del 4

24 0 1
                                    

- "Asså, jag tror att jag är kär i Anton, du vet han i 9d?" Ebba tittar på mig.                                                      Jag har drömt allt! Hur kan 15 sekunder gå så fort i mitt huvud? Hur kunde jag ens tro att Ebba skulle älska mig så, kyssa mig eller smaka på mina läppar? Fan! Helvete!

- "Ja han. Jo han har jag nog sett ett par gånger" svarar jag och biter mig i läppen för att inte gråta. Det smakar blod, inte mandel. Jag tittar ner. Ebba. Finaste Ebba, som gillar någon annan. Någon annan än mig. 

- "Han typ tittar på mig ibland och så en gång så stod vi bakom skolan och hånglade!" säger Ebba och rodnar. Jag föreställer mig Ebba hångla med Anton, en bredaxlad kille med blonda lockar och solbränd hy. Hans läppar mot hennes, hans händer på hennes midja, hennes armar runt hans hals.


(två dagar senare)

Jag går ner för trappan mot labbsalen när jag ser dem. Ebba och Anton. De går tätt intill varann och Anton har sen hand på Ebbas ena höft. Ebba ler stort och det ser ut som om Anton säger något. De är ungefär fem meter bort. Så nära men ändå så avlägsna. Hon är så avlägsen. Jag skyndar mig åt motsatt håll och trycker mina rödmålade naglar i handflatan. Jag ska inte gråta. 

- "Ta dig samman Laura!" kommenderar jag mig själv. "Nu går du till lektionen och lär dig något onödigt" Jag går mot min sal och sätter mig bakom bänken. Lektionen börjar men jag hör inget av vad läraren säger. Jag är uppslukad av mina tankar. Tankar på Ebba. Därför så spiller jag svavelsyra över mina anteckningar om PH-värde.

Perfect girlWhere stories live. Discover now