27. Denise

362 5 0
                                    

När jag får Melissas sms känns det som att hjärtat blir något tyngre, även fast det var jag som kind of fuckade upp hela våran relation genom att säga att jag bara ville vara vän med honom. Vilket jag insett nu senare, att de va en lögn, jag vill visst ha Noel nära, inte som vän, som någonting större. Men oron av att få mitt hjärta krossat finns alltid där. Det är också därför jag är ganska bra på att fucka upp situationer.. Förra året var rätt jobbigt för mig, jag fick mitt hjärta krossat på så många sätt både från killen jag trodde skulle vara mitt livskärlek men också fick jag mitt hjärta krossat eftersom att min farmor, min livsglöd blev ett med alla de andra gravarna på kyrkogården. Jag var så hjärtekrossad på alla sätt och vis, nu vågar jag inte komma någon nära. Samtidigt vill jag komma Noel nära.
Men nu verkar de vara för sent att ångra sig, Noel har redan accepterat friendzonen och gått vidare.

"Va tänker du på?" Frågar Perry som måste iakttagit min besvikelse i blicken och även den tystnad som spridit sig efter att min telefon plingat till.

"Inget speciellt" Blir mitt svar innan jag fejkar ett leende och han ser frågande på mig men ställer inga frågor. Han har känt mig så pass länge nu att han vet att det inte är någon mening att ställa några frågor. Vi återgår bara till att kolla på serien som är i full gång på den stora tv skärmen, som om allt skulle vara som vanligt, som om ingenting hade hänt. Det är precis så det ska vara men just nu så kändes inte allt som vanligt. Det var någonting som gjorde att jag inte kunde fokusera på undertexterna som rullade på längst ner, någonting som tog upp allt mitt fokus. Det är väll klart jag undrar vad han gör nu,

Instagram *Noel Flike*Where stories live. Discover now