Interjú @Dante-94-gyel!

70 7 0
                                    

Dante-94 a Szeretlek, Earth-Chan c. történetével nyerte el a decemberi Hónap wattpad sztorija versenyt.  

Mi ösztönzött arra, hogy írni kezdj és mikor kezdtél el írni?

Tizennyolc éves koromban kezdtem el komolyabban foglalkozni az írással, mert bevallom őszintén, addig a pillanatig nem igazán érdekelt az írás. Olvasni igaz mindig is szerettem, ám 2013-ig elképzelhetetlennek és egyben nevetséges ötletnek tartottam azt, hogy én a szabadidőmben valaha is novellákat és fanfictionokat fogok írni. Azonban az idő múlásával már rengeteg könyvet és blogon található irományt olvastam el, miközben akarva-akaratlanul is, de végül elkezdtem azon filozofálni, hogy talán én is megpróbálhatnék egy saját sztorit összehozni. Abban a pillanatban én kis naiv úgy hittem, hogy a karakterek és maga a történet főcselekményének a megalkotása egyszerű gyerekjáték lesz... Természetesen nem sok időbe telt ráeszmélnem arra, hogy bizony ez még se lesz olyan egyszerű feladat, mint azt eleinte elképzeltem.

Milyen műfajban szoktál írni? Szeretnél mást is kipróbálni majd?

Több műfajban is nagyon szeretek írni. Általánosságban elmondható, hogy a történeteimben többnyire fellelhetőek a romantikus jelenetek, miképpen sok olvasóm nagy bánatára, egyáltalán nem ódzkodom a tragédia műfajától sem. Ugyanakkor hiába tűnik az adott történetem szomorú hangvételűnek, nagyon ritka az, hogy ne tegyek bele néhány humoros, paródiába illő jelenetet, amikkel aztán igyekszek mosolyt csalni az olvasóim arcára. Hiszen ezzel is azt szeretnem sugallni az embereknek, hogy az életben sok jó és rossz dolog történik egyaránt, és egy bizonyos időszakban hol az egyikből van több, hol a másikból.

A másik kérdésre a válaszom: egyszer szeretnék egy Posztapokaliptikus műfajú regényt írni. Egyszerűen imádom az ilyen besorolású könyveket, ezért a távoli jövőben szívesen kipróbálnám magam ebben a műfajban is.

Gondoltál már arra, hogy egyszer kiadatod az egyik művedet könyvként, vagy ezek csak wattpadon lesznek elérhetőek?

Szóval a meglévő történeteim továbbra is csak a Wattpadon lesznek olvashatóak, ám amint elkészültem egy olyan történettel, ami tényleg saját ötleten alapul, azt később megpróbálom majd valamilyen módon kiadatni.

Milyen műfajba sorolnád a Szeretlek, Earth-chan c. történeted?

A „Szeretlek, Earth-chan" egy szomorú, tragikus történetet dolgoz fel, ami ugye a főszereplőink szempontjából rosszul végződik. A történet egyébiránt tanulságokkal is szolgál, ám mindent összevetve: nálam ez egyértelműen tragédia besorolást kapna, ami amúgy tartalmaz néhány romantikus, posztapokaliptikus illetve egy kis Sci-fi jelenetet is.

A műved egy novella. Nem terveztél folytatást írni neki?

Nem csak, hogy terveztem, de jelenleg is szándékomban áll, hogy a novella alapján egyszer írok egy alternatív regényt is. A főcselekmény maga a nagy háború lenne, ahol jobban betekintést nyerhetünk a főszereplőnk gondokkal teli életébe. Természetesen itt több új karakter is szerepet kapna, akik akarva-akaratlanul is, valamilyen módon befolyásolnák Human-kun és Earth-chan jövőjét. Ahogyan pedig említettem, ez a történet a novellához képest egy alternatív befejezéssel végződne.

Honnan jött a novella alapötlete? Miért ilyen módon írtad meg a Föld elpusztulását?

Ha jól emlékszem, az interneten 2017-ben fedeztem fel az első Earth-chant ábrázoló képet, ami akkor eléggé elgondolkodtatott engem. Hisz sajnos az emberek egy része a mai napig figyelmen kívül hagyja a tényt, miszerint a Föld készletei lassacskán kimerülnek. Ugye pedig mondanom se kell, de a későbbiekben ebből hatalmas viták, netalántán háborúk fognak létrejönni, amik aztán egyaránt negatív hatással lesznek mind az emberiségre, mind a szülőbolygónkra nézve. Végül is nyugodtan kijelenthetem azt, hogy ez a bizonyos kép adta meg nekem a sztori alapötletét.

Arról pedig, hogy miért ilyen módon írtam meg a Föld elpusztulását, erre maga az emberiség történelme tudná a legjobb választ szolgálni, ami ugye eléggé változatosra sikeredett. Ismerve az emberiség háborúival és árulásokkal teli történelmét, akkor most képzeljük el egy pillanatra, hogy mi történne akkor, ha valóban egy Földönkívüli civilizáció érkezne a bolygónkra, akik amúgy tényleg békés, tanító jellegű célból látogatnának meg minket? Az én válaszom a következő: talán a történelem során az emberiség egy jobb jövő reményében „összefogna" és a Föld minden országában eljönne úgymond a „béke" korszaka. Azonban a múltban már számtalan példát találhatunk arra, hogy mi történik akkor, ha az egyik nép a többivel ellentétben, hirtelen hatalmas fejlődésen megy keresztül. Gyanítom, hogy az új technológiákkal a birtokunkban előbb-utóbb túl akarnánk tenni a tanítóinkon, hisz nem tudom azt elképzelni az emberiségről, hogy megelégednének szimplán a másodhegedűs szerepével. Azonban minden meghozott döntést követően szembe kell néznünk az általunk okozott következményekkel is, és ebben a novellában láthatjuk azt, hogy mi történik akkor, ha folyton-folyvást rossz döntést hozunk...

A „Szeretlek, Earth-chan" röviden egy lehetséges jövőképet vázol föl. Az emberiségnek görbe tükröt mutat fel, miközben Human-kun az összes földi élőlény nevében nem tehet mást, a haláltusa végéhez közeledve esedezik a bolygó bűnbocsánatáért.

Kiknek szól a történeted?

Elsősorban a tinédzsereknek és a fiatal felnőtteknek ajánlanám, bár szerintem ez egy olyan novella, amit nemtől és kortól függetlenül bárki elolvashat, hisz ez a történet magáról az emberről és annak hibákkal teli, végzetes döntéseiről szól.

Egyelőre még csak egy szimpla hobbiról beszélünk, amit a szabadidőmben nagy előszeretettel szeretek csinálni. Ugyanakkor továbbra sem mondtam le a célomról, és a jövőben szeretném majd az egyik művemet könyv formájában megjeleníteni.

Olvasd a könyvet wattpadon>>> 

https://www.wattpad.com/story/134987003-szeretlek-earth-chan

Kövesd @Dante-94-et wattpadon!

HWSZ INTERJÚKTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang