İbn Mes'ud (r.a) şöyle demiştir:
Bir adam, bir kadını öpmüştü. Gelip Rasulullah ﷺ 'e (günahını itiraf ederek) bunu haber verdi. Bunun üzerine Allah teala şu ayetti indirdi:"Gündüzün iki tarafında ve gecenin günduze yakın zamanlarinda namaz kıl. Şüphe yok ki, iyilikler kötülükleri siler." (Hud, 114)
Adam dedi ki: Ey Allah'ın Rasulu! Bu sadece benim için mi geçerli?" Rasulullah ﷺ "hayır, bütün ümmetim için geçerlidor." Buyurdu. (Buhari, müslim)
Enes (r.a) şöyle demiştir: bir adam gelerek "Ey Allahın Rasulu, ben had/ceza gerektiricek bir süç işledim, Bana cezamı uygula." O esnada namaz vakti girdi. Adam da Rasulullah ﷺ ile beraber namaz kıldı. Namaz bitince, yine "Ey Allah'ın resullu, ben had/ceza gerektiricek bir suç işledim, hakkimda Allah'ın hükmünü uygula." Dedi. Rasulullah ﷺ buyurdu ki: "bizimle beraber namaz kıldin mı?" Adam "evet" ded. Rasulullah ﷺ, "öyleyse bağışlandın." Buyurdu. (Müslim,buhari)
==HADİS-İ ŞERİF'TEN ALINMASI GEREKENLER==
1- Imam Nevevi (r.a) diyor ki: " 'Ben had cezası gerktirecek bir suç işledim'. Demek, tazir cezasını gerktirecek bir günah işledimim demektir. Yoksa maksadı zina, içki ve benzerine uygulanan had cezası değildir. Çünkü bu had cezaları namazla düşmez. Üstelik yüneticilerin bu had cezalarını uygulamamaları caiz değildir"..
2- Kişi allah'ın rahmetinden ümidini kesmemelidir. Beş vakit namaz, ondan önce yapilan günahlara kefarettir.
3- Namaz, bedenen yapılan ibadetlerin en faziletlisidir. Ayrıca kötülükleri de siler." Gündüzün iki tarafinda ve gecenin gündüz yakın zamanlarında namaz kıl. Şüphe yok ki iyilikler, kötulükleri siler." (Hud 114)
4- Günahlara kefaret olan namaz, vaktinde ve Allah rızası için kılınan namazdır. Yuce Allah'in Rasulullah ﷺin gösterdiği şekilde kılınmalıdır.
5- Namaz için alinan abdest, doğru/sahih bir sekilde alinmalıdır ki günahlardan temizlensin.
6- Bazı insanlar namaz kilar ama namazı bitirdiğinde namazlarinin sevabını belki onda biri, belki de daha azı yazılır. Çünkü, kalbi gafil, sanki namaz kılmıyor gibidir. Mesela namaz kilarken alışveriş düşünür ya da başka işle uğraşır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Peygamberimizin dilinden "En Güzel Kıssalar"
Short Storyبِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم "Biz, vahyettiğimiz bu Kur'ân (vesilesiyle) sana kıssaların en güzelini anlatıyoruz. (Oysa) hiç şüphesiz ki bundan önce (bu kıssalardan) habersizdin." (yusuf 3) Allah swt şöyle buyuruyor: "O, arzus...