Název: Vánoční tajemství
Autor: MercedesKatty
Recenzent: Žirafice
Žánr: romance
Délka: šest kapitol, nedokončené
Cover:
Cover je přehledný, vánoční s čitelným titulkem i autorem. Celkově OK. Z toho co jsem zatím četla, by se mi sice jako pozadí víc hodily nějaké hory, než město, ale zas až tak moc to nevadí. Navíc nevím, jestli se příběh časem do města přesouvat nebude.
Anotace:
Snoubenci John a Rhiannon se rozhodli strávit vánoční svátky s oběma svými rodinami v jednom horském hotelu. Chtěli, aby se jejich příbuzní seznámili ještě před jejich svatbou. Na horách se však objeví i dívka z Johnovy minulosti, kterou si oblíbila zejména jeho matka. Avšak si je vědoma toho, že může snoubencům přinést jen a jen problémy. Kdo je onou záhadnou dívkou? A podaří se jí rozdělit dokonalý pár?
V zásadě jde o prostou anotaci, která celkem dobře uvozuje děj budoucí, ale několik připomínek bych přesto měla.
První co upoutalo mou pozornost je věta Avšak si je vědoma ... Formulace si je vědoma je zvláštní a navíc z té věty nějak neplyne, kdo si je vědom? Ta dívka? Johnova matka z předchozí věty? Obecně to vypadá, že ta věta původně zněla trochu jinak a při opravě tam něco vypadlo.
Další věcí je zmínka o tom, že si zmiňovanou dívku oblíbila Johnova matka. Po téhle zmínce bych od prvního setkání čekala, že bude ona matka projevovat snahu současnou snoubenku odsunout na úkor své oblíbenkyně. Jelikož se nic takového neděje, možná bych tuhle zmínku úplně vynechala.
Celkově bych se po přečtení zveřejněné části přikláněla k lehké přeformulaci ve smyslu:
Snoubenci John a Rhiannon se rozhodli strávit vánoční svátky s oběma svými rodinami v jednom horském hotelu. Chtěli, aby se jejich příbuzní seznámili ještě před jejich svatbou. Na horách se však objeví i dívka z Johnovy minulosti a jak se ukazuje, není to minulost tak zapomenutá, jak by si John přál. Kdo je onou záhadnou dívkou? A podaří se jí rozdělit dokonalý pár?
Příběh:
Z prvních kapitol to vypadá na poměrně klasický trojúhelník zamilovaného páru a staré, ne zcela zapomenuté lásky. Jaký celý příběh bude teď tedy záleží na tom, jak se autorce podaří situaci zaplést a následně rozplést a jak moc realisticky se budou postavy chovat. To se zatím zdá vcelku v pohodě, i když z pěti kapitol těžko soudit, protože příběh se teprve začíná zaplétat.
Co se jazyka týče, neobjevila jsem žádné děsivé chyby, nad kterými by člověk hrůzou nadskakoval. Ani více, či méně obvyklé překlepy, které se rády před autory schovávají, aby pak vyskočily na čtenáře, jsem nezachytila. Pokud tam nějaké jsou, pak v četbě nepřekážejí. Co mě při četbě rušilo, byl spíš místy dost šroubovaný jazyk, ať už ve vyprávění nebo v přímé řeči. Postavy pak působí poněkud strnule, i když jejich reakce jako takové jsou vlastně přirozené.
Všeobecné připomínky:
Vlastně žádné. Celkové dojmy jsem shrnula v předchozích bodech a víc z prozatím publikované části nevykoukám. Chtěla jsi recenzi, abys věděla, jestli máš něco změnit. Kromě drobných připomínek k anotaci bych ti doporučila buď zkusit poupravit plynulost jazyk sama, nebo zkusit nějakou betu, která by dokázala ty šroubovanější části uhladit.
Bodové hodnocení: 4.7/10
Pro lepší představu, co toto hodnocení znamená se můžete podívat do samostatné kapitoly - Řebříček hodnocení - Žirafice
ČTEŠ
UZAVŘENO: Recenze 2018/2019
Diversos❎TATO KNIHA JE OFICIÁLNĚ UZAVŘENA Stávající objednávky samozřejmě doděláme. Nové už ale přijímat nebudeme. Na našem profilu se v září 2019 objeví zcela nová kniha recenzí, kde budeme pokračovat. Nově a lépe, s novým týmem a podle poněkud pozměněné...