2.Bölüm 💫

186 107 17
                                    

Tesettür tarz değil farzdır.
___________________________

Allah' ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun mu'min kardeşlerim. Bu bölümde tesettürden bahsedicezğiz. Tesettür, müslümanların en güzel hazinesidir. Ama bakıyoruz ki toplumda tesettür çok fazla dikkate alınmıyor. Peki bu nasıl oluyor diye sorarsanız size bunu şu şekilde izah edelim.
Tesettür bir hazinedir dedim. Öyleki şöyle düşünelim. Sandıklar dolusu hazinemiz var. Biz bu hazineyi herkesten saklarız. Çünkü bu bizim için önemlidir. Sandıklar dolusu bir hazine kim için önemli olmaz ki. Peki biz neden sandıklar dolusu hazineden daha değerli olan tesettürümüzü bu kadar önemsemiyoruz . Yani ben şunu anlatmaya çalışıyorum, tesettür başımızda bir yemeni var tamam değildir. Tesettür, Allahu Teala'nın bize emrettiği şekilde kapanmaktır. Bu sizin illa çarşafa gireceksiniz demekle değil yanlış anlamayın sevgili dostlar.  Ama tesettür, kısacık tuniklerin altına tayt gitmekte değil. O zaman tesettür ne? Tesettür arkadaşlar vücut hatlarını belli etmeyecek kıyafetlerdir. Mesela bir tuniğin altına etek giyersin yok ben etek giymem onada tamam. O zaman yolundaha başındaysak dar pantolon yerine bol paça giyerek tesettüre ilk adımı atmış oluruz. O zaman birlikte şuna karar verelim. Madem bir yola çıktık ve bu yoldan gitmeye söz verdik o zaman sizinle bir tesettür planı yapalım .

            Tesettür Planımız
📌 Hiç bu yola adım atmadıysak , en azından şimdilik bir başörtü ye ihtiyacımız olacak. Bu şekilde ilk adımımızı attık.
📌 Evet güzel gidiyoruz. Bu maddede açıkken giydiğimiz dar pantolonları yerine biraz daha bol, etek türü pantolonları tercihimiz olabilir.
📌 Sıra üçüncü maddede, bu maddedeyse artık etek giymeye alışabiliriz . Hatta boydan elbiseler daha güzel bir seçim olabilir sizin için.
📌 Bu son maddemizdeyse tesettürü biraz sağ ileri boyuta alabiliriz bu tabi size kalmış bir seçenek. Artık ferace giymeye başlaya bilirsiniz. Ama ben ferace gitmek istemiyorum derseniz o size kalmış birşey.  Eğerbu maddeyi uygularsanız Allah sizi en güzel şekilde mukafatlandıracak Inşallah ☺

_____________

Evet arkadaşlar belki bu maddelerin birkaçını önceden uygulamış olabilirsiniz sizde kaldığınız maddelerden devam edin. Eğer sin maddeye kadar uygulamışsanız sizi tebrik ederim. Inşallah bunun mükafatını alırız. Size bununla ilgili  küçük bir anımı paylaşmak isterim.

"Bir kış günü okulda dersteyiz. Konu nasıl geldiyse kışın giyeceğimiz kıyafetlere kadar geldi. Bir arkadaşım "Kışın kısakollu giydiğinden" bahsetti sınıfta hiç çıt yok. Şaşırtıcı kimse bir şey demedi.  Daha sonra arkadaşım sözlerine devam etti "yazında uzun kollu giyerim" dedi. Bu lafın ardındansa arka taraflarda oturan bir arkadaşım kafa daldı.
"Yazın uzun kollu mu giyilir.  Ben sıfır koluyla bile terliyorum. Bence bu pek inandırıcı değil " dedi. Bu lafını arkadaşımızı eziklemek için yaptığını anlamıştık. Bende bu lafısöyleyen arkadaşıma dönüp ,
" Bende yaz olmasına rağmen siyah ferace giyiyorum. Ben de mi inandırıcı olmadım" dedim. Fakat bu lafıma hiç itiraz gelmedi. Hatta bazı arkadaşlarım bana destek bile çıktı.

____________

Işte arkadaşlar bu sekilde kısıtlamalar arkadaşlarınız tarafından mutlaka yapılacaktır. Yok işte feraceyle çarşıda mı gezilir. Bence tuniğin biraz daha kısa olmalıydı. Falan ....
Bunlar kafaya takılacak şeyler değil arkadaşlar. Biraz kendimize gelelim. Inşallah dediklerim hakkında küçük bir bilgi edinmişsinizdir. Çünkü benim için önemli olan nokta burası. Diğer bölümde görüşmek üzere Allah'a emanet olun "SEVGİLİ DOSTLAR"



Bir bölümün daha sonuna geldik gene en yakın zamanda yeni bölümü atıcam arkadaşlar💖


Kitaba oy vermeyi ve yorum yapmayı unutmayın! !!!!




👊Arkadaşlar bugünde içimden geçenleri yazdım. Aslında bu kitap biraz daha tavsiye için

HUZURA GİDEN İLK ADIM 👣Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin