H3||🌃

29 2 2
                                    

Deel 3.
Een groot probleem.

In het leven heb je soms van dagen, dat al die dagen gewoon zo snel voorbij gaan. Maar dat dan de effecten nooit weg gaan en blijven.. Geen ene dag zal voor eeuwig duren er is altijd een einde aan. Mijn leven heeft zo veel effect gehad dat je de dag, vandaag niet zal vergeten.. Er zijn nieuwe mensen gekomen in mijn leven, nieuwe gebeurtenissen -net zoals dat ik een lijk heb gezien- en nu, ben ik hier. Vol met stof in een kamer samen met de mensen die ik 2 uur. geleden pas ontmoet heb. Samen met 3 jongens zit ik naast het lijk, te praten over wat we hierna gaan doen. Nouja, hun praten en ik luister, want ik had geen idee wat er hierna zal gebeuren. "Bro, toen wij hierheen kwamen waren de meeste leerlingen in de aula, de rest in de kantine en kleine groepjes waren in klassen." Zei Liam. Ze waren alle 3 heel geconsentreed, hun zijn precies van die boys die van avontuur houdt. Ik was meer in deels dat "Disney-Girl". "Laten we in 4en splitsen, dan kijkt er 1 iemand in de aula, de ander in de kantine, en iemand loopt de klassen rond. En als laatste controleert iemand alle trappen." Met de voorstel van Noah, keek Tyler gelijk naar mij. Hij was aan het nadenken en kijk mij ondertussen aan. "Kan niet," zei Tyler, terwijl hij met zijn hoofd naar mij wees. "we kunnen haar niet alleen laten." In shock keek ik hem aan, ik wilde natuurlijk tegen stribbelen. "Waarom? Iedereen kan alleen blijven, en hoezo kan ik dat niet?"
"Omdat ik dat wil." Top! De conclusies van Tyler waren geweldig! Het klonk heel logisch! (Proef de sarcasme.)
"Noah, zeg is iets." Ik wilde dat hij ging praten, omdat hij de enige is die mij begreep, ik wist het.
"Ik kan me niet bemoeien."
Het antwoord van Noah bracht mij nog meer in shock, ik zag dat Tyler een beetje aan het lachen was, het vond het leuk blijkbaar.
"Liam?" zei ik terwijl ik me omdraaide naar hem.
"Het spijt me Brooke, Tyler heeft jou in de groep genomen, het is wat hij zegt."
Ik keek weer boos naar Tyler, hij vondt het te leuk. Maar als ik nu op hem was gesprongen en hem geslagen had, zal God voor me komen en zeggen; 'Weet je hoelang het me duurde toen ik hem aan het maken was? (!)' En zo te zeggen had die me dan gevloekt. Ik weet het zeker.
"Ik weet dat het niet leuk gaat vinden wat ik nu ga zeggen.. maar.. tot dat de zaak opgelost is blijf je bij me, ik ben je baas."
Wat dacht hij wel niet? Hij is bij baas? (!)
"Ik ben geen dombo."
Na een korte tijd zei die
"Dat ben je wel."
M'n ogen werden groot en ik bleef hem aan kijken ik dacht dat die nog serieus
'Ja, je bent geen dombo.'
Ging zeggen, maar nee hij maakte me gewoon uit als een dombo. Kijk wat er gebeurd, please, kijk heel even naar wat er gebeurd en geef mij gelijk! Terwijl ik een antwoord zocht veranderde Tyler het onderwerp.
"We splitsen in 3, Liam jij gaat naar de aula, Noah jij gaat de trappen controleren." En terwijl die dat zei onderbrak ik hem.
"Ik ga dan wel met Noah mee, ok."
Tyler keek mij met haat aan.
"Jij bent met mij."
Super! Ik moest wel weten dat hij mij voor zich zelf ging houden. Ik had geen andere keus ik moest het accepteren.
"Liam, maak een groep aan met ons 4en erin zodat we makkelijk kunnen communiceren."
Hij pakte zijn telefoon en draaide zich naar mij toe.
"Wat was je nummer?" Vroeg die.
"Geef ik sla hem wel op."
Ik sloeg me zelf op en gaf Liam zijn telefoon terug. Na een tijdje wachten maakte hij de groep aan.

*De persoon Liam heeft u in de groep MOORD toegevoegd.*

"Bro, waar zit jij met je hoofd?" Met de vraag van Tyler moest ik voor het eerst om hem lachen, maar ik hield me in.
Even serieus ik ben mee gesleurpd in een moord zaak en zit ook nog in een groep met 3 mongolen die MOORD heet.
"Liam, kom bro jij bent niet goed bij je hoofd, ik neem je wel mee naar de aula."
Noah stond op, en automatisch Tyler ook. Hij stak zijn hand naar me uit. Ik trok mij wenkbrauwen op en keek naar hem en daarna naar zijn hand.
"Ik steek m'n hand uit zodat je hem kan pakken, niet omdat ik het leuk vind."
Hij zal eens in de 40 jaar romantisch doen en dat heeft hij ook verpest. Ik stond op zonder dat ik zijn hand vast hield. En ik viel op me kont! Tyler keek me aan, en ging goed staan.
"Je hebt de kans om me hand vast te pakken verloren, als je wil opstaan mag je me been vastpakken."
Ik keek hem boos aan, en pakte het stoffige tafel naast ons en stond zo op. Tyler keek me aan alsof ik een baby was, hij liet met zijn ogen mijn handen zien.
"Jij hebt het verneukt!"
Me handen waren echt heel vies, ik probeerde het eraf te blazen maar het was niet mogelijk.
"We moeten naar de wc."
Hij trok zijn ene wenkbrouw op.
"Samen? Als je met me alleen wilt zijn kan ik ook een andere plek regelen!"
Toen hij knipoogde, gaf ik geen antwoord en liep naar de deur toe, maar hij pakte me vast aan mijn arm.
"Kijk, je doet precies het gene wat ik haat."
Vayy! Tyler Williams kon dus ook boos worden ;).
"Wat doe ik dan?"
"Je loopt weg zonder dat je antwoordt geeft, als ik je iets vertel dan moet je antwoordt geven. Als je nog 1x dat doet, dan krijg je het terug ook."
Met moeite trok ik mij arm weg en het lukte me. Er kwam niks in me op wat hij kon doen als ik het nog is deed, maar ik kon het niet riskeren.
"Okey, ik geef volgende keer antwoord dan! Koning Tyler!"
"Goedzo, en loop nu door zodat je je handen kan wassen."
We liepen heel snel door de gangen heen, ik weet niet op welke verdieping we zijn, maar volgens mij zijn we op de 2de verdieping. Hij deed de deur open en zonder te wachten liep hij naar buiten. Precies toen viel de deur op mij dicht, tot dat hij hem tegen hield.
"Ik kan niet altijd bij je zijn, wat ga je doen als ik er niet ben tussen de deur blijven zitten?"
Was ik maar met Noah gegaan, dan wat het beter geweest.
"Als jij er niet was, ging die deur niet zo dicht!"
"Ik heb je leven gered, in plaats van dat je me bedankt zeur je."
Ik had nu geen zin om het te beantwoorden, wat kon ik zeggen dan? Als ik niet beantwoord niet goed en als ik beantwoord ook. Gelukkig zei die toen niks en hij keek met opgetrokken wenkbrauwen naar de vloer. Top.. dit is de plek waar we het meisje heen brachtten en het zat hier vol met bloed vlekken! Met een kleine scheldwoord mompelde Tyler.
"Ga iets van binnen halen, zodat we het hier kunnen schoon maken."
"En waarom haal ik dat?"
"Omdat ik dat wil, problemen?"
Ik pakte wat papier uit de meisjes wc en kwam weer terug.
"Maak schoon." Zei die. Jezus, genoeg!
"Nope, ik heb al mij werk gedaan ik hield licht voor jullie bij de trappen."
"Je hebt licht voor ons gehouden, niet een oorlog overleefd, dus niet zo overdrijven en maakt dat schoon Assepoester ;).
Wie denkt hij dat hij is? (!)
"Ik ben je slaaf niet!"
"Klopt ben je niet, maar we delen hier de taken."
"Ja joh, wat is jou taak?"
"Jou beschermde voor de dader, als jij het hier schoonmaakt bescherm ik jou ondertussen."
Jemig, met boosheid maakte ik het schoon, ik zal toch nog wel wraak nemen van hem.
"Hier heb je het niet goed schoon gemaakt." Hij liet met zijn voet zien waar ik het niet goed had gedaan.
"Waar is de kantine?" Hij liet met zijn hoofd het einde van de gang zien. We liepen een eindje verder, en ik keek op me telefoon

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 19, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

QuarantaineWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu