👑Episode Satu👑

460 27 10
                                    

Hidup. Bukan sesuatu yang indah. Ianya penuh berduri,halangan dan jalan yang penuh dengan belok. Kita diberi pilihan untuk hidup melalui pilihan kita. Pilihan baik membahagiakan kita,tetapi pilihan jahat akan merugikan kita.

Aku raksasa yang hodoh,menakutkan dan keji. Belajar tentang hidup setelah jalan yang salah dipilih menyebabkan aku menjadi raksasa.

Aku menyesali perbuatanku dahulu.

Tetapi kini hidupku akan berubah,akhirnya aku dapat bebas dari rasa jijik ini.

"H-hello? S-s-siapa k-au?"

Ah! Umpanku sudah mengena. Aku akhirnya benar - benar bebas!

"Mari,wahai saudara. Janganlah takut. Akan aku tunaikan hajatmu itu"

Aku berkata seraya mehulurkan tanganku yang jijik dengan darah serta berkuku panjang.

Si pemuda terkejut melihat aku. Mungkin kerana tanganku atau....terkejut kerana aku tahu hajatnya. Walaupun begitu,dia tetap melangkah ke arah aku.

Jarak kami masih jauh tetapi tidak seperti tadi. Kini kami berdua diatas jambatan merah yang lusuh tetapi masih kukuh.

Oleh kerana tiada tanda - tanda dia mahu melangkah dengan lebih dekat. Aku mengeluarkan rama-rama bercahaya biru dari tanganku.

Rama-rama tersebut terbang kearah pemuda itu. Pemuda itu jelas membuat muka pelik tetapi setelah rama - rama ku datang lebih dekat kearahnya dia menyentuhnya.

Badan pemuda itu bercahaya biru terang! Aku tersenyum setelah melihat pertukaran 'benda' kami keluar dari hati si pemuda itu.

'Benda' itu berwarna ungu terang. Lalu 'benda' itu melayang kearah aku. Aku menyeringai.Akhirnya!

Setelah 'benda' itu berada di dalam tangan aku. Aku mengambil keputusan untuk pergi. Membiarkan pemuda itu pengsan. Apabila dia bangun dia akan melaksanakan tugasannya.

"HAHAHAHA!!!!"

Aku ketawa jahat! Finally I can be FREE!

🔜Bersambung...🔛

Arigato Gozaimasuuu~Ini yang terbaik saya boleh buat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Arigato Gozaimasuuu~
Ini yang terbaik saya boleh buat...
Maaf sangat-sangat kalau kurang kat mana-mana...🦊
Thanks sebab sudi baca buku saya yang tak seberapa ini💃🏻🙇🏻‍♀️

@Juna_Una
pandachef1zz
tomyamputihcampur
@Misssecret1207
@NA_NABH
@thetennba
@nurizzahzag
@ir_mefraN
@seribayu
IDi_may

KARMAWhere stories live. Discover now