELLA"
"SÅG DU SÄTTET MARTINUS KOLLADE PÅ DIG"
"VAD VISKADE MARTINUS TILL DIG?"
"FAN VA BRA DU VAR PÅ ATT SJUNGA"
"VAD SA MARCUS TILL DIG?"
Alla dessa frågor från alla runt om mig. Men just nu vill jag bara njuta av resten av konserten.
"Vi tar det sen"