AndenWillamsen A Villám ivadéka c. történetével nyerte el a januári Hónap wattpad sztorija versenyt.
Mesélj kicsit magadról és a történetekkel való kapcsolatodról. Olvastam, hogy nagyon szeretsz olvasni, és hogy kedvenc íróid történetei nagy változást hoztak az életedbe. Mik a kedvenc könyveid most és miért épp ezek?
Mindig is vonzott a történetírás világa, érdekelt, mitől lesz jó és érdekes egy sztori.
Michael Grant Köddé váltak című műve jogosan az egyik kedvencem, ugyanis miután befejeztem a könyvet, elhatároztam, hogy nem hagyom, hogy a fejemben kavargó történet csupán ötlet maradjon, eldöntöttem, hogy megvalósítom. Sajnos a sorozat további öt részét nem fordították le, de ha sikerül egyszer feltornáznom az angol tudásomat arra a szintre, befejezem, amit elkezdtem.
Ő indított el az utamon, a többiektől pedig tanultam.
Amikor elolvastam a Sztrugackij testvérpártól A fiú a pokolból és A kölyök c. kisregényét, napokig nem írtam és nem olvastam, gondolkoztam. Teljesen letaglózott a stílusa, meg az, ahogy a történet üzenetét átadja az olvasóinak.
Bakti Viktor Integrálvája újra és újra meglepett, miközben olvastam.
Marie Lu Legenda trilógiája és a The Young Elites olyan heves érzelem és hangulatingadozásokat okozott számomra, amit én is szeretnék a saját olvasóimnak.
Gabriella Eld Talpig feketében regényében pedig az eddigi legjobb karakteralkotást láttam, nagyon hitelesen ismerteti a karaktereket, akik egytől egyig egyediek.
Végül pedig Lauren Beukes, egy őrült zseni és az ő Moxylandje, amikor olvastam behálózta az egészet az a megfoghatatlan furcsa hangulat, a lezárása pedig őrült, ahogy a világa is.
Amilyen jellemzőket kiemeltem ezeknél a regényeknél, azt szeretném, ha ezek minden regényemre igazak lennének, ezért tartom őket példaképeimnek. Nekik köszönhetem, hogy megfogalmazódott bennem az, hogyan is szeretnék írni, milyen elemek jellemezzék a munkásságomat.Jól tudom, mindent összevetve nyolc éve írsz, komolyabban mégis három éve foglalkozol vele. Miért lett számodra ilyen fontos az írás?
Minden a neveltetésemben kezdődött el. Édesanyám nagyon fontosnak tartotta az olvasást, ezért sok erőfeszítést is fektetett abba, hogy ne csak jól tanuljak meg olvasni, hanem az életem részévé is váljon. Sokat jártunk közösen könyvtárba és várható volt, hogy előbb-utóbb az írás is beköltözik az életembe.
Emellett mindig is az a különc gyerek voltam, aki inkább elhúzódik a sarokba és alkot valamit egyedül. Ez töltött fel, hogy elkalandozhattam, és játszadozhattam a mi lenne, ha kérdés gondolatával.
Korábban a menedékként és önmegvalósításként szolgált, jelenleg egy hobbi, amit imádok minden nehézségével együtt. A célom saját magam és mások szórakoztatása és elgondolkoztatása.Beszélgessünk kicsit az aktuálisan beadott történetedről „A villám ivadékáról". Átgondolt és megtervezett műnek tűnik, a wattpadra csak november 27-én került fel. Mikor kezdted el írni?
Két éve született meg az ötletem, hogyalkothatnék egy sztorit, amiben szerepel az alkímia és Hollandia futurisztikusköntösben, mint említettem Michael Grant hatására kezdtem el írni. Eleintefüzetben körmöltem, ugyanis akkoriban adta be az unalmast a gépem. Akkor mégnem gondoltam a publikálásra, csak írtam, ahogy nekem tetszett (mintha most ismásképp csinálnám), szóval nem ismertem az írástechnikát, ezért rengeteg hibát vétettem. Amint fény derült ezekre, nem dobtam félre, mint a többi regényemet ezelőtt, hanem szépen neki álltam és azon törtem a fejem, hogyan lehetne jobb.
Úgy döntöttem, a gyökerektől kell át alakítani a sztorit, kidobtam egy mellékszálat és körülbelül tíz karaktert. Jól is tettem, mert hátráltatták a történetet, nem igazán illeszkedtek a képbe, azzal a bizonyos mellékszállal pedig eltereltem a figyelmet a főszálról, ám ez adta az ötletet a történemben szereplő alkímia megalkotásához.
Újra kellett gondolnom az egészet, feltettem magamnak a kérdést: mit akarok elmesélni? Rájöttem, hogy ez is hiányzott, nem tudtam, mit is akarok egyáltalán.
Rengeteg verzió született, sokat kísérleteztem, míg elértem a mostanihoz, amire azt kell mondjam, igen, megvan, amit akartam. Már tudom, mit akarok, hova vezessen minden szál.
Rögös út vezetett ahhoz, hogy körvonalazódjon, mit akarok és továbbra is rengeteg dolgom lesz vele, de leköt és nagyon szórakoztat az alkotási folyamat.Elsősorban fantasy-sci fi-nek nevezted, de milyen más műfajba sorolnád még a történetedet?
Egyértelműen krimi, rengeteg nyomozós szálat tervezek. Rejtélyekre épül a regény egész világa.
Fantasykkal manapság tömve van a könyvpiac és az internet. Sokan írnak saját, nagyszabású fantasyt trilógiákat. Miért pont ezt a témát választottad?
Több fantáziát, lehetőséget és kihívást láttam benne, illetve jobban vonzott az, hogy fantasyt írjak. Az évek alatt rájöttem, ha nem elég egyedi számomra az ötletem, hajlamos vagyok megunni, aztán repülhet a levesbe. Én úgy szoktam történeteket kitalálni, hogy kombinációkat hozok létre, a fantasy és sci-fi pedig rengeteg lehetőséggel kecsegtetnek.
Nem rémisztő, hogy annyi mindent kell megtervezni, átgondolni egy alternatív 22. századi földi világról?
Inkább izgalmasnak mondanám, szeretek azon gondolkozni, milyen lesz a jövő. Persze a logika és a hitelesség terén ez is nagy kihívás lesz, de hát a célom az, hogy ne unjam meg a saját történetemet, míg meg nem írom.
Jól tudom, trilógiának tervezed? Mire számíthatunk a folytatásokban?
Azóta a felállás változott és négy részes sorozat, tetralógia lesz végül. Annyit elárulok, hogy a következő részben hatalmas karakterfejlődések következnek majd be és egy szerelmi szál is tervben van.
Szerinted mi a legnagyobb kihívás számodra a történet kapcsán?
A hat darab E/1-es nézőpont. Hosszú agyalás után jutottam erre és úgy gondoltam, beválhat, minden a megvalósításon múlik. Arra jutottam, hiába ez a legnehezebb megoldás, ami csak eszembe juthatott, csak így tudom úgy elmesélni a történetet, ahogy én szeretném. Nem könnyű érzékeltetni a karakterek egyedi hangját, gondolkodásmódjukat, valamint a hiba és kudarc lehetőségei is fennállnak, de szórakoztató kihívásnak tartom.
Kiknek szól elsősorban a történet?
A karakterek fiatalok, ezért nevezhetném ifjúságinak, de igazából mindenkinek szól, aki szereti a fantasyt.
Ki a kedvenc karaktered, jelenleg?
Én mindenkit egyformán utálok. Viccen kívül, nagyon nehéz döntés, mert imádom őket egytől egyig, de ha nagyon muszáj, akkor Jaydenre, Siezere és Driesre esik a választásom.
Kit a legnehezebb mozgatnod a történetben?
Dyont,tervezek vele valamit a következő kötetekre, de mégrészletesen nem agyaltam ki azt a dolgot. Ezért át kell gondolnom, mit akarokvele később, hogy ha szükségesnek érzem, akár az első részben is rejthessek elpár apró utalást.
Mennyi időt szánsz a külalakra, fogalmazásra?
A szinonima szótár gyakran társam e csata alatt, de nem jellemző rám az, hogy megállok és az első három mondatot csiszolom, amíg elégedett nem leszek vele. Írom, ahogy jön, a lényeg, hogy leírjam, mert, ha nem teszem, nem tudok mit javítani a későbbiekben. Ha az egésszel elkészülök, nagy átfogalmazási túrát szándékozok tartani a szövegen.
Vannak komolyabb terveid a művel, vagy wattpad sztori marad belőle?
Azért töltöttem fel Wattpadra, hogy az emberek kritikákat írhassanak a történetemről, hátha észrevesznek olyan hibákat, melyeken elsiklottam. Ha elkészült és pár emberen átment, akik útmutatásai szerint javítottam, átírtam, regénypályázatra és kiadóhoz szeretném küldeni. Ha elérek ahhoz, hogy pályázatra küldöm a művemet, valószínűleg leveszem a Wattpadról.
Mik a hosszú távú terveid az írással?
Több regényötletem is van, amiket a világ elé szeretnék tárni. És egy ígéretes novellaötlet is csücsül a tarsolyomban, az biztos, hogy mindenképpen megírom, ha pedig úgy gondolom, elég jó, tervezem elküldeni egy pályázatra.
Köszönöm szépen az interjút és a lehetőséget.
Olvasda könyvet wattpadon>>>
https://www.wattpad.com/story/168716508-a-vill%C3%A1m-ivad%C3%A9ka
Kövesd @AndenWillemsen-t wattpadon!