Cześć Wszyscy, Którzy Wchodzicie! Nie wiem czy trafiliście tu jako fani serialu "Przygody Merlina", pasjonaci legend arturiańskich czy może lubicie czytać romanse historyczne o damach i rycerzach - NIEWAŻNE! - ale mam nadzieję, że Was zaciekawi ;).
Jeśli nigdy nie czytaliście nic z tego gatunku i jesteście tu przypadkiem, również liczę na to, że jednak uda mi się kogoś z Was zainteresować ;).
Pomysł na tą historię - która miała być przede wszystkim o zakazanej miłości króla Artura i Morgany le Fay, a wątek jego córki byłby drugoplanowy - powstał w mojej głowie, gdy kończyłem szóstą klasę. Wtedy jednak nie udało mi się jej napisać.
Cztery lata później, już w liceum, zacząłem pisać raz jeszcze własną wersję legendy o Arturze i Morganie, jednak fabuła tej opowieści ("Władców Camelotu", obecnie również publikowanej na moim profilu) poszła w kompletnie innym kierunku, a we mnie historia Elaine krzyczała, że chce zostać opowiedziana! Więc myślę - dlaczego by nie? Tym bardziej, że jej wątek nie był długi, więc historia też nie będzie.
Ten pomysł jest mój własny - autorski. NIE jest to fanfiction Merlina - w obsadzie znalazło się kilkoro aktorów z tego serialu, ale charaktery i świat nie mają z nim powiązań. Opowiadanie jest na podstawie LEGEND. (Ale wszystkich rozczarowanych informuję, że 2 luźne ff z tego serialu też znajdują się na moim profilu, więc zapraszam, jakby co ;) .)
I ostatnia rzecz: jeśli znacie legendy arturiańskie i inaczej na nie patrzycie niż ja - piszcie o tym śmiało!
Konstruktywna krytyka/wyrażanie swojego zdania nie jest w żadnym razie hejtem! Chętnie wymienię z kimś opinie ;).
Pamiętajcie jednak, że legendy arturiańskie są AHISTORYCZNE i dlatego proszę, aby nie oceniać obecności jakichś nazw/zwyczajów/sytuacji przez pryzmat historii, bo każdy retelling o Rycerzach Okrągłego Stołu jest zmiksowanym koktajlem wczesnego i późnego średniowiecza.
(Jeszcze jedna uwaga: nie pisać mi NIGDY żadnych wulgaryzmów w komentarzach! Nienawidzę tego!)
Dobra, chyba już wszystkie sprawy załatwione. Poniżej spis postaci i ich krótkie przedstawienie (chyba, że ktoś woli bez zdjęć i jeśli nie zna legend - spoilerów, to zapraszam od razu na prolog!).
Miłego czytania :) !
Poppy Drayton jako księżniczka Elaine Pendragon
CZYTASZ
If I Die Young || The Story of King Arthur's Daughter
General FictionDawno, dawno temu w Camelocie żona króla Artura urodziła córkę, której nie była w stanie pokochać. Szesnaście lat później młoda Elaine, wychowana poza królestwem, powraca na zamek, gdzie ojciec i matka witają ją chłodno, jednak kiedy brat dziewczyny...