عشق سادي
الجزء الحادي عشر
ملحوظه جميع كتاباتي تخضع للملكيه الفكريه ومسجله باسمي الشخصي برقم ٨٦٨٧ منعا للسرقه واننساب المجهود لاحد غيري
واي تشابه بين احداث قصتي والشخصيات الموجوده لا تمت الي الواقع باي شيء وهذا مجرد تنويه ليس الاسابحر في قاربي وافرد شراعي في بحر الظلمات لاصل الي مبتغاي
فلا احد يتصور يوما ان يكون شيطان يمشي علي الارض
فالكل يعتقدون انهم ملائكه يطيرون فوق السحاب
تلك هم وتلك مخيلاتهم وهذا انا وهذا تفكيري
فلا تكونو ملائكه غير صادقين وكونو شياطين ولكن عندكم ضمير
تبا لكم ولمثاليتكم الذائفه
وتبا لقلوبا انهكه التعب
رفقا بمن احببتم وكونو بخير من اجل انفسكم....نحن من يتصيد اخطاء الاخرين ونحن من نخطأ دائما لسنا ملائكه ولكننا نعيش علي امل اننا اقل المخطئين خطأ ونعترف بذلك فلما المثاليه ولما نعتبر كاملين مع العلم بان الكمال لله ولن نحظي بالمثاليه لاننا نختلف عن الملائكه ولا نقتنع بالشياطين .نحن مهمشين .... المستضعفون في الارض . ولسناواصحاب نفوذ ... ندعي القوه .. وضعفنا يقتلنا .. كلنا فاسدون ولكن لا نعترف بذلك
تعلمت ان اقول ما بداخلي دون خوف او خجل ولكني اخاف ان اجرح احد بدون قصد احب دائما ان اكون شفافا للجميع احب ان اعيش حياتي كما احب دون العوده للخلف او اعاده النظر فيما سبق ..
سامحو من مخيلتي كل شيئا يذكرني بما مضي وساعيش من اجل من احب فقط حتي وان كنا مخطئين فلا داعي لذلك فلم اتعود علي اصطياد اخطاء غيري وانا مليء بالمساوء ..
قبل ان اراقب غيري واتصيد اخطائه اراقب نفسي قبله وابدء بها
عشق سادي
ذهبت صديقه حسام الي منزل ليلي وقابلتها واتصلت علي حسام كما وعدته وحدثها حسام وطلب منها ان يحدث ليلي وكان رائد يترقب وينتظر ما يحدث ويناظر اكثر ان تاتي لها الفرصه ليحدث عشقه الابدي وحبيبته ورفيقه دربه ومملوكته...
اعطا حسام التليفون الي رائد واعطت صديقته الهاتف الي ليلي وبدء حديثهم
الووو ايوه ياحسام
انا مش حسام انا رائد ياليلي
رائد
ايوه رائد
وحشتني
وحشتك ازاي
وحشتني زي الناس
لو وحشتك كنتي علي الاقل طمنتيني عنك
غصب عني بجد انت متعرفش ظروفي ايه
هتكون ايه ظروفك يعني ايه الي يمنعك انك تطمنيني عليكي ولو برساله بمسج باي حاجه تطمنيني بدل منتي سيباني كده هتجن ومعرفش عنك اي حاجه سيباني زي المجنون...
حقك عليا بس والله غصب عني كان في ظروف اقوي مني وخارجه عن ارادتي ..
طيب احكيلي قوليلي في ايه
مش حابه اشيلك فوق طاقتك ..
انتي مجنونه لو مكنتش انا الي اقف جنبك وتحكيله هتحكي لمين ..
هقلك ايه بس واعيدلك ايه...
قولي كل حاجه وانا سامعك ..
حاضر
يالا طيب قولي
انا كنت متزوجه وانفصلت عن جوزي بسبب ميولي لانه مكنش عنده نفس الميول وبدل ما اعمل حاجه غلط وانا عارفه اني مش هقدر اسيب ميولي طلبت الانفصال منه رفض في البدايه وحصلت مشاكل مع اهلي بس في النهايه لما ملاقاش فايده واني مش طيقاه ولا قابله منه لافرح ولا حزن وافق علي الطلاق وبالفعل اطلقت وفضلت قعده في شقتي وعايشه حياتي وكان عندي ولد وبنت قعدت اربيهم وعايشه وفي نفس الوقت نميت ميولي بمشاركتي في العالم ده لعلي وعسي اقابل والاقي الشخص الي يكملني واكون سعيده معاه ...
كلام جميل جدااا وبعدين...
قعدت ٤ سنين بتابع وبشارك بدون اي ارتباط وكان ليا اصحاب كتير جداا واغلبهم كان بيدخل يكلمني ويتصاحب عليا وبعد كده بيقلب الصداقه لعلاقه وكنت برفض الموضوع ده جداا ...
تمام كملي...
لحد ما قابلت شخص كان صديق ليا وقريب مني جداا حبني او فهمني انه بيحبني وكنت معجبه بيه لانه علطول معايه ومهتم بيا جداا وفي اي وقت بحتاجه بلاقيه وبعدين سنتين من الصداقه طلب مني الارتباط في البدايه مكنتش موافقه بس بعد الحاح منه وكلام كتير وضغوط قبلت اني ارتبط بيه وارتباطنا ده مكملش اسبوع ..
ليه مكملش اسبوع .....
لانه مكنش سادي كان شخص عادي ودخل هنا لاهدافه المعينه ومن بعدها قررت اني مرتبطش باي حد غير لما اكون مقتنعه مليون في المايه من ميوله وحبي انا ليه وقد كان ....لحد ما ظهرت انت في حياتي واتعلقت بيك وارتبطنا ...
وليه انا بالذات ..
لانك راجل بجد محترم وواثق من نفسك وعارف انت عاوز ايه وعندك شخصيه وكريزما وبصراحه حبيتك وارتبط بيك وكنت رافضه موضوع سيشن النت لاني مش هصبر كل ده وفي النهايه اعمل سيشن كام رفضت الموضوع ده ...
بس احنا عملنا سيشن نت .....
منا جيالك في الكلام اصبر بس...
بعتذر علي المقاطعه كملي....
انا كنت رفضه الفكره لاني ما اصومش ٤ سنين وفي للنهايه افطر علي سيشن نت بس انت اقنعتني وجربته معاك وكان ليه متعه جميله جدااا عمري ما استمتعت بيها اطلاقا ولا عمرها حصلت لدرجه ان النشوه عندي كانت اوفر خالص وحبيتك وحمدت ربنا اني لقيتك وان ربنا عوض صبري خير وكنت سعيده جداا بوجودك في حياتي ...
وليه بعدتي عني طالما انك لقيتي الي بدوري عليه ليه تخليتي عني وبعدتي وانا معرفش عنك اي حاجه خالص معرفش انتي كويسه ولا لا ليه ...
غصب عني البعد ده ...
ازاي غصب عنك يعني مش فاهم ....
يعني علي عيني ان ده حصل انا كنت بموت كل دقيقه ٦٠ مره عشان بعيده عنك ..
وايه جبرك علي كده ...
ولادي يارائد
ازاي ده...
من حوالي اسبوعين بابا اتصل عليا وقلي انوا عاوزني اروح البيت عنده اخدت ولادي وروحت اتغدينا وقعدت شويه معاه ولقيته بيقلي انا عاوز اتكلم معاكي في موضوع قلتله اتفضل ... قالي دلوقتي يابنتي انتي بقالك ٤ سنين مطلقه وقاعده لوحدك جالك اكتر من عريس وانتي بترفضي غشان ولادك وكنا بنقول ماشي بس دلوقتي بقا مش هينفع ترفضي العرض ده ... عرض ايه يابابا ... جوزك عاوز يرجعلك تاني عاوز يعيش مع ولاده وده حقه ... حقه يابابا ... ايوه حقه الراجل كتر خيره سيبلك الشقه وبيصرف عليكي وعلي ولاده ... عشان ملزومين منه ... كويس والراجل جالي وعاوز يرجع ليكي ولولاده .... ومافيش قدامك اي حل تاني ... لا في يابابا اني ارفض ومرجعش ليه.. لو رفضتي يبقي تسيبي الشقه وتسبيلوا ولاده وتيجي تقعدي هنا في بيت ابوكي .... انت بتقول ايه يابابا ... بقلك الي هيحصل في حاله الرفض...
وانتي كان رد فعلك ايه ياليلي...
معرفتش ارد ولا اقول اي حاجه كل الي كنت بحلم بيه ضاع في لحظه ....
بس اكيد عندك حل لده ....
انا معنديش حل يارائد ..عارف متخيلتش نفسي اني اتحط في الموقف ده طول حياتي .. متخيلتش اني اقارن بين ولادي وميولي ... تقدر تقلي اعمل ايه...
هقلك راي بكل صراحه بس توعديني انك متكسريش كلامي وتعملي الي اقلك عليه..
لو كان مناسب وفعلا حل عاجبني هنفذه..
اوعديني...
موعدكش بحاجه يمكن ما اقدرش انفذها...
طيب ماشي... بصي ياليلي انتي اتحطيتي في مشكله كبيره ومقارنه بين ولادك وميولك وده في حد ذاته حاجه غريبه ومحيره ميولك دي سعادتك وحياتك وولادك اغلي حاجه في حياتي وصعب تضحي باي حاجه منهم بس ارجع واقلك انتي مش هتقدري تعيشي في بيت ابوكي لانك عملتي لنفسك مملكه اتاقلمتي علي ده ..وكمان مستحيل في يوم تتخلي عن حته منك عشان خاطر ميول او نزوه يبقا الحل الوحيد انك تقبلي بعرض ابوكي وترجعي لجوزك وتبقي كسبتي بيتك ونفسك وولادك....
طيب وميولي يارائد ....
ميولك دي سبيها علي جنب لحد ما يجي وقتها او شوفي ايه الي هيحصل...
لدرجه دي اتخليت عني ...
انتي بتقولي ايه ...
بقول انك ما صدقت تخلص مني ...
اخلص منك ..انتي مجنونه بجد انا بدور علي مصلحتك ...
وانا مصلحتي معاك ....
وولادك هتتخلي عنهم ...
طبعا لا....
يبقا مافيش غير الحل الي قلته ليكي.. انا ممكن اقلك لا ارمي ولادك وانا ارجع اتجوزك واعيش معاكي ولو حاي من غير جواز وابقي حرمتك من بيتك ومن ولادك ومن اهلك كمان ... واعشمك واعلقك بحبال دايبه..
انت كلامك صح وحلك هو الصح بس انا مش متقبله الوضع ده مش متقابلاه ارجوك افهمني...
انتي فاكره ان الحل ده مخليني مبسوط او فرحان بالعكس انا اتمني انك متقبليش بس ضميري ميسمحش اني اكون اناني واحرمك من ولادك افهميني بقا ...
انا فاهماك وعارفه انت عاوز توصلي ايه ...
اتمني ذلك وانك تكوني فهماني صح..
اكيد ...
طيب عندي سؤال
اتقضل
ايه منعك انك تكلميني.
انا لما بابا قلي كده اتعصبت وزعقت وحصلت مشاكل في البيت بابا فصل النت واخدت مني الموبايل كنوع من انواع العقاب والضغط عشان كده مكنتش عارفه اكلمك او اوصلك ...
تمام تمام
علي فكره انا بحبك جدااا يارائد ومشفتش ولا هشوف ولا هيملي عيني راجل زيك مهما حصل ومهما كان ...
وانا كمان بحبك اوي .... وعشان بحبك ضحيت بحبي عشان سعادتك ...
وانا سعادتي معاك ...
من غير ولادك مافيش سعاده...
عارفه..
يبقا فايدتها ايه...
طيب انا هوافق لان مافيش قدامي حل غير ده هوافق وانا مجبره بس .....
بس ايه من غير بس..
لا عندي شرط....
شرط ايه تاني....
مكنش في اول عشان يكون تاني...
طيب قولي شرطك....
لا هما اتنين ....
قولي وانا سامع .......
الشرط الاول .......................
التضحيه اسمي مراحل اثبات الحب انك تضحي عشان حبك وضحي من اجل من تحب هبه منحك اياها الله ومن يملك زمام الامور يتحكم في القلب وفي العقل معا..
اتمني تعجبك
وبعتذر علي التاخير
وانتظروا الجزء القادم
عشق سادي
بقلم ماستر راقي
ا