Hela min kropp dunkar av mina hjärtslag, dunk, dunk, dunk. Ebba. Jag spelar upp vad hon nyss sa i repris i mitt huvud.
- "Em.. jag har viljat berätta något för dig" efter att hon sa det hade hon tittat ner och rodnat häftigt. Sen tittade hon upp, tog ett djupt andetag och sa det.
- "Jag.. jag tror att.. att jag är kär i dig" när hon sa det så började kroppen dunka. Nu börjar att hon gråta. Och jag vet inte vad jag ska svara. Så jag lutar mig fram och kramar henne. Hårt. Då gråter hon häftigare.
- "Jag tror att jag är kär i dig med" viskar jag precis vid hennes öra och då börjar jag också gråta. Jag älskar henne. Jag älskar henne verkligen. Allt med henne. Hur hon alltid säger åt mig hur mycket hon uppskattar att kunna prata med mig. Hur hon ler. När hon plötsligt skrattar åt ett skämt hon inte dragit än. Men mest av allt, hur hon tittar på mig, när hon tittar på mig med de där djupa, isblå ögonen. De som jag aldrig vill titta bort från. När hon ser på mig så ser jag hennes känsla hon har då. I de ögonblicken så är hon öppen som en bok. Annars är hon duktig på att dölja sina känslor. Vi sitter tysta en stund och gråter, jag ligger med huvudet på Ebbas axel och hon stryker mig över håret. Det känns lugnande för oss båda två. När vi båda lugnat oss höjer jag huvudet från Ebbas axel. Jag torkar bort hennes sista tår från hennes kind. Sen tar jag hennes hand. Då sträcker hon upp sin hand mot mitt ansikte och smeker min kind. Sen letar sig hennes nerför min hals. Hon lägger handen på min nacke och drar mig mot sig. Vi lägger oss ner på hennes halvbreda säng och tittar på varann. Hennes ögon. Åh hennes ögon! Isblå ögon, djupa ögon. Sådana som gör ont att titta i länge, men jag vill aldrig titta bort. Aldrig vill jag titta bort från Ebba. Så plötsligt smeker hon min hals och hon flyttar sig närmre mig. Jag känner hur jag blir varm och jag ler. Då lägger jag mig precis bredvid henne, så att våra axlar nuddar varann. Då lutar hon sig mot mig och kysser mig! En fjäderlätt kyss. Hennes läppar är fylliga och varma. När våra läppar säras så tittar jag henne i ögonen igen. Hon ler och jag också. Då är det jag som lutar mig mot henne. Den här gången är kyssen inte lika lätt, jag trycker mina läppar mot hennes. När kyssen tar slut så tar hon sig hon upp på knä och tar av sig tröjan. Sedan sätter hon sig gränsle över min mage. Jag börjar också att ta av min t-shirt. När jag är klar så lägger jag armarna om Ebbas hals och drar henne försiktigt mot mig. Hon sätter händerna på mina axlar och trycker sina läppar mot mina. Hon ger mig små kyssar och liksom smakar på mina läppar. Hon smakar lite lätt av mandel. Åh, jag är så lycklig just nu! Jag och Ebba!
- "Jag älskar dig Laura!" utbrister Ebba när kyssen tar slut.
- "Jag älskar dig också! säger jag. Aldrig har jag känt mig lyckligare. Ebba. Ebba. Ebba och jag.
YOU ARE READING
Perfect girl
Novela JuvenilDenna berättelse handlar om Laura, en tjej på 15 som blir kär i en tjej. Den där perfekta tjejen liksom. Sorry för stavfel och liknande.