32. Noel

337 5 0
                                    

Efter ett par lätta knackningar på luddes dörr öppnar jag dörren och kliver in. En doft av köttfärssås når min näsa och jag drar av mig skorna och jackan innan jag beger mig mot köket. De ända jag hör är ett fräsande ljud från stekpannan och lite nynnande från Ludwig.

"Hej" säger jag och han avslutar nynnandet och ser mot mig.

"Shoo" svarar han medans jag sätter mig ner vid en av köksstolarna.

"Vem är tjejen på din ig?" Säger han snabbt men säkert och stänger av spisen. Jag suckar men svarar.

"Hon är ingen, jag har tagit bort bilden. Dessutom va de inte ens jag som la upp den. Jag va full okej?"

"Aa fast det är ganska kört med Denise nu, de fattar du väll själv?" Säger han och börjar duka upp maten på bordet.

"Jo jag vet, allt va för ett förjävligt misstag. Men Denise har ju friendzonat mig ändå" säger jag och häller upp mat i min tallrik för att sedan börja peta i den.

"Aha? Jag som trodde hennes senaste ig handlade  om dig" säger han och jag ser upp mot honom med förvirring i blicken.

"Vad har hon lagt upp??" Frågar jag och han tar upp sin mobil för att några sekunder efter vända skärmen mot mig. "Tar tillbaks allt jag sa till dig nu när jag märkte hur ont de gjorde" står det i captionen. Jag kollar mot Ludwig igen och han rycker på axlarna.

"Men jag har ingen aning" säger han och börjar hugga in i maten. "Skriv ett sms eller något" säger han och jag blir stilla sittandes. Omedveten om vad som borde vara rätt att göra,

Borde jag skicka ett sms

Borde jag träffa henne och förklara

Borde jag glömma henne?

Instagram *Noel Flike*Where stories live. Discover now