3. Fejezet: Mi magyar ország helyzete és érdek védelme?

238 15 0
                                    


A magyar LGBTQ közösségen belül még elég sok a diszkrimináció a transz emberek csoportja ellen. Magas a transzneműséget, a nemi identitás kérdését, mint " Betegséget" amelyet meg kell gyógyítani megélők tábora. Az LGB közösségekhez képest jóval lassabb az előre lépés a női és férfi egyenjogúságszempontjából, a téma rendkívül tabunak számít a közbeszédbe és a magán életbe egyaránt. A magyar állam részéről a "szabályozás" csak egy bürokratikus gyakorlat szintjén van a nem jogi elismerésére, vagyis a névváltoztatásra. (Klinikai szakpszichológusi, pszichiáteri és urológiai vagy nőgyógyászati szakvéleményre van szükség a kérelem benyújtásához a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal felé. Amit a BÁH az Emberi Erőforrások Minisztériumával együttműködve általában három hónap alatt jóváhagy.) A szakorvosi szolgáltatások mind kicsi színvonalúak vagy drágán meg fizethető. Az OEP 2006 óta nem fizeti a transzneműek egészségügyi ellátását. 

A hormonkezeléshez nehéz megfelelő endokrinológus szakorvost találni. Szegeden, Pécsett és Kiskunhalason van lehetőség nemi helyreállító sebészeti beavatkozások igénybevételére. A legismertebb és egyben a "legnagyobb" magyar transznemű szervezet a már 2007-ben megalakult, azonban csak 2011-ben (november 20-án, a transznemű emlékezés napján) bejegyzett 

A Transvanilla Transznemű Egyesület találkozókat tart, a lobbi mellet tanácsadással foglalkoznak, valamint lelki segítséget nyújtanak az arra rá szoruló személynek egy rendszeres önismereti csoport formájában. Tagja a Transgender Europe (TGEU)-nak, az európai transzszervezeteket összefogó ernyőszervezetnek. Rajta kívül kettő, a feminizmust a transz témával egybefoglaló ideológiájú, azaz hangsúlyozottan transzfeniminista informális és aktivista jellegű szervezet esetében közös: A transz emberek a saját nemi identitásukat és szexuális irányultságukat korlátlanul, támadásoktól és akadályoktól mentesen élhessék meg. 

*És egy érdekesség* 2018-ban alakult meg a többségében a Transz Zóna nevű Facebook csoport tagjaiból összeállt Prizna közösség nevű szervezettel. 


Transgender MtF & FtM Szótár és Válasz a KérdésekreOnde histórias criam vida. Descubra agora