2. Bölüm

572 30 1
                                    

Medya: Aslı

2 gün sonra Gizemden

Nasıl oldu bilmiyorum ama dayak yemedik . Garip .

Şimdiye gelirsek... Sınıftayız ve hocalar boş bırakıyor . Nasıl bir şans varsa bizde ben Aslı Kerem ve Cenk aynı sınıftayız .

"Gizem kantine gidelim mi ?"
"Derste değilmiyiz Aslı ne kantini ?"
"Ooo baya dalmışsın . Zil çaldı ya ." dedi Kerem .
" İyi hadi gidelim ." deyip kalktım . Birlikte kantine giderken onlar konuşuyor ben susuyordum herzaman ki gibi .

Kantine vardığımız da az kişi vardı . Bir masaya oturduk .
Cenk " Ben kahve alıcam isteyen var mı ? " ikisi söyleyince bana döndü " sıcak çikolata yoksa boşver " tamam deyip gitti .

"Sen hep bu kadar sessiz misin ?"
"Peki sen hep bu kadar konuşkan mısın Kerem "
"Konuşkan ve meraklı . Soruma cevap alabilir miyim peki "
"Hayır"
"Neden böylesin ?"
" Sanane "
" Tamam konuşmuyorum....." deyip Aslıyla konuşmaya başladı .
Off başım ağrıdı .
O sırada Cenk geldi . Hepimize istediklerimizi verdi. Onlar konuşup ben susarken kantine bir aile girdi . Aile diyorum çünkü yanlarında bir çocuk vardı .

"Anne abim nerde "
"Buralardadır kızım bekle gelicek . "
"Ama ben şimdi gelsin istiyorum"
Konuşurlarken bi oğlan girdi.
"Abiii " demek abisi bu .
"Geldim prenses hadi gidelim "

Daha fazla burada kalırsam ağlıycaktım . Onların yanında ağlıyamazdım . Birşey demeden dışarı çıktım . Bu soğukta dışarda kimse olmaz .

Doğru tahmin . Birkaç kişi hariç kimse yoktu . En dipteki banka gittim .

Lanet olsun niye bırakıyorkar . Niye yanlız kalıyorum bu hayatta . Beni bırakan sadece ailem değ.....

Onlar beni umursamadan bırakıp gittilerse bende onları umursamıycam .

Göz yaşlarımı sildim ve sınıfa ilerlemeye başladım . Sanırım zil çalmış kimse yok .

Sınfa kapıyı tıklatıp girdim . Ben dikkat çekmek istemedikçe bütün dikkatleri üstüme çekiyorum.

" Nerdeydin kızım . derse 10 dakika geç kaldın . "
"Dışarda "
"Peki bu dersime geç kalmanı gerektirir mi Gizem " bu arada bu hoca bana takık .
"Zili duymadım ve geç kaldım . "
"Bu ne saygısızca cevaplar böyle sen hiç aile terbiyesi almadın mı ? Yürü müdürün odasına gidiyoruz . " herşey o anda durdu .
Ben unutucam dedikçe yüzeme vuruluyor .

Bilenler bana acıyan gözlerle bakıyorlar . Lanet ailem yine ve yine sorun oluyorlar .

"Bana acıyarak bakmayın !" diye bağırıp çıktım . Hoca kapıda bekliyormuş . "Niye öyle bağırdın ?"

Cevap vermden hızlıca müdürün odasına gittim . Kapıyı tıklatıp içeri girdim .

" Noldu kızım bir sorun mu var ?"
"Fatma hoca gelicek şimdi o anlatsın . " dediğim anda Fatma hoca girdi .

"Hocam Gizem bir öğretmeniyle nasıl konuşulacağını bilmiyor " müdür bana baktı bende

"Bana sorduğu sorulara cevap verdim ve asıl öğrencisiyle nasıl konuşulacağını bilmeyen Fatma hoca . "
"Neden ?"
"Bir hoca öğrencisinin durumunu bilmeli ve ona göre konuşmalı . Bilip bilmeden ailesinin terbiyesine karışmamalı . " müdür ne demek istediğimi anlamış gibi baktı

"Tamam sen çık kızım ben ilgilenicem . " başımla selam verip çıktım . Bütün saçma insanlar neden buluyor ya . Hayatımın kötü yanlarından biri daha .

Bunları düşünürken sınıfa varmışım . Girdiğimde herkes bana bakıyordu .

"Dönün önünüze " değimde herkes döndü . Sanırım biraz sert konuştum .

Sırama oturduğumda üçüde bana meraklı bakıyorlardı . Tam ağzımı açıp cevap vericektim ki .. Birde hapşırdım .
"Sen yanımızdan ayrılıp sınıfa gelesiye kadar dışarda mıydın?"
Cenke kafa salladım .

"Müdürün odasında birşey olmadı . Ben uyucam rahatsız etmeyin " deyip kafamı sıraya koydum . Aslında uyuyamazdım ama sorularından kurtulmak için .

Uyumak üzere olduğunuz ama uyanık olduğunuz an vardır ya . Şu anda tamda öyleyim .

Üzerime bir şey örtüldüğünü hissediyorum. Sonra kendimi uykunun kollarına bıraktım .

---------------

"Gizem . Canım uyan kabus görüyorsun. " birden uyandım. Nefes nefeseydim . o nasıl bir
kabustu ya . Beni düşüncelerimden ayıran şey Cenkin sesiydi .

"Hadi gidiyoruz Gizem . Okul bitti ."
"Tamam gidelim . " dedim ve yürümeye başladık . Kafama koydum . Bu gün yetimhane müdürüne ailemi sorucam . Yani yerlerini bulamam ama yaşayıp yaşamadıklarını öğrenebilirim .

Şimdi karşıya geçicektik . Aslıyla Kerem önden gidiyorlar . Ama fark etmedikleri bir şey var . Araba son sürat geliyor .

"Aslı Kerem ! Dikkat edin " arkalarına dönüp bana mal gibi baktılar . Off . Araba iyice yaklaştı . Koşup kollarından tuttuğum gibi geri çektim .

Ohh . Bir şey olmadı ikisinede . İkisine baktığımda şok olmuşlardı . " Lanet olsun sizin aklınız neredeydi. Biraz dikkatli olun ya. Off ben kime diyorsam hala mal gibi bakıyorlar . " deyip önden gitmeye başladım.

O sinirle nasıl hızlı yürüdüysem . Beş dakikada vardım . Hızlıca müdürün odasına girdim . Girdim de bu kim .
"Müdüre yok mu ? " kadın bana gülümseyip
" Yeni müdüreniz benim canım. Sen ne istiycektin? "

"Ee şey ben ailemin yaşayıp yaşamadığını öğrenmek istiyordum . " kadın alayışla gülümsedi ve bilgisayardan aramaya başladı . İçimde garip heycan vardı .

"Ne zamandan beri burdasın ? "
"Zaten bilgilerime girdiniz şu anda neden tekrardan soruyorsunuz ?" kadın şaşkınlıkla bana baktı tahmin edemiyeceğimi düşündü galiba .
"Bana öyle bakmak yerine işinize dönseniz " tamam deyip önüne döndü . Beş dk geçmeden bana tekrar döndü .

Yüzünde garip bir ifade vardı . Buda demek oluyor ki ..... Kalkıp giderken "Gizem dur . Annen bilgi olarak gözükmüyor ama baban..."

Devam etmemeli . Dışrı çıktım . Hayır . Hayır . Herkez bırakıyo . Bağlandığım herkes gidiyor . Duvarın dibine çöküp ağlamaya başladım .

"Gizem. Noldu sana böyele?" kafamı kaldırıp Cenke baktım . Sonra hıçkıra hıçkıra ağlamaya devam ettim . O da yanıma oturdu.
"Bari neden ağladığını söyle . "
"Sen neden burdasın. Yani yetimhanede işte. "

"Ben... Babamla yaşıyordum. O da üç sene.... " sormamalıydım . onunda sesi kötü geliyordu .

"Tamam anlatma . " göz yaşlarımı silip kalktım . Cenkte kalktı . Bir an başım döndü .
"İyi misin ?" evet deyip ilerlemeye başladım. Giderken yanımıza Melek geldi . Melek de burda kalıyor . İlk geldiğinde çoğu kişi gibi onuda ben sakinleştirmiştim .

"Abla Aslı abla bayılmış . Senin adını sayıklıyormış " ne
"Nerdeler ?"
"Yatağına yatırmışlar . " tamam deyip odaya koştum. Bitkin bir şekilde yatıyordu. Yanına gidip sarıldım . Başımda birsürü kişi vardı.

"Dağılın hadi . Geldim ben dağıl "
"Gizem . Gizem bırakma . "
"Burdayım ben . Ben bırakıp gidenlerden değilim . " bende yanına yattım . Yatmamla sarılması bir oldu .

Tam sakinleştiği anda odaya Kerem daldı . " Noldu ona iyi mi ?"
Aslı biraz kıpırdandı sonra uykusuna devam etti .

"Birincisi burası kız odası . Tıklatta gir . İkincisi de Aslıdan sanane sevgilisi değilsin bir şeyi değilsin ." Kerem kafasını eğdi .

"Şey sanırım ben eee Aslıyı ...."
"Seviyorsun . Eğer kardeşimi üz sana yapacağımı bilirim. "

Kerem sevincinden saçma haraketler yaparken gülmesiyle birlikte Cenkin de burda olduğunu anladım .

"Kerem saçmalamya devam edersen seni odadan kovarım . " tehdidim işe yaramış olmalı ki durdu . Bende Aslıya sarılıp kendimi uykunun kollarına bıraktım.

YETİMHANEDEKİ SUSKUN Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin