(Güzel olmak iyi olmaktan daha iyidir)
Dorian uyandığı zaman gün ortasını geçmişti. Hizmetçi ona bir çay ve yanında bir mektup getirdi. Ama onları okumadı. Ertesi gün götü bir rüya görmüştü, merdivenleri inerken üstünü kapattığı resmini gördü. merak etti, üstünü açmalı mıydı? Resmin yüzü gerçekten değişti mi? bilmek istiyor muydu? Bir sigara yaktı, bir süre düşündü. Evet bilmek zorundaydı. Örtüyü kaldırdı.
Hata yoktu. Portre gerçekten değişmişti. Açıklayamıyordu, anlamıyordu, imkansızdı ama olmuştu.
Dorian hasta ve utanmış hissetti. neler olduğunu ne bilebiliyor ne de düşünebiliyordu. Sonunda, oturdu ve Sybil Vane'e uzun bir mektup yazdı. Tüm sayfalar aşk sözleriyle kaplandı. Daha sonra, aniden Lord Henry'nin sesi kapıdan duyuldu. Zıpladı ve resmi kapattı.
"Benim sevgili oğlum" dedi Lord Henry, geldiği gibi, "Çok üzgünüm. ama onun hakkında daha fazla kafanı yoramazsın"
"Sybil Vane için mi diyorsun?" sordu Dorian. Özür dilenecek bir şey yok. iyi olmak istiyorum, mutlu olacağım. onunla evleneceğim, sözümden geri dönmeyeceğim!"
"Sybil Vane ile evlenmek!" Lord Henry Dorian'a baktı. Mektubu mu almadın mı?
"Bugün mektuplarımı henüz okumadım," dedi, Dorian yavaşça.
Lord Henry odanın karşısında Dorian'ın ellerini tuttu. "Dorian," dedi sakince. "korkma - Mektubum Sybil Vane'in ölümü hakkındaydı. Tiyatro gecesinden sonra kendisini öldürdü.
"Hayır, hayır, bu olamaz!" Dorian haykırdı. Ellerini çekti ve Lord Henry'e vahşi gözlerle bakmaya başladı. "bu berbat birşey, Harry. Ben Sybil Vane'in katili oldum!"
"O kendisini öldürdü" dedi Lord Henry sakince. "Sen onun katili değilsin. O kendisini öldürdü çünkü sana aşıktı. çok üzücü tabi ki ama daha fazla bunu düşünemezsin. Benimle akşam yemeğine gel."
"Harry, dinle. geçen akşam onunla konuşurken onu bir daha görmek istemediğimi söyledim. Ama yanından ayrıldıktan sonra, ne kadar acımasız ve kibirli olduğumu düşündüm. ona geri dönmeye ve onunla evlenmeye karar verdim. Ama şimdi o, öldü! Harry, ne yapayım? ne kadar kötü bir durumda olduğumu tahmin edemezsin."
"Benim sevgili Dorian'ım" dedi LordHenry. Sybil Vane ile evlenmek sana göre değildi. Hayıri hayır.. evlilik konularında asla başarılı olamadım. Adam aniden mutsuz ve kötü oldu. Tabi ki, karısına karşı nazik. İlgilenilmeyen insanlara karşı daima nazik olmalıyız. Ama kadın yakın zamanda kocasının ondan sıkıldığını fark etti. Daha sonra modası geçmiş, kötü duruma geldi, ya da başka bir kadının kocasının ödediği pahalı şapkalar takar."
Genç adam yürüdü ve odadan çıktı. " Varsayalım bu doğru," dedi mutsuz bir şekilde. "Ama Harry, acımasız biri olduğumu sanmıyorum, öyle değil mi?"
Lord Henry gülümsedi. Dorian Gray'e duymak istediklerini söyledi. ve daha sonra zekice, kendisinin sevdiği kadınlar hakkında eğlenceli hikayeler anlattı.
Sybil Vane'nin ölümü bir aktris için aşk hikayesinin güzel bir sonu. "Kız asla yaşamadı" diye devam etti. "bu yüzden o gerçekten ölmedi. Sybil Vane için üzülme. Juliet'ten daha az gerçekti."
Bir süre sonra Dorian Gray baktı. "beni kendime açıkladın, Harry," dedi yavaşça. "Beni nasıl tanıyorsun! ama bu konuyu tekrar açmayalım. bu benim için iyi bir ders oldu. hepsi bu."
Lord Henry, ayrıldıktan sonra Dorian resmi tekrar açtım. O iyi bir hayat ve kötü bir hayat arasında bir seçim yapmak zorundaydı. düşündü. Ama daha sonra fark etti, aslında, o çoktan seçimini yapmıştı. O sonsuza kadar genç kalmak istiyordu ve hayatın ona verdiği şeylerden vahşice zevk almak istiyordu. Resimdeki yüzü yaşlandı, çirkinleşti ve insafsız olacak ama o sonsuza kadar güzel kalmaya devam edecek. Resmi tekrar kapattı ve gülümsedi.
Bir saat sonra, Lord Henry'nin evindeydi ve Lord Henry yanında gülümsüyordu.
10
Dorian bir sonraki sabah kahvaltı yaparken Basil Hallward onu görmeye geldi. Ciddi bir şekilde 'Sonunda, seni buldum Dorian' dedi. ' Dün gece geldim ama onlar bana senin arkadaşlarınla akşam yemeği için arkadaşlarınla dışarı çıktığını söylediler. Biliyordum, tabiki de bu doğru değildi. Sybil Vane konusunda ne kadar üzgün olduğumu söylemek istedim. Zavallı kız!'
'Sevgili Basil' dedi Dorian. Sıkılmış görünüyordu. Dün gece Lord Henry'nin evindeydim. Eğlenceli bir akşamdı'
Basil ona baktı. 'Sen akşam yemeği için dışardaydın?' diye söyledi yavaşça. 'Sybil Vane kirli bir tiyatroda ölü yatarken yemek yemeye mi gittin?'
'Dur Basil! Seni dinlemek istemiyorum!' Dorian zıpladı. 'Sybil Vane geçmişte...bitti...unutuldu.'
'Sen değiştin Dorian.' dedi Basil. 'Harika yüzün aynı, ama portrem için oturmuş kibar ve nazik çocuk nerede? Kalbin yok mu?'
'Dün kalbim tamamen mutsuzlukla dolmuştu. Sybil için ağlamıştım, evet ama bugün ağlayamam. Değiştim, Basil. Şimdi yeni duygular, yeni fikirlerle adamım şimdi. Bana kızma. Neysem oyum. Söyleyecek başka bir şey yok. '
Basil onu üzgünce izledi. 'Peki, Dorian.' dedi son olarak. ' Tekrar zavallı Sybil'ı konuşmak istemem. Yakında başka bir portre için gelip oturacak mısın?'
'Hayır. Asla' dedi Dorian hızlıca. ' Bu mümkün değil.
'Ama neden?' diye sordu Basil, çok şaşkındı. 'Ve neden portrenin üstünü kapattın? Odadan resme doğru yürüdü.
Dorian korku ile bağırdı ve Basil ve portre arasına girdi. 'Hayır Basil! Ona bakmamalısın. Görmeni istemiyorum.' Yüzü beyaz ve sinirliydi. ' Eğer ona bakmayı denersen seninle asla konuşmam.
Sanatçı ona baktı. 'Kendi eserime neden bakamıyor muşum? diye sordu. 'Yakında Paris'te ki bir sanat galersinde sergileyeceğim.'
Dorian korkusunu gizlemeyi denedi. 'Ama sen dedin ki... bana asla bu resmi sergilemeyeceğini söyledin. Neden fikrini değiştirdin?' Basil'e yaklaştı ve suratına baktı. 'Söyle bana neden,' dedi.
Basil geri döndü. Bir süre sonra yavaşça şöyle dedi: 'Senin resim hakkında garip bir şey fark ettiğini gördüm. Dorian, seninle tanıştığım andan itibaren hayatımı bir sanatçı olarak değiştirdin. Benim için çok önemli oldun -Seni düşünmeden edemedim. Ve bu portreyi çizdiğimde, kendime çok fazla şey koyduğumu hissettim. Başkalarının görmesine izin veremezdim. Bir anlığına sessizleşti. Tekrardan Dorian'a döndü. 'Belki haklısındır. Bu resmi sergileyemem. Ama tekrardan bakmama izin vermez misin?''Hayır, asla!'
BİR SONRAKİ BÖLÜM EN KISA ZAMANDA YAYINLANACAKTIR
İLGİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ
YORUMLARINIZI ESİRGEMEYİN
İYİ OKUMALAR
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dorian Gray'in Portresi - The Picture of Dorian Gray
HorrorKitapta eşcinsel öğelere yer verilmiştir ve bu konuda büyük eleştiriler almıştır ancak döneme bakıldığında bu konuda bir devrim yapıldığını söylemek zor olmaz çünkü bu konuda yalın bir dil kullanılmıştır ve gayet açıktır. Ancak bu popularitesini dah...