In capitolul asta am incercat sa fac si niste glume ca sa nu mai fie totul serios. Spuneti-mi cum preferati, dar sincer este mult mai amuzant sa scriu asa.
Ok, traim in Romania, religia ne sufla in ceafa la fiecare pas, bisericile rasar ca ciupercile dupa ploaie, avem o catedrala din aur(de care ar trebui sa ne fie mai mult rusine decat sa fim mandrii de ea cum cred ca vrea guvernul) si daca stai la sat preotu vine sa-ti sfinteasca casa de vreo zece ori pe ani(chiar si mai des daca vreo baba a auzit patu scartaind la vecinu si zice ca i-o fi intrat strigoii in casa si cheama preotu la tot satu #truestory)
Deci, mie care imi place sa am opinii despre chestii si am o gura mai mare ca Vadim, ce parere am? Daca ati citit cartea asta pana acum cred ca v-ati dat cumva seama de ce fel de personalitatea am si care este parerea mea despre subiect.
Hello, I'm your friendly neighbor atheist and I'm hear to tell you why"God is dead, and we have killed him.".
Astia mai edgy care n-au altceva de facut in viata inafara sa stea pe YouTube si sa se uite la Wisecrack probabil ca au mai auzit de citatul asta si de desteptul care l-a zis, Nietzsche.
In opinia mea religia a avut candva un rol. Oamenii sunt in mod natural sociabili si ne place sa ne grupam(inafara de mine, sunt o anti-sociala introvertita si o sa aduc apocalipsa, nu ma puteti oprii), si cand se grupeaza oamenii mai bine de cat cand au un scop comun? Asta este la baza rolul gruparilor tip LGBTQ+, Feminism, Comunism, Fascism, Nazism, Anarhism, Anonymus, Incel, Black lives matter, anti-vaxxers, Child-free comunities si religiile. Daca astazi oamenii creeaza comunitati uriase in jurul faptului ca guvernul ne minte sau ca evreii sunt naspa acum mii de ani se creau comunitati uriase in jurul marelui boss din cer. Si pentru o vreme idee de Dumnezeu a fost folositoare, ii aduna pe oameni impreuna ca sa lupte impotriva inamicilor lor si sa creeze un teritoriu pentru cultura lor, sau mentinea ordinea. La inceputul crestinismului(si chiar mult mai tarziu) sau cand religiile politeistice erau ultima fita procesele si acuzatiile erau spectacole sangeroase si cretine. Dar aveau un rol pentru ca bagau frica in oameni si ii faceau sa nu comita infractiuni. Pe atunci nu era"Nu fura ca te baga la puscarie", ci era"Nu fura ca te bate Dumnezeu.".
La fel ca si liderii numeroaselor culte din zilele noastre, cum ar fi Charles Manson, profetii si preotii erau carismatici si stiau sa te duca cu zaharelul. Stiau cum sa te convinga de orice si apoi sa-ti dea iluzia ca a fost ideea ta tot timpul.
Dar aproape toate partile bune ale religiilor s-au terminat cand oamenii au inceput sa le duca la extrem. Cruciadele, inchizitia, vanatorile de vrajitoare si multe altele. Oamenii au inceput sa foloseasca religia pentru a justifica orice fac spunand ca"Dumnezeu mi-a spus sa fac asta.". Dar nu Dumnezeu a decis ca oamenii aia erau vrajitori si nu Dumnezeu a decis ca protestantii sunt mai presus de catolici sau vice versa. Ganditi-va putin, in prezent exista vreo cincizeci de secte crestine diferite, cincizeci de grupuri diferite care se cearta pe faptul ca ei il inteleg pe Dumnezeu mai bine, in timp ce toti cred in exact acelasi Dumnezeu.
Toata lumea e cu ochii pe musulmani din cauza atentatelor teroriste, dar ce fac extremistii astia este atat diferit de ce faceau crestinii acum nu chiar atat de mult timp? Islamismul trece prin exact aceeasi perioada prin care a trecut si crestinismul, dar toata lumea este dispusa sa treaca peste milioanele(sau chiar miliardele) de oameni ucisi in numele lui Dumnezeu in timp ce arata cu degetul la musulmani.
Nu am de gand sa spun ca religia nu a facut si nu face nimic bun. Sunt multe biserici si organizatii religioase care ajuta oamenii incredibil de mult. Maica Tereza este una dintre cele mai incredibile persoane care a trait vreodata si merita toata admiratia care i se poate da pentru ca ea a facut o diferenta, a facut-o in numele lui Dumnezeu, dar in acelasi timp a facut-o si in numele oamenilor. Ea spunea ca te converteste la a fi un om mai bun, nu un catolic, un om mai bun. Nu ii pasa daca erai hindus, musulman sau protestant, ea vroia sa ajute si pentru asta va fi mereu amintita.
Daca sunteti interesati va invit sa vedeti clipul de mai jos despre viata ei(daca nu l-ati vazut deja), chiar este ceva interesant.
Dar nu am de gand sa va vorbesc doar despre cum a fost religia in trecut, ci si despre ce rol are acum. Sa ne reintoarcem la citatul nostru:"God is dead, and we have killed him.". De ce e Dumnezeu mort? Cum l-am ucis noi? Ganditi-va putin la asta!
Daca ati auzit vreodata de Friederich Nietzsche atunci stiti ca ura crestinismul din exact acelasi acelasi motiv pentru care ura si alcoolul, te facea sa uiti durerea. Pentru el, fie ca te imbatai si uitai de tot sau te gandeai ca Dumnezeu e de partea ta era aceeasi chestie. Dar, spre deosebire de ceea ce cred multi oameni, el nu a facut aceasta afirmatie ca sa sarbatoreasca. In opinia lui nu trebuia sa iti uiti problemele, dar trebuia sa inveti sa te descurci cu ele, iar religia ajuta cu asta.
Cand a declarat ca Dumnezeu este mort si ca noi l-am ucis Freddy al nostru vroia sa spuna ca societatea nu mai are nevoie de Dumnezeu. El nu mai trebuia sa fie adevarul suprem. Oamenii devenisera sufient de evoluati incat sa se descurce cu durerea si in alte moduri, folosind arta.
Motivul pentru care mustacila asta a renuntat la a mai fi profesor de universitate a fost exact acelasi motiv de care ne plangem toti, faptul ca incearca sa ne faca niste masini academice perfecte si ne distruge umanismul. Eu sunt pe stiinte sociale ce mama dracu! De ce trebuie eu sa invat fizica si mate? Daca vroiam sa invat fizica si mate ma duceam pe stiinte sau mate-info. Am venit la sociale pentru ca imi place literatura si psihologia si folozofia si sa dorm foarte foarte mult si sa fumez cu tipi de la stiinte in timp ce vorbim despre intrebari existentiale cum ar fi gaurile de la covrigi si gaini invelite in bacon(nici macar nu ma intrebati).
Revenind la religie. Cred ca a avut un rol in trecut, dar acum acel rol s-a dus. Nu mai avem nevoie de Dumnezeu ca sa ne adune impreuna, sa mentina ordinea sau sa ne dea speranta. Lumea a evoluat. Intelegem mai multe despre lumea asta decat am inteles vreodata in trecut. Stiinta este peste tot, in curand o sa ajungem ca in Familia Jetson. Tehnologia evolueaza a dracului de repede. In aceasta lume care se schimba la o viteza atat de mare religia este doar un fragment al trecutului care incearca sa ne impuna lucruri spuse de oameni acum doua mii de ani. Pur si simplu atat de multe concepte care stau la baza multor religii nu se mai aplica in ziua de azi. Femeile nu mai sunt proprietatea barbatului si multe nu mai asteapta pana la casatorie. Oamenii dau alcool pe gat in fiecare zi fac o gramada de alte chestii. Metalul este in floare, iar daca planul meu merge asta va fi in curand o planeta de metalisti(Hail Lemmy bitches).
CITEȘTI
Let's have a drink
NonfiksiCa sa fie clar si ca sa fiu sigura ca a inteles toata lumea, sunt: asexuala/aromantica, anarcho-pacifista, feminista, absurdista si impotriva tuturor celor care raspandesc ura si au idei invechite si toxice. Daca ai chef de discutii da o tura, daca...