🔥🔥🔥BİRBİRİNİZİN GIYBETİNİ YAPMAYIN!🔥🔥🔥

57 6 0
                                    

Enes (r.a)dan rivayet edildiğine göre, Resulullahﷺ şöyle demiştir:
"Beni miraca çılardıkları zaman bir kavme uğradım, bakırdan tırnakları vardı, yüzlerini ve göğüslerini tırmalıyorlard. 'Ya Cebrail bunlar kim'? Dedim. O 'bunlar insanların etlerini yiyenler ve namuslarına dil uzatanlar.' Dedi." (Ebu davud)

HADİSİ ŞERIFTEN ALINMASI GEREKENLER:

1- Başkalarının gıybettini yapan, şeref ve namusuyla kalkanlar, ahirette demir tırnaklarıyla yüz ve göğüslerini parçalama cezasına çarpıtılacaktır.

2- Peygamberﷺ Efendimiz mirac hadisesinde uhrevi aleme ait konularda bilgilendirmişlerdir.

3- Gıybet büyük günahlardandır. Maalesef en çok işlenen naramlardan biridir ve çokta yaygındır.

4- Bir kişinin ölen arkadaşının ettini yemesi ne kadar haramsa hayattayken onun gıybettini yapması da o kadar günahtır. Zira Allah Teala buyuruyor: "Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz, digerinin arkasindan çekiştirmesin. Birinjz ölmüş kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah tevbeyi çok kabul edendir, çok esirgeyendir." (Hucruat,12)

5- Bazı kimseler insanların iyi yönünü görmezden gelir, yalnız olumsuz/kötü yönlerini görürler. Ki bunlar sineğe benzerler. Sinek temiz bir yere konmaz, ancak pis ve yara olan yerlere konar.

6- Bir müslümanin ayıbını ve kusurunu örtmemiz gerekirken, o kimsenin kusurlarını daha çokaçığa vuruyoruz!

7- Birisi diyor ki: "Ben bir kimsenin gıybetini yapacak olsaydım, annemin ve babamın gıybetini yapardım. Çünkü onlar benim sevaplarıma başkalarından daha muhtaçlar." Başka bir yerde de diyor ki "Gıybet yapan kimse, sevaplarını sağa sola savuran kimse gibidir."

"

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.
Peygamberimizin dilinden "En Güzel Kıssalar"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin