Malum okul günü kapıya dayandı artık. Aynı okulda devam edenler arkadaşları için sabırsızlanıyor olabilir :) bunun yanında lise ve üniversiteye yeni başlayanlar da olabilir. öncelikle hepinizi kazandığınız yerlerden dolayı tebrik ederimm :))
Önce liseye başlayacak olan veya gitmekte olan arkadaşlarla başlayalım. ilk gün sınıf arkadaşlarınızı tanımak için çok önemlidir. konuştukça bazılarına kanınız ısınacak ve yakınlaşacaksınız. Fakat sanmayın ki onlar kalıcı olacaklar. Lisede çok komplike işler dönüyor olabilir. Bazı insanları tanımanız 1 yılınızı alabilir. genellikle kalıcı arkadaşlıklar 1. yılın ikinci yarısı veya ikinci sınıftan sonra başlar. Ama dediğim gibi bu istisnalar hariç olan. Belkide en yakın arkadaşınızla aynı liseyi kazandınız bilemeyiz tabiki :) İlk gün diye saçlarınızı yapıp açık saçla gitmenizi tavsiye etmem. ama belkide lise müdürü çok kuralcı değildir bunu gitmeden önce araştırmanızı öneririm. etek boyunuz fiziğinize göre olmalı. benim mezun olduğum lisede belim kadar bacağı olan kızların okul etekleri acayip kısaydı selülitleri hep gözüküyordu. merdivenlerden falan çıkarken erkekler bin türlü pislik yapıyordu. tabiki kiloluysanız ayak bileklerinize kadar da etek giymek zorunda değilsiniz. diz kapaklarınızda olabilir eteğiniz. ve eğer zayıfsanız poponuzun hemen altında etek giymeyin. adınız çıkar müdür ve hocalar size takar demedi demeyin. ayarlı olun. makyaj olarak göz kalemi ve parlatıcı kullanın. daha fazla abartıya kaçmayın. vücudunuzda ki tüyleri aldırın. beden eğitimi için diğer kızlarla beraber giyinip soyunmak zorunda olabilirsiniz. onların gördüklerini herkese yaymayacağının garantisi yok. o yüzden bakımlı ve temiz bir vücuda sahip olun her zaman. defter ve kitaplarınızı elde taşımak marifet değil. çantanızı büyük seçin ve çantanızda taşıyın. otobüste tutunmak için 2 elinizinde boş olması büyük kolaylık. ayrıca defter ve kitaplar çabuk yıpranır elinizde. aralarından notlarınız dökülebilir. en iyisi büyük çanta gerçekten :) el bakımınıza dikkat edin. yeni bir ortama gireceksiniz. o yüzden sizi iyice inceleyenler olacaktır. ellerinizin hep yumuşacık olması için Vaseline krem benim birinci favorim. Etkisi kesinlikle mükemmel ve diğer nemlendiriciler gibi kaygan, ıslak bir his de olmuyor. cildiniz hemen emiyor. fiyatıda gayet uygun bence. özellikle çikolatalısının kokusu beni benden alıyorr :D aynı şekilde hemen emilme ve yumuşacık yapma özelliğine sahip diğer bir üründe Avon Care çikolatalı el kremi veya Express Moısture el kremi. bu üç üründende acayip memnunum ve fiyatları gerçekten uygun oluyor. eğer Avonun indirimi yoksa Vaseline alın. ojeye kızıyorlarsa eğer lisede ten renginize yakın olan bir renkte oje alın ve tek kat sürün. ciladan daha hoş duruyor. ve tek kat olduğu için pek belli olmuyor. Lise için aklıma gelenleri yazdım sorularınız olursa bekliyorum :)
Şİmdi Üniversiteliler için olan tavsiyelere geçeliiim. İlk hafta gerçekten ders olmuyor. öğrenciler heyecanla ve merakla gidiyorlar okula fakat hocalar kitaplarınız olmadan ders işlemeye başlamıyorlar. ama yinede 1 yıl çektiğiniz stresten sonra gidip ortamı görmek, arkadaşlarınızı tanımak ve hocalarınızı gözlemlemek için ilk hafta iyi bir fırsat aslında. size kalmış :) ben hiiç unutmam ilk gün okula gidip sınıfa girdim biraz geç gitmiştim hoca içerdeydi. baktım bütün öndeki iki sıra boş herkes arkalara oturmuş. hem hoca sınıfta yer aramayayım diye hemde verdiği kitap isimlerini falan kaçırmayayım diye en öne oturmuştum. sonra hoca konuşurken sınıfa fakülte başkanı dekan dekan yardımcıları falan girdi. resim çekildik ve dekan hemen yanıma oturdu diğer hocalarda diğer yanıma doğru dizildiler çok iyi yapmışım dedim kendi kendime iyiki öndeydim yani o gün :)) ilk gün izlenimi çok önemlidir canlarım bunu sakın unutmayın. saçlarınız fönlü veya maşalı olsun takılarınız çok abartı olmasın ve kıyafetlerinizle uyumlu olmasına dikkat edin. ilk gün güzel olayım derken sakın ama sakın abartı makyaj yapmayın. bir kere cildinizde bariz bi sorun yoksa fondöten, pudra gibi gözenek tıkayıcı ürünler hiç kullanmayın. cildin yağ dengesini bozuyorlar ve sivilceye neden oluyorlar. Belkide okulun ilk günü ve zamanlarında boya küpü gibi gezen havalı kızları görünce bu tavsiyeme kızabilirsiniz ama bakın deneyimlerimden yola çıkarak söylüyorum bunları. biz öyle kızları görüp beğenebiliriz kıskanabiliriz ama erkekler çok basit düşünürler. ve her zaman doğallıktan yanadırlar. doğal halinizi beğenecek bir erkek mutlaka çıkacak karşınıza o yüzden makyaj malzemeleriyle kendinizi gizlemeyin lütfen! tabii bakımsızda olmayın doğal olmak için. bir ruj veya parlatıcı. göz şeklinize göre çektiğiniz bir eyeliner. eğer eyeliner kullanmak istemezseniz ışıltılı bir far veya göz kalemi. ama bu üçü bir arada olmasın düğüne gider gibi. ve de ten renginize göre hafif bir allık sizi hem çekici hemde çok şeker bir hale getirebilir. ama önemli olan düzgün kullanmak. herhangi bir sorunuz olursa bu konuda yardımcı olurum :)
gelelim çevre ve arkadaşlar falan konusuna. sizi üzmek istemem ama lisede arkadaşlık bağlarınız ne kadar mükemmelse o kadar sıkıntı çekeceksiniz üniversitede. bunun nedenini açıklamak baya zor. lisede ki gibi yakın samimi değil daha soğuk, mesafeli arkadaşlarınız olacak en başta. neredeyse sadece okuldayken konuşacaksınız. eğer birbirinize işiniz düşmediyse muhabbet açılmayacak falan. ben bu yüzden neredeyse bunalıma girecektim. ilk 1 ay falan 9 kişi geziyoduk. sonra zamanla grup grup dağılmaya başladı ve pişman değilim. can dost dediğiniz bir veya iki kişi olsun mutlaka. kendinizi tek kişiye de bağlamayın okula gelemediği zamanlarda boşlukta ve yalnız hissedersiniz. bu yüzden sınıfla aranızı mümkün olduğunca iyi tutmaya çalışın. ama bazı çıkarcı insanlarada kendinizi ezdirmeyin. öyle tiplerle aranız bozuk olsada siz kazanırsınız kaybetmiş olmazsınız. hocalarınızın lisedeki gibi her derdinizle ilgilenmesini falan beklemeyin. hayal kırıklığına uğrarsınız. hocam yetişemedim,biraz yavaş olur musunuz, ben derste yoktum fotokopiden almadım gibi şeylerle hocalarınızın yanına giderseniz rezil edebilirler. bu arada onlara gerçekten "HOCA" deyin. onlar öğretmen değiller. ilk gün zil ne zaman çalacak diye beklemeyin ve sınıfta bunu kimseye sormayın dalga geçerler. hoca çıkmanıza izin verene kadar sabredin. kitap isimlerini güzelce not edin ve kitap almasanız bile fotokopiyi mutlaka çektirin. derste hoca anlatırken önünüzde materyal olması çok önemli. olabildiğince not tutun. başkasından alırım diye düşünmeyin çünkü herkesin kendisine göre not alma tarzı vardır siz anlayamayabilirsiniz. en iyi not eksik bile olsa kendi tuttuğunuz nottur. şimdilik aklıma gelenler bunlar bebişlerim hatırladığım olursa yazarım. sizde sorularınızı sorun mutlaka.
Ayrıca bu bölüm okundukça ve sizden yorumlar geldikçe yenilerini paylaşacağım :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kızlara Tavsiyeler
Non-FictionSaçtan erkek arkadaş önerilerine, kullanıp memnun kaldığım Ürünlere, sorularınızın cevaplarına, dertleşmek isteyen herkese burada yer var canlarım.