Na een half uur gaat de bel. Elena doet open. Jeremy en Damon zijn boven.
Bonnie gaat naar binnen. Elena maakt de deur weer dicht. Wat wil je drinken vraagt Elena.
Heb je ook cola vraagt Bonnie. Ja, wil je dat vraagt Elena. Ja, graag zegt Bonnie. Elena zegt: "is goed. Ik pak wijn. Als je dat goed vind". Bonnie zegt: "mooi, dat dat goed is. Tuurlijk".
Elena zegt: "ik ga de drankjes even pakken. Loop je mee of ga je vast op de bank zitten".
Bonnie zegt: "is goed. Ik loop wel even mee".
Is goed zegt Elena. Elena schenkt de drankjes in. Bonnie loopt mee naar de keuken. Ze lopen samen naar de woonkamer. Elena zet de drankjes op tafel.
Bonnie en Elena gaan op de bank zitten.
Even later als ze op de bank zitten. Waar is Jeremy vraagt Bonnie.
Elena zegt: "die is met Damon boven. Ik wil je even uitleggen wat de bedoeling is. Als je hem nu zoent. Bijt hij jou".
Bonnie zegt: "oke. Is goed. Dat wilde ik eigenlijk wel doen. Dat wil ik niet".
Elena zegt: "fijn, dat je dat goed vind. Liever nog niet vandaag. Ik weet ook zeker dat hij daar spijt van krijgt. Hij wil het eigenlijk wel. Dat is normaal. Ergens wil ik dat ook".
Bonnie zegt: "ik snap dat je dat fijn vind. Dan doe ik dat niet. Dat denk ik ook. Oke. Dat weet ik. Vampiers drinken van mensen en heksen".
Elena zegt: "fijn, dat je dat vandaag niet gaat doen. Fijn, dat jij dat ook denkt. Dat doen we eigenlijk. Alleen hebben Damon, Stefan, Caroline, Taylor en ik besloten dat hier niet te doen. Zodat we hier kunnen blijven wonen. We verwachten van Mat er Jeremy hetzelfde".
Bonnie zegt: "ik snap dat je dat allebei fijn vind. Dat weet ik. Klopt. Het is hier ook super fijn wonen. Lukt dat".
Elena zegt: "fijn, dat je dat weet. Het is hier inderdaad fijn wonen. Als ze naar ons luisteren wel".
Bonnie zegt: "ik snap dat je het fijn vind dat ik dat weet. Doen ze dat".
Elena zegt: "ja, ze luisteren prima. Ze zijn allebei heel duidelijk. Ze willen tussen de mensen leven zonder ze pijn te doen. En Jeremy wil jou. Dus extra goede motivatie om jou niks te doen".
Bonnie zegt: "fijn, dat ze luisteren. Fijn, dat ze duidelijk zijn. Oke. Ik wil hem ook. Klopt, hoe ga je mij tegen hem beschermen".
Elena zegt: "ik snap dat je dat allebei fijn vind. Fijn, dat je hem ook wil. Ik blijf vlak bij je in de buurt. Damon blijft bij hem in de buurt. Dan moet hij eerst langs ons allebei om bij jou te komen. Ik weet hoe je een vampier tijdelijk moet uitschakelen. Dan kan ik gewoon met jou weg. Damon blijft dan bij hem. Ik laat jou echt niks overkomen. Je bent mijn beste vriendin".
Bonnie zegt: "ik snap dat je dat fijn vind. Fijn, dat je in mij buurt blijft. Oke. Dat is waar. Fijn, dat jij dat ook weet. Oke, ik vertrouw je. Fijn, dat mij niks laat overkomen. Jij ook die van mij".
Elena zegt: "ik snap dat je het fijn vind dat ik in je buurt blijf. Hij komt echt niet langs Damon en mij. Ik snap dat je het fijn vind dat ik ook weet hoe dat moet. Fijn, dat je mij vertrouwd. Ik snap dat je het fijn vind dat jou niks over komt".
Bonnie zegt: "fijn, dat hij niet langs jullie komt. Ik snap dat je het fijn vind dat ik je vertrouw".
Elena zegt: "ik snap dat je het fijn vind dat hij niet langs ons allebei komt. Ben je er klaar voor. Dan roep ik Jeremy en Damon. Je blijft op de bank zitten. Ik ga zo naast jou zitten".
Bonnie zegt: "ja, ik ben er klaar voor. Is goed. Tuurlijk. Is goed".
Prima zegt Elena. Elena loopt naar de trap en roept naar boven. Ze gaat snel naast Bonnie op de bank zitten.
Jeremy en Damon komen naar beneden.
JE LEEST
The Vampire Diaries (voltooid)
VampirosEen verhaal over de vampire Diaries. Wat nu als Bonnie besloten heeft dat de huidige originele vampieren te veel doden hebben veroorzaakt. En dan nieuwe originele vampieren kiest. Namelijk: Elena, Damon, Stefan, Jeremy, Caroline, Matt als originel...