21:40
"Pallar du träffa killarna?"
Matilda släpper mobilen och kollar frågandes på mig."Aa asså Marcus och Martinus"
"Men pallar inte stå och vänta i flera timmar på dom nu"
Matilda suckar lätt."Vet när de ska ut så det är bara att dra till hotellet typ nu"
"Hur fan kan du alltid veta?"
"Ehm...kontakter du vet"
Svarar jag lite försiktigt. Visst Martinus är ju som en så kallade kontakt, men det hade varit så mycket lättare att få berätta för Matilda."Ska vi dra eller?"
Hon nickar och vi båda reser oss upp och går mot hallen."Varför ska jag alltid se så ful ut när vi ska träffa dom"
Matilda vänder sig om till mig när hon har låst dörren."Matilda slutaaa, du är alltid skit snygg"
"Men vafan har du sett dig eller"
"Aa tyvärr"
Vi båda börjar skratta medans vi går ner från lägenhets trapporna.Vi kommer ut och kylan slår till oss båda två som en käftsmäll.
"Varför ska det vara så fitt kallt för"
"Glad att det inte var så jävla kallt igår"
Säger jag och slår lättsamt till Matilda på armen.Det är knappt en kilometer till globen från Matildas lägenhet så vi går med långa steg ända till hotellet.
Väl framme är det massa fans som står eller sitter ner i väntan på Marcus och Martinus.
"Dom borde komma ut snart"
Jag lyfter lätt upp min blick från min mobil när jag säger det."Nähe det säger du"
Matilda nickar mot alla som står vid dörren."Vem fan försöker träffa dom nu klockan är ju snart 22 liksom"
"Stella, vem var det som ville hit"
Matilda börjar skratta och det gör att även jag börjar skratta.En stund bara står vi här i väntan på killarna och bara pratar om något som egentligen inte är så viktigt.
"Vänta... jag måste bara fråga, är det du som var first kiss tjejen"
3 lite yngre tjejer kommer fram ganska plötsligt så jag hoppar till. Jag kollar lite förvånandes på Matilda samtidigt som jag flinar."Aaa det är jag jaa"
Säger jag och skrattar lite i slutet så det inte skulle bli för stelt än det redan är."Omg! Jag är så avundsjuk?!"
Jag vänder min blick till tjejen bredvid. Jag skrattar lite som svar."Du var sjöng så fint"
Säger en tjej och de ändrar nickar instämmande."Tack"
Jag svarar lätt och ler glatt mot dom."Ehm juste... vet ni om dom kommer komma ut?"
Jag kollar frågandes på Matilda som förhoppningsvis skulle svara på tjejernas fråga, men istället bara rycker hon på axlarna.
"Ja, jag vet inte när men antagligen snart"
"OMG, TÄNK OM VI FÅR TRÄFFA DOM FÖR FÖRSTA GÅNGEN"
Jag och Matilda börjar le ännu mer.
"Får jag fråga en till sak"
Säger den ena tjejen väldigt lågt och jag nickar till svars."Det går rykten om att du och Martinus är något, är det sant?"
Jag börjar skratta lite nervöst men slutar plötsligt ner jag ser två nästintill identiska tvillingar gå ut ifrån entrén.
"Kolla"
Utan att svara på tjejens fråga nickar jag mot tvillingarna och tjejerna springer mot dem. Tänk att jag var så där för några år sen, herregud."Ska vi gå fram eller?"
Matilda börjar gå lite sakta men jag tar tag i hennes handled."Vänta"
Matilda kollar frågandes på mig."Ska vi bara stå här? Vi lär ju inte få en bild då"
Jag svarar inte utan försöker bara få ögonkontakt med Martinus som står och tar bilder med fansen."Stella?"
"Va?"
"Ska vi ställa oss längre fram eller?"
Jag svarar Matilda med ett svagt "mm" och hon tar tag i min handled och vi ställer oss bakom alla andra.Det finns ingen bil ståendes framför entrén så antagligen ska de gå någonstans.
Martinus höjer sin blick och mina ögon är fast på honom. När jag får ögonkontakt med honom så placeras ett leende automatiskt på mina läppar.
Han besvarar leendet och sedan forsätter han ta bilder med tjejerna. De som har fått bilder hoppar upp och ner av glädje och det får mig att le.När Martinus har tagit bild med den sista tjejen i det så kallade ledet går han fram mot oss, och tätt efter kom Marcus.
"Heii"
Martinus sträcker fram armarna och säger det på bara det sättet han kan.Jag går mot honom och kramar om honom runt hans hals. Shit, har inte tänk på hur underbar hans kramar är. Ett litet svagt "tjenare" lämnar mina läppar och Martinus börjar skratta lite. Jag ler lite försiktigt för mig själv sen släpper vi kramen.
Jag går efter det fram till Marcus och kramar honom."Vent, er du Stella?"
"Aa det är jag"
Svarar jag med ett leende på läpparna och Marcus vänder sin blick mot Martinus och ler lite konstigt. Antagligen har Martinus berättat för Marcus."Kan vi ta en bild?"
Matilda sträcker fram sin mobil mot Marcus."Selvfølgelig"
Svarar Marcus och tar tag i Matildas mobil."Pappa kan du ta bildet?"
Kjelle nickar åt Martinus och Marcus ger Matildas mobil till Kjelle istället.Martinus ställer sig lätt bredvid mig på min höger sida och han har Marcus bredvid sig. Matilda där emot ställer sig bredvid Marcus.
"Smiiiil"
Säger Marcus och Martinus i kör och det får oss alla att börja skratta.Jag vänder mitt huvud åt Martinus så bara han kan höra.
"Asså fan mitt leende är inte alls fint"
"slutte å si så om deg selv, du er veldig pen"
Han böjer sig ner lite grann då han är ett huvud längre än mig."Har du sett smilet mitt eller?"
Viskar han lite försiktigt."Jag älskar ditt leende"