Asta este o carte despre opinii controversate, iar mie imi place sa am opinii despre chestii(sunt un INTP, let me live)si drept o tocilara care se tot invarte prin nenumarate fandomuri degustand ce poate am ajuns sa oberv chestii. Ce chestii? Pai pentru inceput orice fandom se imparte in trei parti:The Great Side, The Cringe Side si The Awful Side.
Un fandom poate fi descris ca un fel de organism viu(bear with me on this), apare pur si simplu(sau se naste sau cum vreti voi), creste cu timpul, isi atinge apogeul apoi moare incet(de obicei, exista si exceptii).
Imi am propriile teorii dobandite din ore petrecute pe Pinterest, Archive, Wattpad si YouTube, pentru motivele principale care duc la moartea unui fandom. Si acestea ar fi:Fujioshi(or Toxic Romance/Shipping) si Elitisti.
Prima parte: Fujioshi(or Toxic Romance/Shipping)
Fujioshi and Toxic Shipping
Ca sa fiu sigura ca totul se intelege de la inceput, nu dau vina pe toti membrii acestor comunitati, ci numai pe unele persoane care sunt excesiv de batute in cap si retardate mintal.
Drept o persoane careia ii place yaoi(anumite parti, nu m-am dus pana jos de tot si nici nu am de gand prea curand) pot intelege care este atractia pentru toata chestia asta, dar o mare parte a acestei comunitati imi este pur si simplu antipatica.
Unul dintre multele lucruri care ma calca pe nervi la aceasta comunitate este prezumtia unora cum ca absolut toti masculii din acel(ce dracu o fi, anime, serial, manga, carte, alegeti) este, intr-un fel sau altul, gay. Da, este amuzant sa shippuiesti, dar atunci cand personajul respectiv ajunge sa se casatoreasca cu o femeie si sa aiba copii, iar tu inca insisti ca de fapt el este gay atunci ai o problema. Si asta nici nu ma deranjeaza cel mai mult, ce ma deranjeaza pe mine este atunci cand se intampla invers. Am vazut acest fenomen petrecandu-se in Homestuck destul de mult, pe scurt, totul se invarte in jurul lui Dirk(who is gay as hell). Dirk este shippuit de cele mai multe ori cu Jake(un tip cu care a fost deja in comic, dar s-au despartit):
Dar exista unii fani care il cupleaza cu Roxy(cei doi sunt buni prieteni si au o legatura foarte speciala, dar nu in modul ala):
Si cum ceva bun nu poate exista pe cont propriu era imposibil sa nu apara haterii. Pe scurt yaoi fans care se frustrau rau de tot pe chestia asta, spunand ca este imposibil sa-l cuplezi pe Dirk cu Roxy, pentru ca el este gay(asa ca mai bine cupleaza-l cu fratele lui aka o versiune alternativa a sa *wonk**wonk*). Bitch please! Deci tu poti sa faci pe absolut oricine ai tu chef gay, dar imediat cum altcineva face pe cineva straight sau pan(sunt extraterestrii in comicu asta, de aceea zic pan) sari cu gura de zici ca au intrat dracii in tine. Mai bine doar lasa lumea sa se simta bine, tu ramai la yaoi, lasa-i pe ei sa ramana la hentai.
Foarte multe persoane de acest gen se asteapta la intelegere si acceptare, dar nu sunt dispusi sa o si dea, astfel ajungem la a doua chestie care ma enerveaza:INCEST.
Ok, pentru inceput, incestul e naspa, doar naspa. Vine cu niste implicatii de care chiar n-am chef sa discut in secunda asta, dar sunt sigura ca le puteti intelege. Aici nici macar nu mai vorbesc doar despre yaoi, ci si pentru yuri si hentai.
N-am chef sa par ipocrita, chiar am cautat chestiile astea si,sincer, cateva chiar au fost interesante si distrcativ de citit, dar altele se duceau in anumite locuri in care nu vroiam sa merg, asa ca le-am inchis dupa primul alineat. Daca doar iti place sa citesti ocazional un fic sau doua sau sa te uiti la niste fanarturi nu am absolut nimic cu tine, dar daca intri in fucking ship wars, te uiti la fanarturi care sunt especially lewd, citesti fic-uri de prin zonele alea in care n-am intrat sau chiar aperi incestul in viata reala(nici nu glumesc, exista persoane), nu veni pe langa mine.
Pe scurt urasc acele persoane care au reusit sa i-a ceva dragut si simpatic si sa-l transforme in ceva care este folosit pentru a face hate si chiar pentru a hartui persoane. Daca acesti yaoi fans se gandesc ca ajuta LGBTQ+ daca hartuiesc pe cineva online pentru ca nu le place ship-ul lor, gresesc, doar fac totul mai rau.
Toxic Romance
Nu aduc asta in discutie doar pentru ca am o alergie severa la romance anime, dar pentru ca uneori reprezinta o problema. Cand devine o problema? Cand shippurile devin mai importante decat povestea. Asa cum s-a intamplat la finalul lui Naruto. Ok, ok, nu-mi dati in cap, asta este doar adevarul, luati de aici:
In caz ca nu aveti chef sa va uitati ideea este: Dupa ce Naruto s-a terminat foarte multe persoane au fost nemultumite de cine a sfarsit cu cine si au inceput sa spuna ca asta a schimbat toata seria. Nu pentru ca Boruto este cum este, nu pentru ca lumea shinobi este complet schimbata, ci pentru ca Naruto si Sakura nu au sfarsit impreuna sau ceva de genul.
Asa cum am mai spus, este amuzant sa shippuiesti si sa ai OTP-uri, dar nu lasa asta sa devina mai important decat povestea in sine, mai ales daca ceea ce consumi este Shounnen, Horror, Fantezie, S-F etc, si mai ales, nu face ceea ce au facut acei fani Naruto.
CITEȘTI
Let's have a drink
No FicciónCa sa fie clar si ca sa fiu sigura ca a inteles toata lumea, sunt: asexuala/aromantica, anarcho-pacifista, feminista, absurdista si impotriva tuturor celor care raspandesc ura si au idei invechite si toxice. Daca ai chef de discutii da o tura, daca...