Öğrencileri karşılayan prefosör merdivenin ikinci basamağına gelerek katlı bir parşömeni açarak " Lütfen, ismini okuduğum kişi öne çıksın ve tabureye otursun bende kafasına Seçmen Şapka'yı yerleştiriyim ardından binalarınızı öğrenin. " dedi. Prefosör cümlesini bitirdiği anda Zeçmen Şapka söze başladı.
" Bu şapka, dersiniz, çirkin mi çirkin!
Ama öyle hemen karar vermeyin.
Toz olurum varsa benden güzeli,
Eşsizim kendimi bildim bileli.
Ne kasket dinlerin ne de silindir,
Şampiyonluk kaçmaz, hep bana gelir.
Hogwarts okulunda Seçmen Şapka’yım,
Her gün, her ay, her yıl başka başkayım.
Karşımda şöyle bir ürperin biraz
Dünyada hiçbir şey gözümden kaçmaz.
Eğer geçirirsen beni başına
Gideceğin yeri söylerim sana.
Seni Gryffindor’a yollarım belki,
Zamanla olursun aslanın teki,
Yiğittir orada kalan çocuklar,
Hepsinin yüreği, nah, mangal kadar.
Belki de düşersin Hufflepuff’a
Haksızlığı hemen kaldırıp rafa
Adalet uğruna savaş verirsin
Her yere mutluluk götürmek için.
Ravenclaw kısmetin belki,
Oradakilerin hiç çıkmaz sesi,
Mantıktır onlarca önemli olan,
Öyle kurtulurlar tüm sorunlardan.
Düşersin belki de Slytherin’e sen,
Bir başkadır sanki oraya giden,
Amaçları için neler yapmazlar
Açıklasam bitmez sabaha kadar.
Giy kafana beni! Çekinme sakın!
Birinci koşul bu: Korkmayacaksın!
Hiç kimseye gelmez kötülük benden,
Şapkalar içinde en uysalım ben. " diye şarkı söyledi. Ardından prefosör parşömendeki isimleri okumaya başladı. " Scorpion Malfoy " . Scorpion kalabalığı. arasından sıyrılarak merdivenlere doğru yürüdü ve tabureye oturdu, profesör Seçmen Şapka'yı Scorpion'unkafasına yerleştirdi ve Seçmen Şapka hemen "Slytherine " diye bağırdı. Slytherine masasında büyük bir alkış koptu. Albus'un heyecanı daha çok artmıştı. Albus sıradakinin kim olabileceğini düşünürken prefosör " Lorcan Scamander " diye seslendi. Lorcan yavaş yavaş gidip tabureye oturdu prefosör Lorcan'ın kafasına şapkayı geçirdi. Şapkadan kısa bir süre ses çıkmadı sonra aniden " Gryffindor " diyebağırdı. Gruffindor masasındanda büyük bir alkış koptu. Ardından prefosör " Linda Finnigan " dite seslendi. Linda heycanlı bir şekilde tabureye oturdu, prefosör şapkayı Linda'nın kafasına yerleştirdi. Şapka sakin bir şekilde " Hufflepuff "dedi. Hufflepuff masasından sakin ama sevinçli bir alkış geldi. Profesör " Alice Augusta Longbottom " diye seslendi. Alice cesur bir görünüme sahip olmaya çalışarak yürüyüp tabureye oturdu. Seçmen Şapka " Görebiliyorum Miss Lonbottom, babanız gibi cesur olduğunuzu göstermek için en iyi zamanı bekliyorsunuz ve biliyorum ki sizinle ilgili düşündüğü şeyi değiştirmek sizin inizde. Ama ben şu amki halinizle sizi bir binaya yerleştireceğim o yüzden Gryffindor. "
Artık nerdeyese öğrencerin üçte ikisi binalarını biliyordu ama Albus'un hala binası belli değildi. En son üç öğrenci kala prefosör " Albus Severus Potter " diye seslendi. Albusun o a da lçi içine sığmıyodu. Hızkı adımlarla taburenin yanına gitti ve oturdu. Prefosör şapkayı Albus'un kafasına yerleştirdi. Seçmen Şapka " Hımmmm, işte zor bir Potter daha. " dedi. " Demek Slytherine'e gitmek istemiyosun, ha. Emin misin? Peki o zaman Gryffindor. " diye bağırdı. Bina Seçimleri bitmişti artık bütün yeni öğrencilerin binarı vardı. Hogwarts Müdürü Prefosör McGonaggle ayağa kalktı ve sessizlik dedi bir anda bütün öğrenciler susup Prefosör McGonaggle'ı dinlemeye başladılar. Prefosör McGonaggle sert bir tavırla " Bina görevlisi Bay Filch sizi bazı konular hakkında uyarmamı istedi. " dedi ve ekledi " Kesinlikle hiçbir öğrenci Karanlık ormana giremez, eğer girerse bunun bedelini çok ağır şekilde öder. En üst kattaki sol koridor bütün öğrenciler için kapalıdır. Ve ayrıca okul içinde bir öğrencinin öğretmen denetiminde olmadan iksir ve büyü yapması yasaktır. Bu kadar ciddi konuşma yeter. Şölen başlasın. " dediği anda boş tabaklar tıka basa doldu. Bütün öğrenciler yemeklerini yedikten sonra sınıf başkanlarının peşinden gidip ortak solana vardılar. Portre deliği Albus'un çok dikkatini çekmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Albus Severus Hogwarts'ta
FantasyAlbus Severus'un Hogwarts Cadıcılık ve Büyücülük Okulu'na gitmesine bir gün kalmıştı . Albus çok heyecanlıydı ama çok da korkuyordu çünkü abisi olan James Sirius onun gözünü biraz korkutup Seçmen Şapka'nın onu kesinlikle Slytherine'e seçeceğini söyl...