"Ayliiinnn"
Kardeşimin sınır bozucu çığlığı kulaklarıma dolduğunda hemen fırladım yataktan. Yine napmisti bu salak
Merdivenleri ikişer üçer inip mutfağa vardığımda bana korkar gözlerle bakan efeyle karşı karşıya gelmiştim.
"Noldu efe neden bağırıyorsun?"
"Abla ben yalnışlıkla tüpü açmıştım kapatmasını bilmiyorum"
"Mal mısın efe adam akıllı gelip söyleseydin ya"
Bana masumca bakınca gidip tüpü kapattım.
Efe tam mutfaktan çıkacağı zaman ona soru yöneltmemle durdu.
"Annem nerde?"
Kafasını hafif bana çevirerek "temizliğe gitti. birazdan gelir"
Efe oturma odasına giderken yukarıdan telefonumun zil sesi gelince koşar adımlarla odama gittim
Odanın kapısını hızla açıp telefonu elime aldım. Numara kayıtlı değildi açıkçası bu pek de umrumda değildi.
Fazla bekletmemek adına telefonu açtım.
"Aylin gök"
Sesi baya soğuk gelmişti adamın hemen cevap verdim
"Evet, buyrun benim"
"F**** şirketine yaptığınız iş başvurusu için aramıştık"
"Evet peki işe alındım mi?"
"Malesef aylin hanim aradigimiz kriterlere sahip değilsiniz. Iyi gunler"
Ağzimi açip tek kelime edemeden telefon kapatmisti oç.
Neymiş de aradığı kriterlere sahip değilmişim lan evlenme programı sanki.
Yani bu demek oluyor ki bir iş başvurum daha hüsrana uğradı.
Açıkçası pek de bir umudum yoktu işten yana çünkü gittiğim 14. Yerdi ama malesef tık yoktu......
Kapı zili çaldığında gelenin annem olduğunu tahmin etmiştim. Hızla merdivenleri inip kapıya ulaştığımda derin bir nefes alıp verdim. Kapıyı usulca açtım. Yanılmamıştım gelen annemdi...
"Bugün de evdesin"
Neyi kastettiğini anlamıştım. Hakliydida çünkü lise mezunuydum ve bir türlü kendime bir iş bulamamıştim.
"Anne galiba bu gidişle kendime hic iş bulamayacagim"
Yüzüme anlamsizca bakınca açıklama gereksinimi duymuştum.
"Geçende bir şirkete iş başvurusunda bulunmuştum ya, üzgünlermiş. İşe alınmadım yani"
"Hadi hadi kapıda dikilmeyelim. zaten elaleme iyice maskara olduk"
"Anne!!"
İçeriye geçmesi için kapının önünden çekilip yol açtım.
İçeriye geçtiğinde mutfağa yönelip elindeki ekmek poşetini tezgahın üzerine bırakıp, arkası dönük bir şekilde konuştu
"İş bulamazsan gelir benimle beraber ev temizliklerine katilirsin"
"Anne ben öyle çalışamam ki"
Milletin evini temizleyip para kazanmayı küçümsediğimden değil tabikide. Sadece o işlerde ben yapamazdım.
"Okusaydın böyle Olmazdı"
"Anne sınavı kazansaydım okurdum herhalde"
"Arkadaşlarinın peşinden koşmaktan derslerine baktigin mi var di"
Haklıydı..
Anneme baygın gözlerle bakıp odama çıktım.
......Yatakta uzanırken kapı kolunun titrediğini görünce birinin geldiğini anlamıştım.
"Abla kahvaltı hazır, gelsene"
"Yok efe kahvaltı yapicak havamda degilim"
"Hadi ama abla gel. Lütfen"
Masumca bakınca kıyamayıp yataktan doğrulup ayağa kalktım.
"Tamam küçük bey"
..............
"Anne ben dışarı çıkıyorum"
"Neden kız? Nereye?"
Ayakkabılarımı giyerken başımda aniden beliren anneme baktım.
"K*** mağazasında eleman aranıyo yazıyordu. Gidip ordada şansımı deniyeceğim"
Annem bana 'git git nah işe alırlar' bakışı atıp, mutfağa yarim bıraktığı işini tamamlamaya gitti.
.........
Bir iş görüşmesi daha ve elde var sıfır.
Anlamadim gitti neden bir türlü doğru düzgün bir iş bulamıyordum.
Hava biraz kararmıştı çabuk eve gitmem lazımdı. Kaldırımları hızlı geçerek bizim evin olduğu sokağa vardığımda sakince eve doğru adımladım.
Babam kessin evdeydi. Eve gitti gittiğimde yine mi iş bulamadın muhabbeti yapacaklardı.
Dışarda da kalamazdim.
Zile bastığımda kapı hemen açılmıştı
"Abla koşsana, güzel haberlerimiz var sana"
Efe'nin kolumdan tutup beni içeriye sürüklemesinin ardından karşımdaki koltukta oturan babamla karşılaşınca sessizce yutkundum.
"Kızım nerdeydin?"
Nerde oldugumu annemden kessin öğrenmiştir ama sırf iş bulamadığımı tekrar yüzüme burmak için soruyordu.
"İş için bir mağazaya gittim"
"Alındın mi peki?"
"Hayir"
"Güzel"
"Ne??"
Bunun neresi güzeldi, iş bulamamak güzel miydi? Sorar gözlerle babama baktığımda elindeki kumandanın tuşlarına basıp televizyonun sesini kıstı. Beni baştan aşağıya süzüp konuşmasına devam etti.
"Z***** bankasında sana iş buldum"
Bu dediğine sevinmeli miyim? Üzülmeli miyim? Bilemedim
"Nasıl buldun? Hem belki almazlar beni orada işe"
"Onu da hallettim. Sen sadece yarın uğra gerekli belgeleri tamamla"
Tamam anlamında kafamı sallayıp odama doğru yürüdüm.
Bir banka haa .. kessin babamın tanıdıkları sayesinde işe alınmışımdır yoksa bankada kolay kolay kimseyi işe alıcaklarini sanmıyorum.
Değişik birşeyler yazmak istedim.
Umarim. Düzgün yaziyorumdum.Sağlıcakla kalin🌈
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BANKA (G×G)
Teen Fiction"Seni seviyorum" "Üzgünüm.." "..." "Bunu söylemek için biraz geç kaldın"