Interjú @Arikan0721-gyel!

77 12 1
                                    

Arikan0721 a Signum I. - Ébredés c. történetével nyerte el a novemberi Hónap wattpad sztorija versenyt.  

Szia Réka,

Kezdjük az elején. Mesélj kicsit magadról és az írással való kapcsolatodról. Mióta alkotsz, és miért fogtál bele az írásba?

Művész lélek vagyok, egészen korán foglalkoztatni kezdett, hogyan adhatnám át a gondolataimat mások számára közérthető formában.

Először a képi alkotás felé vitt az utam, alkalmazott-, és képgrafikusként szereztem szakképesítést. A számos technika közül a kézi rajzot, festést éreztem igazán magaménak, versenyen is sikerült részt vennem, különdíjjal távoztam.

Megőrülök a művészetekért, ez az évek alatt mit sem változott.

Az írás számomra ugyanúgy művészet, és kiváló eszköz a gondolatok kifejezéséhez, tanuláshoz, elbújáshoz a világ elől a sajátomba.

Miért fontos számodra az írás?

Mindig szerettem volna hasznos lenni a környezetem számára, ezért rájöttem, hogy szeretek a levetett sorok által mesélni, szórakoztatni, tanítani.

Mindemellett tizennégy éves korom körül - mikor elkezdtem írni - mindez búvóhely volt, és mérhetetlenül sokat adott és ad a mai napig. Mindazon túl, hogy hihetetlen jókat szórakozom, és zúgok bele a saját, tökéletlen hőseimbe, sok munkám van benne, és nagy lelkesedéssel figyelem a fejlődésemet ezen a területen.

Képtelen lennék abbahagyni, mert szenvedélyes kapcsolatom van az írással. Valószínűleg akkor is csinálnám, ha a kutya sem olvasna. Ez pedig nagy szabadságot ad, mert nem befolyásol sem az alacsony, sem a magas olvasószám, valamint nem riadok meg a negatívabb kritikáktól sem, képes vagyok azokat a helyén kezelni.

Beszélgessünk kicsit a Signumról. Már a címéből is ki lehet következtetni, hogy több kötetesre tervezted, ráadásul, ha bele olvasunk, hamar kiderül, hogy egy alaposan megtervezett alkotás.

Miért lesz több kötetes regény?

Elképzeltem egy hosszabb cselekményszálat, amit több szerelmi páros viszontagságain keresztül terveztem bemutatni, mivel eredetileg romantikus fantasy a zsánere.

Milyen műfajba sorolnád a történetedet?

A vérfarkas téma, manapság lerágott csontnak tűnhet. Miért pont ezt a témát választottad?

A kezdet kezdetén ez a történet szerepjátéknak indult, amit én meséltem. Ebben egy egészen mellékes karakter volt a regényem főszereplője. Akkoriban nagyon érdekelt a gyász kérdésköre - az azzal kapcsolatos lelki hullámvasút. Megfogott a drámaisága, így eköré terveztem építeni a történetet.

A vérfarkasos témát örökzöldnek tartom, ahogyan a vámpíros történeteket is. Az embereket mindig is érdekelték a rémisztő dolgok, ebben a történetben pedig bőven lesz ok a borzongásra.

Rengeteg lerágott téma van, főként romantikus zsánerben, így az előadásmód az, aminek igazán ütősnek kell lennie. Ha ez megvan, akkor eladható - főként, ha mögé biggyeszted a vérfarkas, és az erotikus jelzőket.

Szerinted mivel van a legtöbb munkád a történet kapcsán?

Nem is kérdés, a történet, és egyik-másik karakterem hátterével.

Rengeteget nyomoztam a helyszínem felépítése, éghajlata, elhelyezkedése után (google maps, street view), és a témámmal kapcsolatosan. Vírusokat nyomoztam a wikipédián, igyekeztem mindent megtudni a navajo-król, és általánosságban őslakos indiánokról.

De számtalan esetben került egy órás kutatómunkámba egyetlen mondat megírása a történetemben.

Szorosan a második helyen a külalak és a fogalmazás áll.

Kiknek szól elsősorban a történet?

Fiatal felnőtteknek ajánlanám. Főként azoknak, akiknek az élete csupa, nehéz küzdelem, de még hisznek a jóban, keresik a mélységet az életben.

Üzenném számukra: a küzdelem az egyik legnemesebb dolog az életben.

Hogyan sikerült ilyen színes karaktereket alkotnod? Mennyit dolgoztál rajta, hogy ilyen változatosak legyenek?

Miután meg van egy-egy figura célja, az ahhoz kellő, fő jellemvonásokat határozom meg. Próbálom belőni a karakter csillagjegyét, ha nagyon elakadnék. Az asztrológiai jegyekről remek leírásokat lehet találni az interneten - mindenkinek ajánlom, ha kéne valaki, aki súg egy kicsit, ha nincs ötletünk.

Ha meg van az alap, és megtalálom benne azt, amit izgalmasnak találok, onnan a jellemrajza szinte már magát írja meg.

Mennyi időt szánsz a külalakra, fogalmazásra?

Rengeteget, mivel egy maximalista gép vagyok.

A történet alkotásomnak több fázisa van. Úgy írok, ahogyan rajzolok. Vázlatot készítek, felépítem az alakot plusz elemekkel, kiszínezem egyedi részletekkel, végül titkokat rejtek el benne.

Ki szeretném adatni. Nem kergetek illúziókat, biztosra megyek: így, ha az A terv nem jönne be - azaz nem fogadja be egyik kiadó sem -, életbe lép a B terv, ami a szerzői kiadás, saját zsebből.

Az álmom az, hogy a kinyomtatott könyvemet tartsam a kezemben, és osszam másoknak, így nincs mese, meg kell valósítanom. :)

Mik a hosszú távú terveid az írással? Kapcsolatban maradtok, vagy ez egy rövid szerelem?

Nem tudom, mit hoz a jövő számomra, de most gőzerővel haladok a kitűzött célom felé. Ha sikerül elérnem, számos ötletem van még, amit papírra vetnék, köztük egy saját világ, melyet tizenéve érlelek magamban. "Talán majd egyszer..." - mindig ezt mondom rá.

Az írás nekem egy izgalmasan viharos, örök szerelem, az egyik legnagyobb az életemben. A részemmé vált, és nem tervezek megválni tőle, nem akarok. :)

Olvasd el te is! 

https://www.wattpad.com/story/146995222-signum-i-%C3%A9bred%C3%A9s

Kövesd @Arikan0721 -et!


HWSZ INTERJÚKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin