Aşık Olan Genç Bir Adam

157 5 0
                                    

(Aşk sanattan daha mükemmel bir şeydir.)

Bir ay sonra bir öğle vakti, Dorian Gray Lord Henry'i ziyaret etti. Dorian'ın gözleri ışıl ışıl ve heyecanlıydı.

"Harry,"devam etti, hayatı keşfediyorum, bana söylediğin her şeyi yapmıyorum. Aşık oldum!"

"Kime aşık oldun?" sordu Lord Henry, sakince 

"Bir aktriste."

"Ah,  herkes hayatlarının bazı zamanları bir aktriste aşık olabilir." dedi Lord Henry.

"Hayır, Harry, Bu farklı. O mükemmel! Onun adı Sybil Vane, ve o bir gün çok ünlü bir aktris olacak. O gerçekten olağanüstü derece zeki."

"Benim sevgili oğlum,"dedi Lord Henry miskin bir şekilde. Hiçbir kadın olağanüstü derece zeki değildir. Kadınların söyleyecek hiçbir şeyleri yoktur, ama onları güzel söylerler. Lonra'da seninle gerçekten iletişim kurabilecek yalnızca beş kadın vardır. Ama bana anlatabilirsin muhteşem aktristi, Ne kadar zamandır tanıyorsun?"

"Harry! Onun hakkında her şeyi sana anlatacağım, ama bana gülmeyeceğine söz vermelisin.

Lord Henry dinledi ve gülümsedi. Dorian eski bir yer keşfetmişti, Londra'da sakin bir sokakta kirli, eski bir tiyatro salonu. O macera olsun diye bakmak istedi, ama aşkı buldu,Shakespeare'den Romeo ve Juliet oynanıyordu.

"Romeo şişman ve berbat sesli, yaşlı bir adamdı. ama Juiet!

"Ah, Harry, o yaklaşık on yedi'sindeydi. koyu kahverengi saçları ve bir çiçek gibi yüzü vardı. Hayatımda gördüğüm en sevimli kızdı. onun sesi adeta bir müziği andırıyordu. Onu sevdim, Harry. O benim için her şey. Her gece onu farklı oyunlar oynarken, izlemeye gidiyorum, o daima mükemmel."

Nedeni budur, umarım, neden benimle hiç akşam yemeğine kalmıyorsun. dedi Lord Henry.

"Ama Harry,  sen ben birbirimizi her gün görüyoruz.- birlikte öğle yemeği yiyoruz." dedi Dorian süpriz bir şekilde. " Şimdi gitmek zorundayım Sybil'i her gece tiyatroda izlemek istiyorum. Sen ve Basil benimle onu görmeye gelmelisiniz. Onun nasıl mükemmel biri olduğunu kendin görmelisin. Yarın gel."

"Pekala, benim sevgili Dorian'ım, biz geleceğiz ve senin Juliet'i izleyeceğiz. Ama her zaman aşık olabilirsin, biliyorsun- bu sadece bir başlangıç."

Daha sonra Dorian gitti, Lord Henry kendi kendine gülümsedi. Bu genç adamı izlemek ne kadar eğlenceliydi. diye düşündü. Şimdi o Basil Hallward'ın evindeki korkmuş halinden çok farklıydı.

O güneşte bir çiçek gibi açmıştı ve hayattan zevk almayı öğreniyordu. "ya ben" diye düşündü Lord Henry. "kim ona nasıl yapılacağını öğretmiş."

Lord Henry, gece eve döndüğü zaman, masanın üzerinde bir mektup vardı. Mektup Dorian Gray'in Sybil Vane ile evleneceğini söylüyordu.

7

Anne, Anne, çok mutluyum," bağırdı kız, "ve sende mutlu olmalısın."

Bayan Vane, zayıf beyaz ellerini kızının kafasına koydu. Ben sadece seni tiyatroda gördüğüm zaman mutluyum." dedi. "biz fakiriz. paraya ihtiyacımız var.-bunu sakın unutma. Bu genç adam bizim hakkımız da ne biliyor?

Dorian Gray'in Portresi - The Picture of Dorian GrayHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin