Setelah BTS disahkan disband. Semua member hidup secara sederhana. Pada suatu hari di stesen kereta api, Jin jatuh cinta pada seorang wanita. Namun dia rahsiakan perasaannya itu daripada kawannya yang lain.
Pada malam minggu, seminggu selepas Jin dan wanita itu berkenalan. Jin menunggu wanita itu di bus stop. Jin merancang dia akan memandu kereta dan menunggunya di bus stop untuk makan malam sambil dating. 10 minit dia menunggu di dalam kereta, akhirnya dia nampak kelibat wanita itu yang baru turun dari bus yang baru sahaja tiba. Jin melambai pada wanita itu. Wanita itu berasa teruja dan terus menyeberang jalan tanpa meihat ke kiri dan kanan untuk menuju ke Jin. Tiba tiba sebuah kereta yang dibawa laju telah melanggar wanita itu. Darah memercik hingga terkena kereta dan baju kemeja putih Jin. Jin hanya berdiri tanpa bergerak seinchi pon. Hatinya hancur. Wanita kesayangannya pergi dengan tragis di depan matanya sendiri. Bunga yang dipegangnya turut jatuh ke lantai. Dia terjatuh melutut. Kakinya seolah lemah, tidak boleh lagi menampung badannya. Air jernih jatuh dari kelopak matanya. Deras. Dia menangis, menjerit. Dia cuma mampu menangis dan tidak berani memegang kekasihnya itu.
*****
2 bulan sudah berlalu. Jin sudah tidak terurus. Cinta sejatinya pergi begitu sahaja. Sejak grup mereka disband, mereka berpisah dan hidup sendirian. Jin tiada teman untuk diluahkan perasaan. Sebaliknya, dia bergantung pada ubat tidur dan akhirnya menghembus nafas terakhir akibat overdose.
*****
Kring~ kring~
"Hello? Mr Nam Joon?" kata seorang doktor
RM terlepaskan handphonenya jatuh ke lantai setelah mendengar berita tentang seorang kenalannya yang rapat bagai ibu dan anak telah tiada. "Jin.." RM bersuara sayu menahan sebak dan akhirnya dia mengalah, membiarkan air jernih menuruni pipinya.
Di sini bermulanya cerita...Jin..
YOU ARE READING
[C] Jin.. We Miss You |KSJ
RomanceApa akan jadi kalau Jin tak de? atau dia keluar dari BTS..