Üniversite Hayalini Gerçekleştiren ve Gerçekleştirecek Olanlara

421 9 0
                                    

Üniversite.. Hayatın belki de en güzel dönemleri. Aynı zamanda en acı dolu, en stresli günleri. Şu an ikinci sınıfta okuyan bir üniversite öğrencisiyim. Birinci sınıfın ne kadar zorlu olduğunu en iyi ben bilirim. Üniversiteye başlayanlara birkaç tavsiyede bulunmak istiyorum. Tavsiyelerim şu şekilde; Öncelikle kendinizle gurur duyun. Binlerce insanın arasından en çok istediğiniz bölümü kazandınız. Birçok insanın başaramayacağı şeyi başardınız. Sonuçlarınıza baktıktan sonraki o mutluluğunuzu hatırlayın. Okul açılana kadar bu pozitifliğinizi korumaya çalışın. Yeni bir okul, yeni insanlar, yeni dersler, yeni kitaplar, yeni ortamlar.. Bunların hepsi ilk başlarda size yabancı gelecek. Nereden başlayacağınızı bilemeyeceksiniz. İlk hafta neyin nerede olduğunu bile bulamayacaksınız. Okula, ortama yabancısınız çünkü. Bazen kafayı yiyecekmiş gibi olacaksınız yalnızlıktan. Ama o durum geçiyor.  Etrafınızdaki insanları tanımaya çalışın. Okul hakkında bir konu açın mesela. ''Ya bu kantin de epey uygun aslında sen sevdin mi okulu?'' diye söze başlamak çok sağlıklı bir tanışma cümlesi olabilir. Konuşmanın gidişatına göre kendinizi tanıtırsınız. Eğer karşınızdaki insanla aranızdaki uyumu seviyorsanız, arkadaşlığınızı sürdürün. İlk tanıdığınız insan muhtemelen uzun bir süre yanınızda olacak. Arkadaşlarınızı iyi seçin. Bu herşeyden önemli. İkiyüzlü, not meraklısı insanlardan uzak durun olabildiğince. 

Sizi gerçekten olduğunuz gibi seven insanlarla arkadaşlık yapın. Sizi gerçekten tanımak isteyen, sizin arkadaşlığınızı seven insanlarla arkadaş olun. Sizi dinlerken sıkılmayan, aksine konuşmanızı pür dikkat dinleyen, meraklı gözlerle size bakan insanlarla arkadaşlık kurun. Ortak noktanızın çok olduğu, sohbet etmekten hoşlandığınız insanlarla aranızı iyi tutun diyorum. Kıyafetiniz yüzünden size aşağılayıcı bakışlar atan gerizekalı insanlara aldırış etmeyin. Kendinizi bunun için sakın suçlamayın. Unutmayın siz oraya defileye gitmiyorsunuz, oraya okumak, keyifli vakit geçirmek için gidiyorsunuz.

Dersleri takip etmemezlik yapmayın. ''Amaan nasılsa geçeriz, koy g*tüne gitsin'' demeyin. O umursamadığınız dersler alttan alttan büyüyerek sınıf geçmenize engel olur. Vize ve final döneminde stresten kafayı yiyeceksiniz. Buna şimdiden kendinizi hazırlayın. Başınız ağrıyacak, hayattan, okulunuzdan, hocalarınızdan nefret edeceksiniz. Özellikle final döneminde işiniz Allaha kalacak. O yüzden bu dönem sıkı çalışmanız gerekiyor. Herşeyi bi kenara bırakıp o dersleri en iyi şekilde vermeniz gerekiyor. Sosyal aktivitelere fazla ağırlık vermeyin. Öğrencisiniz, elbette eğlenmek sizin de hakkınız ama dozunu kaçırmayın. Evden okula gidiyorum diye çıkıp cafelere gitmeyin. Ailenizin sizin için ne kadar emek verdiğini düşünün. O kadar harçlık verip sizi okuttuğunu hatırlayın. Çantanızda mutlaka ama mutlaka bir roman taşıyın. O roman sizin kurtarıcınız olacak. Kalabalık bir sınıf ortamında sığınabileceğiniz tek liman okuduğunuz kitaplar olacak. Kimseyi tanımıyorsunuz sonuçta, sıkılacaksınız ilk hafta. Bu yüzden yanınızda kitap taşıyın. En azından sıkılmazsınız sınıfta. Böylece vaktinizi iyi bir şekilde değerlendirmiş olursunuz.

Şehir dışında okuyanlar; İlk seneden hemen eve çıkmayın. Öyle kolay bir şey değil yani eve çıkmak. ''Yaa ben eve çıkıcam abi başka türlü yapamam'' demeyin hemen. Bİr insanla hemde daha tam olarak tanımadığınız bir insanla aynı evi paylaşmak düşünüldüğü kadar kolay değil! İlk önce yurt arayın. İlk sene etrafı iyice öğrenin, arkadaşlık ilişkilerinizi geliştirin, yurtta kalmanın iyi ve kötü taraflarını görün. İkinci senenizde zaten tecrübeli olacaksınız. Arkadaşlarınızla eve çıkıp öğrencilik hayatınıza daha çok keyif katabilirsiniz. Eğer bu sözümü dinlemeyip hemen ev tutacaksınız, her önüne gelenle ev arkadaşı olmayın. Güvenebileceğiniz insanlarla evi paylaşın. Günün sonunda sofrada sohbet edip dertleşeceğiniz, birlikte güleceğiniz insanlarla ev arkadaşı olun derim. Yediği herşeyin hesabını tutan insanları evinizden uzak tutun. Eve zırt pırt misafir getirip huzurunuzu kaçıran insanları evinize almayın. Etrafta zaten diken üstünde olacaksınız. Komşular tarafından sürekli denetleneceksiniz gizli gizli. Bu yüzdeni. Bu yüzden davranışlarınıza, arkadaşlarınıza, faturalarınıza, kiralarınıza dikkat edin. Sonra kışın ortasında sokakta kalırsınız mazallah.

Kızlara TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin