Hutan Hitam Yang Ceria
'Kenapa aku rasa tak sedap hati?"
Alex bermolong. Tiba-tiba bahunya ditepuk.
"Nampaknya,Roh Hutan pilih manusia~ taniah~sekarang ini,biar patik mengiring tuan melawat hutan baru tuan"
"Hah?" Kenapa tiba-tiba baik? Itu yang Alex fikir kan tapi tak diluahkan. Sesetengah perkara elok dibiarkan tergantung.
"Macam patik katakan...patik adalah Gredon penjaga orang kanan Roh Hutan di Hutan Hitam. Segala yang berlaku di dalam hutan ni patik tahu. Tuan boleh bertanya apa sahaja soalan yang tuan ingin tahu...saya akan jawap"
"Ok...Gredon...lembaga apa tadi tu?"
"Ouh~itulah Roh Hutan ni penjaga roh yang terperangkap disini. Beliau memang sudah lama berada disini,mungkin sejak kamu masih lagi tidak wujud di dunia ni...siapa tahu🙂?"
"Gredon...kau menyeramkan"
"Ah! Mana ada! Tuan ni suka berjenaka."
"........." Alex senyap.
"Tuan,saya ada sesuatu yang penting untuk diberitahu" Suara Gredon bertukar serius.
Sambil menatap tajam mata Alex menunjukkan dia serius dengan apa yang dikatakan.
"Y-ya?"
"Tuan sudah sah menjadi penjaga Hutan Hitam ini , kenapa nama hutan ni hitam adalah sebab roh-roh yang tinggal dalam hutan ni...semuanya laparkan daging dahagakan darah dan mangsa mereka adalah manusia. Tuan kena hati-hati ...jika mereka datang...tuan bunuh sebelum tuan pula yang dibunuh."
Mata Gredon menyala merah darah sambil mencengkam bahu Alex.
"S-Sakit G-gredon"
Bahu Alex dilepaskan.
"Itu sahaja,pesanan saya tuan kena hati-hati. Bunuh sebelum dibunuh"
"B-baik"
Gredon menundukkan badan selepas itu hilang sebalik kabus tebal.
'Kenapa sampai macam tu sekali? Bunuh sebelum dibunuh?"
Alex memegang bahunya yang dicengkam Gredon tadi. Rasa sakit tadi tiba - tiba hilang diganti dengan rasa bertenaga dan lapar dahaga yang teramat sangat.
Rahsia apa tu???🙃
ZuraAcs
NA_NABH
pandachef1zz
tomyamputihcampur
Misssecret1207
thetennba
nurizzahzag
Ir_mefraN
seribayu
IDi_may