" betul ni awak okay? "" betul! Jangan risaulah Jungkook. Awak hati² kat sana ya? "
" okaylah kalau macam tu. Awak jaga diri baik². Bye "
" eung~ "
Aku mengeluh perlahan dan letakkan phone aku di meja lampu lepas end kan call Jungkook. Kepala aku masih lagi berdenyut². Entah kenapa tiba² pulak macam ni. Setiap kali nama Jungkook disebut, mesti kepala aku berdenyut.
Aku pergi ke meja belajar berdekatan tingkap. Nak baca buku pun macam tak de mood je. Tumpuan aku sekarang ni terus focus kat locket Jungkook.
Locket tu sangat menganggu aku. Apa kene pun tak tau. Ntah² ada sumpahan kut kat locket tu? Hisyh kau ni Sakura! Kalau ya pun, logik lah sikit!
Haihhh...
Selang 2 minit, pintu aku diketuk dan dibuka oleh Jinhwan. Dia tersenyum dan masuk ke bilik aku.
" kenapa Jinhwan? "
" tak de apa. Awak dah okay ke dari sakit kepala semalam? "
Aku mengangguk dan hanya merenung kosong carpet di lantai.
" saya rasa macam pernah nampak locket tu.. tapi tak tau kat mana.."
tiba² aku bersuara. otak aku sekarang ni macam tengah flashback balik time dulu² tapi semuanya samar². Satu pun aku tak nampak apa.
aku cuba lagi. Kalini aku tutup mata dan cuba focus untuk perhatikan flashback tu semula. Tapi sia², kepala aku terus sakit balik. Rasa berdenyut dengan kuat.
Tangan aku mencengkam rambut aku kuat. Rasa sakit sangat sekarang ni kepala otak aku!
" Sakura? awak kenapa ni?! " Jinhwan cepat² memeluk aku dan terus mengusap kepala aku perlahan dengan harapan dapat mengurangkan kesakitan tu.
Tak lama lepas tu, keadaan kembali okay cuma rasa berdenyut masih ada.
Aku mengeluh. Ni mesti ingatan aku nak pulih balik. Selalunya macam tu lah dari experience aku tengok drama..
" thanks "
" no prob. tapi awak betul okay? nak pergi check? "
Aku hanya menggeleng perlahan dan tersenyum meyakinkan Jinhwan.
" saya rasa saya macam nak ingat something lah.. locket tu menganggu fikiran saya sangat... "
" mungkin kut.. saya pun tak tau "
aku hanya tersenyum hampa. nampaknya tak de sape boleh tolong aku pulihkan ingatan aku balik kecuali aku. So, aku kene try hard sikit.
Selagi aku tak tau apa kena dengan locket tu, selagi tu aku takkan give up!
+
Aku tersenyum lebar sambil memandang ke luar tingkap. Akhirnya! Akhirnya, aku jejak jugak di bumi tempat aku lahir.
Fuh, kau Jungkook! bukan main ayat hang na! Aku tersengih sendirian bila sedar yang aku tengah cakap dengan diri sendiri.
Sekarang jam menunjukkan pukul 2 pagi. Yessa, selamat sampai di Korea lepas naik flight dari Jepun. Uhuhuhu~
Tak sabarnya nak jumpa Bangtan semua! HAHSJAKSKKAKA
" Dik, dah sampai dah ni "
Aku hanya tersengih pandang pakcik taxi ni dan cepat² bayar duit tambang kat dia. Lepas ucap terima kasih, aku terus keluar dan menghirup udara pagi kat rumah aku.
YOU ARE READING
[ HIATUS ] 🌿 notice me | jungkook
Humoraku dah ada kat depan kau pun kau still tak perasan aku lagi? ouch :') im hurt °°° ||•261216•|| ©2016