"Bobby!" gil ik. "Blijf van haar af!" Ik ren naar Bobby en schop hem in zijn stuitje. "Tering!" schreeuwt Bobby en hij wil mij slaan. Dat moet je niet proberen bij mij, gelukkig heb ik 5 jaar op Judo gezeten. Ik pak zijn hand beet, maak een vage draai en Bobby valt op de grond. "Ziezo." zeg ik als ik met een voet op hem ga staan. Er klinkt een kreun uit Bobby's mond. "Verslagen door een meisje! Hahaha!" lacht Marty. Drew doet mee, en ze zingen samen: "Verslagen door een meisje, verslagen door een meisje..." "Bel de politie!" zegt ik snel. "En de ambulance!" zeg ik erbij als ik naar Emily kijk. Ik houd mijn hand op haar hoofd. "Gaat het?" vraag ik, maar ze geeft geen antwoord. Ik voel aan haar hals. Ze leeft nog wel hoor, gelukkig. Marty pakt zijn mobiel en belt snel 112.
Na een paar minuutjes komen er loeiende sirene's aan van politiewagens en ambulances. Ze nemen Emily mee. "Mogen we mee?" vraag ik. "Het is onze vriendin!" "Nee, nee, geef je telefoonnummer maar en we houden je op de hoogte." zegt een dikke vrouw. Ik geef mijn mobiele nummer en ga bij de anderen staan. "Die Bobby toch..." zegt Drew als hij ziet dat Bobby mee wordt genomen door de agenten. Drew hikt een keer. "En nu?" vraagt Marty. "Naar the Dancing Queen!" roept Drew. "Drew..." zeg ik en ik tik op mijn hoofd. "Emily ligt zo in het ziekenhuis en jij wilt gaan feesten?" Ik geef hem een por in zijn rug. "We kunnen wel gaan, ik heb met Sven afgesproken. Hij wil drugs van ons kopen." zegt Marty. "Ssst! Zo horen de agenten dat we drugs hebben!" fluister ik. Marty is gelijk stil. Als de politiewagens en ambulances weg zijn rennen we naar the Dancing Queen.
Bij de ingang staan een heleboel bewakers in zilvere pakken. "Hahaha..." Drew lacht ze uit, terwijl hij naar de pakken wijst.. Dat had hij beter niet kunnen doen, want één van de bewakers geeft hem een duw. "Hé!" roept hij. "Wanneer is Drew nou weer nuchter? Hij is heel irritant zo." zeg ik en ik laat een toegangskaartje zien bij de kassa die ik online heb gekocht. "We zijn met z'n drieën. De vierde kon helaas niet meer mee." zeg ik. "Loop maar door naar die gang!" schreeuwt de vrouw achter de kassa, om boven de harde muziek uit te komen. Ik steek mijn duim omhoog en wenk dat de anderen me moeten volgen. Alle muren in de gang zijn paars en er staan geschilderde muzieknoten, platen, CD's, koptelefoons en discoballen op. Als we een grote deur tegenkomen geeft een man ons een stempel en we mogen naar binnen. Dit is wel écht de grootste dansclub die ik ooit heb gezien! Flikkerende kleuren verlichten de grote zaal. Een mensen massa zingt mee op het nummer dat door de grote spiekers aan de wanden dreunt. Eén wand is van glas. Je kan er doorheen kijken. Ik zie een heel groot zwembad, helemaal vol met mensen. "Ik wist niet dat het op de eerste dag al zo druk was!" zeg ik tegen Marty. "Nee, ik ook niet, maar nu moet ik Sven vinden in deze drukte." Marty pakt zijn mobiel en belt Sven. Als hij ophangt zegt hij: "Hij is bij de toiletten." We lopen met z'n alle naar de gang waar je de toiletten kan vinden. We zien Sven al zitten op een grote felrode lounge bank die aan de muur hangt. "Hé maat." Marty en Drew geven hem een high-five. Ik plof me neer op de lounge bank. "En heb je de pilletjes?" vraagt Sven als hij een bankbiljet voorhoud van 500 euro. "Tuurlijk, wat dacht je dan?" Marty geeft een zak met blauwe pilletjes. Hij pakt het bankbiljet en loopt naar mij toe. "Yes! Ik heb deze pillen gekocht voor 100 euro van een beginnertje, haha! 400 euro winst." Marty geeft me een knipoog. "Oké, en nu feesten?" vraagt Drew, die volgens mij niet meer dronken is. "En Emily dan?" vraag ik. "Dat komt nog wel." antwoordt Drew.
We zitten op barkrukken aan een bar die licht geeft. We hebben een coctail besteld met extra alcohol, Drew's idee. Ik schrik me dood als Marty opeens van zijn kruk valt en niet meer opstaat. "Marty!" gil ik en ik spring van mijn kruk af en kijk wat er aan de hand is. "Hij beweegt niet meer." zegt Drew die hem bestudeerd. Ik voel me ook een beetje duizelig...
En dan is alles zwart.
JE LEEST
Sex. Drugs. Rock'n Roll !
Novela JuvenilDe 19-jarige Amé is net afgestudeerd en woont niet meer bij haar ouders. Ze deelt nu een eigen huisje met een groep vrienden. De tijd is gekomen dat ze zelf bepaalt wat ze wel en niet doet. Ze kiest het verkeerde pad en beland in het leventje van: S...