Setibanya di Busan
RM berjalan keluar dari stesen kereta api yang dinaikinya dari Seoul. Setelah berjaya tempuhi dinding manusia menyesakkan, dia berjaya keluar dari stesen itu. Dia dengan yakin terus berjalan dengan laju, tiba tiba langkahnya terhenti, dia berkata sendirian "Dekat mana rumah Jimin eh?" Dia cuba untuk ingat, ah! lupa. Maka RM mengambil jalan pintas dengan bertanya pada orang . Tiba tiba hatinya tertarik untuk bertanya pada mak cik yang menjaga kedai buah di hadapan stesen kereta api itu. Dia melihat kiri kanan lalu melintas mendekati mak cik itu.
"Annyeonghaseyo.." kata RM dengan sopan
Anneong" jawab mak cik itu lembut
"Saya nak tanya mak cik kenal Park Jimin?"
"Ouh, siapa tak kenal dia, penyanyi popular kot, bangga mak cik sebab dia berasal dari sini" kata mak cik itu gembira
RM sekadar senyum dan berkata "Mak cik tau dia tinggal dekat mana?"
"Ouh..dia tinggal brdekatan sini je, rumah dia nombor 13, jalan bunga tiga baris dari sini, kalau jalan kaki 5 minit sampai dah" jelas mak cik tadi
"Ada jalan pintas tak? Saya nak cepat ni"
"Ada, nanti kamu jalan terus, pastu pusing kiri, jalan tiga rumah kedepan, nampak jalan bunga, rumah pertama pagar warna kelabu tu rumah dia"
"Ouh..baik,terima kasih mak cik"
Mak cik itu senyum lalu RM berlalu pergi. Dia berjalan mengikut peta percakapan yang diberi mak cik tadi. Jalan punya jalan..jumpa! Sebuah rumah teres 3 tingkat, rumahnya sungguh mewah sehingga tidak dapat dijelaskan dengann kata kata. Kereta family Jimin tidak kelihatan. Jadi dia beranggapan mereka tiada di rumah.
Tiba tiba.."Eh? Siapa kat dalam rumah Jimin tu?"
YOU ARE READING
[C] Jin.. We Miss You |KSJ
RomanceApa akan jadi kalau Jin tak de? atau dia keluar dari BTS..